Discutez les membres de votre famille Décrivez vous-même Discutez les membres de votre famille Dites la ville et le type de domicile que vous habitez décrivez des endroits que votre pen-pal peut visiter à votre ville ou votre quartier Décrivez votre école: votre niveau à l’école la matière que vous aimez la plus la matière que vous aimez le moins Expliquez les activités que vous aimez faire avec vos amis dans votre temps libre Mentionnez les activités que vous faites cet été Writing: BM# 13, 14, 15, 16, & 17
BM # 13 I can communicate information in a range of everyday activities. _____ I can write a complete sentence. _____ I can ask questions using correct question words. _____ I can answer a question. BM # 14. I can use language appropriate to a very limited range of interpersonal and cultural contexts. _____ I can open my writing with an attention grabber. _____ I can follow a general theme and order in my writing. _____ I can use appropriate transitions to provide flow between sentences and paragraphs. _____ I can provide supporting details. _____ I can use punctuation to support transitions.
BM # 15. I can understand and use previously learned basic language conventions accurately. BM # 16. I can understand and use newly learned basic language conventions accurately. _____ I can use different forms of learned verbs correctly. _____ I can show adjective agreement when necessary. _____ I can use correct word order. _____ I can use negative construction correctly. _____ I can spell words correctly. _____ I can use proper punctuation and capitalization. BM # 17. I can use some aspects of register in formal and informal written communication. _____ I can write respecting the cultural norms in language. (informal and formal language) _____ I can use a writing style that reflects the type of text being written.
Utilizing structure within messages can help create connections between cultures.