GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Poser des questions Asking questions.
Advertisements

FRENCH SPEAKING EXAM TOPIC QUESTIONS.
GCSE FRENCH SPEAKING EXAM TOPIC QUESTIONS.
Que faites vous ensemble?Que fais-tu avec ta famille? To be able to use 3 different tenses to talk about how you spend time with your family.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
French 1 – Term The verb JOUER.
Le passé composé With « avoir ».
Dessine et parle Example:
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Objective: to prepare for a speaking exam
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
Mes activités.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
Qu’est-ce que tu fais avec ton argent de poche?
WALT: To talk about the internet in French.
Quels vêtements est-ce que tu aimes porter?
Chapitre 5 Lesson 2 Essential Question: How do you to tell how often you do things?
Forming questions in French
Les Mots Interrogatifs
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
WALT: how to talk about your timetable
AS French Exam General Conversation. General advice In the conversation you will get unexpected questions on familiar topic areas (school, hobbies, future.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Any answer can be C+ if you always think PROF
Demander les questions en Français
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
Warm up Write a brief description of your favorite TV program for un French pen pal ( ex. C’est l’histoire de…)
Qu’est-ce que? Estiel le presentat ions Interrogative expressions À quelle heure? = At what time? Où? = Where? Quand? = When? Comment? = How? Pourquoi?
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Le 4-5 janvier. Pour Commencer  Dites-moi:  Quel est la date aujourd’hui?  Comment dit-on…  Biking  Ice Cream  To swim  Count by 10’s to 100 
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
ROLE-PLAY 1 FOUNDATION Say what time you go to bed Je me couche à vingt-deux heures. Ask your French friend if he/she likes television Est-ce que.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
French 1, Chapter 5 Section 1
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
«Un petit peu d’air» Felipecha. Le journal d’échauffement le 29 octobre 0 Le but: Je peux utiliser ETRE et les adjectifs avec l’accord. 0 Donnez.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
Likes and Dislikes French 1 Chapter 2 Vocabulary 1.
Mercredi le dix-sept mars Aim: To prepare our folio piece.
1. Je ________ assez petite (être). 2. Je ________ mes devoirs (faire). 3. J’________ quinze ans (avoir). 4. Il _______ grand et mince (être). 5. Elle.
mercredi seize septembre Le Futur!
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Il faut relier la question avec la réponse. 1. Qu’est-ce que tu as fait vendredi soir? 2. Est-ce que tu as fait du sport? 6. Qu’est-ce que tu as acheté.
Objectif: understand and use the verb “faire” Que veut dire ça en anglais ? 1.J’aime faire du surf. 2.Est-ce tu fais du patin à glace? 3.Il fait souvent.
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
Echauffement: mardi, le vingt-quatre janvier, deux mille douze Translate the following sentences into French: 1. We go to the store.  Nous allons au magasin.
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
EXCHANGING INFORMATION (4-2)  To tell about your interests: Je fais du ski nautique. I do… Je joue au volley. I play.. Je ne fais pas de ski. I don’t.
Mercredi 18 septembre Planète facebook Objectif: To be able to say what you do on facebook To revise time phrases To revise the present tense for –er verbs.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Transcription de la présentation:

GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their school magazine on the topic of Hobbies and Leisure. The speaking test is organised in much the same way as the writing assessments. You may be asked about: Your free time – what you do, how often you do it… What you like on TV and your musical preferences, and your views on the cinema… Your plans for the weekend… You will be given a number of questions to prepare. The test will be recorded and sent to the exam board.

1.Qu’est ce que tu aimes faire dans ton temps libre? (free time, present tense, what you usually do + opinion)

2.Est-ce que tu aimes faire du sport? (sports you do, why you like it, how often, with whom, for a team etc)

3. Tu préfères quel genre de musique? (simple answer with je préfère…)

4. Qu’est ce que tu aimes regarder à la télé? (je préfère +type of programme and example)

5. Qu’est ce que tu as fait le weekend dernier? (PAST TENSE)

6. Qu’est ce que tu vas faire le weekend prochain? (FUTURE TENSE)

7. Qu’est-ce que tu fais normalement pendant ton temps libre? (Descriptions and opinions)

8. Tu aimes regarder la télévision? (Descriptions and opinions)

9. Est-ce que tu vas souvent au cinéma? (Descriptions and opinions)

10 Tu aimes faire du shopping? Où fais-tu tes achats? (Descriptions and opinions)