French 1: Mes Amis 10/22/2014. Jeudi 23.10.2014  Le mot du jour: un étudiant en échange  L’objectif: Falcons will identify key adjectives and details.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Tu vs. Vous Ch. 2, Français I.
Advertisements

Les Pronoms Disjoints.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Passé Composé (être ou avoir. . .)
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
A. Résumé: les pronoms relatifs p. 362
2 Tu et Vous: Two ways to say « you » La norme: Comparisons 4.1 –Understanding the nature of language through making comparisons Les questions essentielles:
Échauffement le 19 septembre Write the following sentences out, complete. 1. Le garçon est ________ dans un lycée français. 2. Un lycée est une ________.
Chapitre 6 Révision d’Examen
À la Carte Nous sommes jeudi, le treize mai deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork: Objectives: Écris les devoirs dans le Cahier de Devoirs:
Faire maintenant! Do Now!
10/8/2014.  Le mot du jour: mes amis  L’objectif: Falcons can describe themselves and understand how adjectives and nouns agree.  La question: Tu es.
10/10/2014 FRENCH 1: MOI 4. VENDREDI Le mot du jour: mes profs L’objectif: Falcons will be able to describe themselves using complete sentences.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Savez-vous…? Savoir vs Connaitre.
1 Les pronoms objects DIRECTS Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 La question essentielles: -What are the DIRECT OBJECT pronouns in French which.
Conjugating verbs Une revision…. KNOW THE SUBJECT OF THE SENTENCE… WHO are you talking about? WHO are you talking about? Yourself? Yourself? Someone else?
Révision Test #4 – L’impératif et la culture. Question #1 What are the two forms of impératif that we learned in class? (Ex: Je, tu il, elle …etc)
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Sujet Objet Les pronoms interrogatifs et relatifs
Referring to people with Stress Pronouns Emphasizing and Clarifying about whom you are talking.
French 1B: Le couvert 10/06/2014. Lundi Le mot du jour: À table L’objectif: Falcons will be able to identify essential utensils for eating.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
French 1: être and adjectives 10/20/2014. lundi Le mot du jour: l’accord (agreement) L’objectif: Falcons will demonstrate an understanding.
Indirect Object Pronouns Presentation, Part 2 You should now know the direct object pronouns from the first presentation: Me-me Te-you Le-him, it La—her,
Les adjectifs possessifs
French 1: Négation et les cartes postales
Asking For Introductions - Questions. L’Introduction There are several ways of asking questions in French but in this case when we are introducing somebody.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
French 1B: Tu vs. Vous, Aller + infinitive 9/26/2014.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Français 2  The verbs vouloir and pouvoir are irregular verbs in French. You will need to memorize their verb forms!
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
French 1: Je me présente… 10/28/2014. Mardi Le mot du jour: Je me présente… L’objectif: Falcons will be able to describe themselves and others.
 1. Je (choisir)  2. Tu (grandir)  3. Vous (grossir)  4. Nous (maigrir)  5. Elle (finir)  6. Ils (blanchir)  7. Je (rougir)  8. Vous (punir) 
« Mets la table et mange les légumes » CAT – 1 UNITÉ 3-C L’IMPERATIF.
French 1: Je me présente 2 10/29/2014. Mercredi Le mot du jour: une évaluation= an assessment L’objectif: Falcons will present themselves to.
Les pronoms objets Mme Zakus. Les pronoms objets When dealing with sentences, subjects are part of the action of the verb. In other words, they “ do ”
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
2 L’impératif  Telling people to do things  Les normes:  Communication 1.2 Understanding the written and spoken language  Comparisons 4.1 Understanding.
French 1B: La nourriture 10/7/2014. Mardi Le mot du jour: La nourriture L’objectif: Falcons will be able to identify food items and which utensils.
How is it conjugated in the present tense?
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
C’est mercredi, le 13 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
Direct and Indirect Shauna O.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Stress Pronouns French 2 Review. Stress Pronouns Moi = me Toi = you Lui =him Elle = her Nous = us Vous = you Eux = them (masc.) Elles = them (fem.) DO.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Journal lundi, le 9 février Qu’est-ce que tu as fait ce weekend? J’ai dormi J’ai travaillé Je suis allé chez mon ami Je suis allé à une fête J’ai chanté.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Jeudi dix septembre Que fais-tu? la première activité: C’est l’infinitif ou pas? Expliquez votre choix. EXTRA! What do infinitives end in in French (3.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
I will appreciate the uniqueness of each arrondissement of Paris. Aujourd’hui, nous allons Étudier le 18e et 19e arrondissements Réviser les pronoms possessifs.
Les Salutations/Greetings. Vous is formal. Use “vous” to show respect and when talking to people you don’t know well, older people, and people in positions.
Pronom Personnel. Definition  Un pronom remplace un élément de la phrase.  A pronoun replaces an element in the sentence.
Mots de questions OBJECTIF: ASK FOR SPECIFIC INFORMATION.
Pronouns in French What is a pronoun? Give examples of pronouns you already know!
Les expressions negatives. Pourquoi? If you have an affirmative statement in French and you want to make it negative, you use a negative expression. If.
L’IMPÉRATIF. IMPERATIVE is another word for COMMAND. Imperatives tell people to do or not to do things. The imperative starts with the verb. This is similar.
Ma journée. Reflexive verbs: Verbs which need ‘me’ between the ‘je’ and the rest of the verb are called reflexive verbs. Je me lève Je me lave Je me douche.
Transcription de la présentation:

French 1: Mes Amis 10/22/2014

Jeudi  Le mot du jour: un étudiant en échange  L’objectif: Falcons will identify key adjectives and details from text.  La question: Tu voudrais être un étudiant en échange en France?

Les annonces  Dictée: vendredi  Devoirs du vocabulaire (Sect. B): vendredi  Culture Log : 29-30/10  Film 28/10

Tu vs. Vous (pronom personnel notes)  Tu, Vous = You  Tu is for 1 person you are familiar with, or someone in your peer group.  Vous is EITHER for a group of people (regardless of your familiarity with them) OR for 1 person you do not know well/ want to show more respect to.  Tutoyer (verb): To use “tu” with  Tu me tutoies.

Tu vs. Vous  Décidez si vous employez “tu” ou “vous” pour chaque personne. Mme. BushVotre mèreLa classe Pres. ObamaVotre grand sœur Une groupe des amis votre petit frèreLe cassier à 7-11Un nouvel étudiant

À vos tables…  Pensez 3 personnes avec qui tu emploies “Tu,” et 3 pour “Vous”

Distribuez  Collez/jetez!

Les devoirs  15 minutes pour travailler.

Cyrano de Bergerac  Vrai personne  Une pièce du théâtre (1er)  Puis un film  11 vérsions