I see trees of green Je vois des arbres verts red roses too et des roses aussi.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les pronoms disjoints.
Advertisements

LES BONNES MANIERES (GOOD MANNERS). GREETINGS AND INTRODUCTIONS In the French-speaking world, different greetings reflect differing degrees of familiarity.
Comment sont-ils? (What are they like?)
À quelle heure il se lève?
Création Marinette Après la pluie, les fleurs prennent vie!
C'est la belle nuit de Noël
Les Couleurs Leçon 1 et 2.
Placement order of indirect object pronouns nous/vous/moi/toi/me/te ->Le/la/les/l -> lui/leur -> y -> en Imperative (negatives, incl.) -> Pronouns(s) after.
Par Louis Armstrong et Kenny G (Diaporama automatique: la musique commence à la prochaine diapositive )
Les animaux domestiques
Par Louis Armstrong et Kenny G
C’est mardi, le 20 août 2013 Quelle couleur (en français) souvenez-vous? Vert/verte=green Rouge=red Blanc/blanche=white Violet/violette=purple Bleu/bleue=blue.
LE FUTUR Muckross Park College WHAT DOES IT MEAN? It means how to translate « will » or « won’t »
B.A-I Year Unité-3. Les verbes Commencer* - to start Je commence Tu commences Il/Elle commence Nous commençons Vous commencez Ils/Elles commencent In.
Les pronoms accentués Stress pronouns.
Referring to people with Stress Pronouns Emphasizing and Clarifying about whom you are talking.
Français 2, 14 Mars 2011 Ouvrez vos livres à page 147. Faites #16 Ecoute. What do you get when you cross a skin doctor and an elephant? Faire mal – to.
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
Indirect Object Pronouns Presentation, Part 2 You should now know the direct object pronouns from the first presentation: Me-me Te-you Le-him, it La—her,
Here I Am to Worship Light of the world You stepped down into darkness Opened my eyes let me see Beauty that made His heart adore You Hope of a life spent.
La magie des Illusions optiques
La Révision du Verbe Voir (to see)
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
The autumn leaves… of… …. red and gold. I see…
Unité 2-C. to read lire to go shopping faire du shopping.
Vu par Louis Armstrong & Kenny G De l’album Classics in the Key of G UN VRAI BONHEUR Déroulement auto La musique débute à la seconde diapo.
FRENCH GCSE. REMEMBER: L.O.T.S Linking words Opinions Tenses variety Stunning structures.
SAYING HELLO SAYING HELLO.
 Qui est présent?  Les dates importantes  La carte francophone  Pour commencer  La position d’adjectifs  Pliez et passez.
Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
WALT: booking accommodation WILF: Identifying single words to do with accommodation (Level1-2) WILF: describing type of accommodation you want to book/giving.
De quelle couleur est...? Talking about the colour of objects in French...
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Pps Automatique "Amy's dragon" L’ami Dragon Texte de Dallas P. Bush Traduit par Papesquall.
Les Couleurs.
FRANCAIS DE BASE LES COULEURS. Before we start French Checking out the blog Giving back all the work from health Handing in work that you wanted to do.
Israel Kamakawiwo`ole dit » Bruddah Iz » ou » IZ », fut le musicien et le chanteur hawaiien le plus connu et le plus adulé dans les années Son.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Mlle Abraham Français 1 Période 2
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Les couleurs.
Les salutations.
Français I Les notes #3.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Journal - Qu’est-ce que Madame Kiel porte aujourd’hui?
Journal - Qu’est-ce que tu portes aujourd’hui? Party chatter  Tell 4 different people what you are wearing and listen to them describe their own outfits.
Français 10/19/15 Ouvrez vos livres á la page 44. Faites #4,5. How does the man on the moon get his hair cut? Doux/douce – mild/soft. Douce nuit, sainte.
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd L’arc-en-ciel Rouge et orange et jaune et vert Bleu, indigo et violet. Voilà l’arc-en-ciel, Qui brille.
(She’s from elsewhere...)
État des Lieux Les Questions Les Réponses en français et en anglais.
Les Couleurs. En anglais? BLEUVIOLETORANGE BLUEPURPLEORANGE.
Les mots du mur Première année. L’anneau de mots In this presentation you will find 104 high frequency words that your child should be able to read by.
5 Le verbe aller au présent 1. The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. je tu il/elle/on ALLER vais vas vails/elles allons.
Vêtements Français Avoir-to have. Je (I) Tu (You) Il/Elle (He/She) Nous (We) Vous (You p) Ils/Elles (They)
Today, we are going to: Learn the names of some sports Learn how to say that we play these sports Activities and routine.
Vocabulaire électronique Chapter 4-2. What do you need? Tu as besoin de quoi?
Pronouns in French What is a pronoun? Give examples of pronouns you already know!
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Ma journée. Reflexive verbs: Verbs which need ‘me’ between the ‘je’ and the rest of the verb are called reflexive verbs. Je me lève Je me lave Je me douche.
Nicolas Sarkozy What a wonderful world ! 12 janvier 2009
QUEL MONDE MERVEILLEUX
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
Louis Armstrong et Kenny G
Par Louis Armstrong et Kenny G
Les formes et les couleurs
Transcription de la présentation:

I see trees of green Je vois des arbres verts

red roses too et des roses aussi

I see them bloom for me and you Je les vois fleurir pour moi et toi

And I think to myself, et je pense en moi-même,

what a wonderful world quel monde merveilleux

I see skies of blue Je vois des ciels bleus

and clouds of white et des nuages blancs

The bright blessed day, le jour béni et lumineux,

the dark sacred night la nuit noire et sacrée

what a wonderful world Quel monde merveilleux

The colors of the rainbow, Les couleurs de l’arc-en-ciel,

so pretty in the sky si belles dans le ciel

Are also on the faces le sont également sur les visages

of people going by des promeneurs

I see friends shakin' hands, Je vois des amis unir leurs mains,

sayin' "How do you do?“ en disant “Comment allez-vous?”

They're really saying "I love you” Ils disent réellement “je t’aime”

I hear babies cryin', J’entends les enfants pleurer,

I watch them grow Je les vois grandir

They'll learn much more Ils apprendront beaucoup plus

than I'll ever know que je ne connaîtrai jamais

And I think to myself, et je pense en moi-même,

what a wonderful world q uel monde merveilleux

Yes, I think to myself, Oui, je pense en moi-même,

what a wonderful world. Quel monde merveilleux.

Nous vous souhaitons une vie heureuse dans un monde merveilleux Nanou et Stan le 06/05/2015 What A wonderfull word Louis Armstrong et Kenny G