SWBAT: ORGANIZE THE WEDDING! AVOIR French 2. Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Avoir et Être Les règles et du pratique Par C. Halsall (Brookfield)
Advertisements

L.O. – how to give information about yourself in French
Expressions which use the verb avoir. Avoir in the present tense j ai (I have) tu as tu as (you have) SG. il a (he has) elle a (she has) nous avons (we.
EXAMEN REVIEW !. Match em up! a.I am right. b.I am hungry. c. I am sleepy. d. I am hot. e. I am cold. f. Im thirsty g. I am wrong. h. I am lucky. i. I.
Le verbe “avoir” “to have” and “to own”.
Expressions with AVOIR
avoir = to have être = to be
Les verbes irréguliers
Le verbe avoir Lesson objectives: revise avoir and learn how to use it in questions and sentences about ma famille.
Avoir vs. Etre.
Avoir expressions are expressions that would be being something in English, such as being thirsty or being tired. Question inversion is a different and.
Objectif: to say where you live
Conjugation Changing the form of the verb to fit the subject pronoun. (to have) I have, you have, he (she) has, we have, yall have, they have. (to be)
Agé(e). Agé(e) Un beau-père / Une belle-mère.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
La Famille Français 1. J’ai une famille nombreuse.
Avoir/ Hair & Eyes/Age. Avoir – to have I haveJ’ai You(s) haveTu as He/She hasIl/Elle a We haveNous avons You(p) haveVous avez They haveIls/Elles ont.
Tonight’s Live Lesson: 4.07 & 5.04 Adjectives & Avoir We will get started soon!!
Pour Décrire La Physique
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Unité 1- Leçon C Mon profil personnel. Je m’appelle Madame Grébert J’ai ???????? ans (chut) Je suis de Suisse.
Etre = to be Je Tu Il, elle,on Nous Vous Ils, elles suis es est sommes
Pour Décrire La Physique. S’appeler Je m’appelle ___ Il s’appelle ____ Elle s’appelle __ Ils s’appellent ___ Elles s’appellent ___.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Leçon 10 What are the definite articles in French?
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
Activities for the first week of the École 1 unit.
Pile-Face: Rules Parlez en français!
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Les Prepositions Feminine and masculine pronouns and verbs 8 and 9 last review.
“to have”... AVOIR!. avoir is irregular avoir is irregular et c’est très important! It means: It means: “to have” And is also used in many other situations…
notre arbre généologique Cherchez les membres de ta famille! Click on a member of the family. Read the description. You will use these descriptions as.
Mon frère et moi, nous ______________ onze cousins. Family avons.
AVOIR To have. avoir Avoir is an irregular verb Does NOT follow regular verb patterns Means “to have”
1 of 27 © Boardworks Ltd 2006 Common irregular verbs in the present tense This icon indicates the slide contains activities created in Flash. These activities.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
Pile-Face Parlez en français! (Full sentences)
SWBAT: describe themselves and others
Pile-Face: Rules Parlez en français! (Full sentences)
On va se présenter… Name Age Where do you live?
Monsieur Objectif: Madame Succès: Learning to ask and tell people about how many brothers and sisters you have. Learning about negative phrases in French.
SWBAT: ORGANIZE THE WEDDING! AVOIR French 2. Le mariage Working with the bride’s/groom’s friend:  SPEAK ONLY FRENCH!  Discuss which people would/would.
Unité 1 - Blanc La grammaire d’Unité 1. Être – to be je suis nous sommes tu es vous êtes il est elles sont o être d’accord avec – to agree with o être.
Beauty, Age, Goodness, Size
©NicoleRichelle ÊTRE describe Je suis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Activité de départ le 25 sept. L’ ordre du jour vendredi le 25 septembre.
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
We all ready know two French verbs. What are they?
ÊTRE & AVOIR Vos meilleurs amis!. Être Je suisNous sommes Tu esVous êtes Il est Elle est On est Ils sont Elles sont.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Le verbe avoir Lesson objective: To learn the verb ‘avoir’ (to have) and use it in questions and sentences about ‘ma famille.’
Avoir J’ Nous Tu Vous Il Elle Ils Elles On Qui as a avons avez ont (=to have) a But: De quelle couleur sont tes cheveux? Et tes yeux? ai.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Expressions avec…. Avoir avoir (to have) j’ai tu as il a elle a nous avons vous avez ils ont elles ont.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
FSL9 – Unité 3 LES EXPRESSIONS AVEC AVOIR.  In French, there are a lot of expressions that use Avoir; however, if they were to be translated into English,
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Transcription de la présentation:

SWBAT: ORGANIZE THE WEDDING! AVOIR French 2

Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better and better! Always say as much as you possibly can. PVL!

1. Est-ce que tu as froid? (Oui, j’ai… / Non, je n’ai pas…) 2. Est-ce que tu as soif? 3. Est-ce que tu as peur de serpents? 4. De quoi est-ce que tu as peur? 5. De quoi est-ce que tu as besoin? 6. Quand est-ce que tu as peur? 7. Quand est-ce que tu as faim? 8. Quand est-ce que vous avez le cours de maths? 9. Quand est-ce que vous avez le cours d’anglais? 10. Quand est-ce que nous avons le cours de français? 11. Quel âge as-tu? 12. Combien de frères et sœurs avez-vous? 13. Est-ce que vous avez les cheveux blonds, bruns, ou roux? 14. Est-ce que vous avez les yeux bleus, verts, ou marrons? Pile/Face

1) ___ J’ai besoin des toilettes! 2) ___ Quel âge as-tu? 3) ___ Il a très faim! 4) ___ La fille a soif. 5) ___ Nous avons froid ici. 6) ___ Vous avez peur des souris. 7) ___ Ils ont une classe de maths. 8) ___ Elles ont chaud en été! AVOIR a e bf c g d h c e f b d h g a

1) ___ I need the bathroom! 2) ___ How old are you? 3) ___ I am really hungry! 4) ___ The girl is thirsty 5) ___ We are cold here. 6) ___ Are you afraid of mice? 7) ___ They have a math class. 8) ___ They are hot during summer! AVOIR a e bf c g d h c e f b d h g a

Les règles Objective: Sink all the boats of your partner 5 boats: 1 boat with 4 squares, 2 boats with 3 squares, 2 boats with 2 squares Shoot: Ask question (& write the conjugation) ex) « Est-ce que j’ai froid? » Hit: “Frappé! Conjugate in positive” ex) “Frappé! J’ai froid” Miss: “Raté! Conjugate in negative (ne…pas)” ex) “Raté! Je n’ai pas froid.” Sunk : “Coulé!”

Les règles Keep track of your hits/misses Be careful of correct conjugations! Parlez français!  « Je vais gagner » = I am going to win  « Tu vas perdre » = You are going to lose  « Viens! » = Come (Bring it!)  « Oh la la » = Oh no!  « Je suis le/la meilleur(e) » = I am the best  Jouez bien!

You are about to see a theft take place. Be prepared to tell the police what was stolen and describe the thief (le voleur)

suspects

Possible stolen items

Situation: You are a famous talk show host, interviewing your favorite character, such as Harry Potter, Snow White, etc. Conduct the interview! Task:  Get acquainted (greetings, name)  Ask questions on age, physical traits personality, family and friends, favorite activities.

Sample report Je m’appelle Diane Sawyer et voici Harry Potter. Il a 15 ans. Il a les cheveux noirs et les yeux verts. Il est très énergique et intéressant. Il n’a pas de parents, main il habite a Londres avec son oncle, sa tante, et son cousin. Il sort souvent avec ses amis Ron et Hermione et il adore la magique. Il n’obéit pas souvent. Il étudie la magique à Hogwarts.