LEÇON 74.  Écrivez vos devoirs: 1.The ENTIRE devoirs packet. 2.Prepare for a lesson 18 quiz Monday/Tuesday.  Sortez vos devoirs: A1, B1, et C1.  Tout.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les Impératifs ! Commands! Telling People What to Do! Conjugez encore dans ton cahier.
Advertisements

Les Adjectifs Interrogatifs
Leçon 34.
LEÇON 68. Écrivez vos devoirs: Prepare for Unité 4 exam Monday/Tuesday. Sortez vos devoirs: Unité 4 Culture Critique Tout de Suite: B5, C6, et D7. BONJOUR,
La prononciation française
Les pronoms d’objet direct (Direct Object pronouns)
LEÇON 31.  Écrivez vos devoirs: A3, B3, et C3  Sortez vos devoirs: A1, A2, B1, B2, C1, et C2.  Tout de suite: A/B1 (La liste de choses à faire) et.
Attention aux règles 3 et 4! Impératif positif et négatif. Indirect object pronouns.
Français 2, 8 septembre 2014 Ecrivez des phrases complets: Quand est- ce que vous avez les maths, l’anglais, le français, et l’histoire. Comment vous trouvez.
LEÇON 60.  Écrivez vos devoirs: A1, A2, B1, B2, C1, C2.  Tout de suite: 1.Go to 2.Navigate to my teacher page 3.Download.
LEÇON 67.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien l’examen d’unité 4 lundi/mardi.  Sortez vos devoirs: A3, B3, et C3.  Tout de suite: C6 (Oui ou.
LEÇON 18.  Écrivez vos devoirs: 1.Homework packet A1, A2, B1, B2, C1, et C2. 2.Study flashcards/Quizlet 15 minutes every night.  Tout de Suite: Complete.
Les Adverbes. What are they? Adverbs describe verbs, adjectives, and other adverbs. They tell how, how much, where, why, or when. Exemple: beaucoup, bien,
Français II H – Leçon 2A Structures
Français 11/4/13 Ecrivez six phrases; trois cours que tu aimes et trois cours que tu n’aimes pas. What has three teeth and sixty feet? Le monde – the world.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
LEÇON 74.  Écrivez vos devoirs: 1.The REST of the devoirs packet. 2.Prepare for a lesson 18 quiz Monday/Tuesday. On the quiz: pronouns y and en.  Sortez.
Bonjour! C’est mercredi! POUR ÊTRE PRÊTS: 1. CHERCHEZ VOTRE LIVRE ET FAITES P. 215 ACTIVITÉ 4 2. SORTEZ LE DEVOIR: 1. P. 77 C 2. Les voisins de Mélanie.
LEÇON 11.  Écrivez vos devoirs: 1.Homework packet Section C, activity 3. 2.Préparez-vous pour l’interro de leçon 2 jeudi/vendredi.  Sortez vos devoirs:
1 Les objets pronoms Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: What are the object pronouns for « me, to me, you, to you,
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Les adjectifs possessifs
Français 6/4/12 Ouvrez vos livres á page 239. Tu as passé in bon week-end? Qu’est-ce qui c’est passé? Utilisez: d’abord, ensuite, aprés, enfin. What do.
French II Chapter 5 Review. Relative Pronouns: qui means “who” for people means “which” “that” for places and things replaces a noun or phrase which is.
Les Questions d’Information (Information questions)
Les verbes réfléchis -au présent -à l’impérative (command) -avec l’infinitif Rouge, Unit 1, Part 1 Page 44.
Faites le warm-up: p. 209 # 6 Où vont-ils?
FRANÇAIS DEUX Deux pronoms dans la même phrase.  It is possible to use both a direct and an indirect object pronoun in the same sentence.
Les verbes réfléchis.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
LEÇON 79.  Écrivez vos devoirs: Keep your French fresh... There will be a quiz on lessons 19 and 20 the day you return from Spring Break.  Sortez vos.
Aujourd’hui, c’est lundi, le 20 mai Objectifs: Identify more food items and where you buy them; tell a store keeper what you would like DO NOW Use p. 191.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Warm Up le 5 mars Écrivez tout ce que tu sais pour la grammaire française Par exemple: DR MRS VANDERTRAMP utilise être L’Academie Française.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Direct and Indirect Shauna O.
Français 1 1. Unlike the regular –ER verbs that you have learned so far, the verb être is an irregular verb.
Français 2 Structure Les pronoms personnels: me, te, nous, vous.
+ Le futur proche. + The immediate future tense Aller is also used to form the immediate future. So to talk about what you are going to do, use aller.
Warm up We use different means of transportation to go places (including going to school). How do you compare the city of Raleigh to other big cities in.
Français 18 fevrier 2014 Ouvrez vos livres á la page 116. Voyez “Grammaire.” Ecrivez six phrases avec le verbe faire. What do you get when you cross a.
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
The Verb Devoir in the Conditional. “Should”  Use the verb Devoir in the conditional to tell what you “should” do.  Ex. You should take notes.  The.
Les pronoms compléments ME, TE, NOUS, VOUS
LEÇON 13.  Écrivez vos devoirs: 1.Continuez de pratiquer le vocabulaire! 2.Devoirs packet #13  Sortez vos devoirs: #11 et #12.  Tout de Suite: #11.
LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres # Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10.
LE CARILLONNEUR Mettez les instructions des tâches finales sur vos pupitres.
Français 5 0ctobre 2015 Ouvrez vos livres á la page 29. Faites #23. What kind of jokes do vegetables like? La Porte – door. Ouvrez la porte. Open the door.
Object Pronouns me, te, nous, vous. The object pronouns me, te, nous, vous are direct and indirect object pronouns. They are used a lot in conversation.
8 septembre Moi Toi Lui Elle Soi Nous Vous Eux elles I, me You He, him She, her Oneself We, us You, They, them (m) They, them.
Le verbe Venir Les normes: – Communications 1.2: Understanding the written and spoken language – Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
© 2015 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.1B.2-1 Point de départ In Level 1, you learned to use indirect and direct object pronouns. Now.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.2B.1-1 Point de départ In Leçon 2A, you learned to form the present tense and command forms of reflexive verbs.
© and ® 2007 Vista Higher Learning, Inc Point de départ In Leçon 11, you learned to form the passé composé with avoir. Some verbs, however, form.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.7A.2-1 Point de départ In Leçon 6B, you learned about indirect objects. You are now going to learn about direct.
Les COI et les COD Y et En. Comment distinguer les CODs et les COIs?
L’IMPÉRATIF. IMPERATIVE is another word for COMMAND. Imperatives tell people to do or not to do things. The imperative starts with the verb. This is similar.
Unité 9 : les repas Leçon 35 : Un Client Difficile Ordering food in a restaurant Partie B : les pronoms compléments à l’impératif.
Transcription de la présentation:

LEÇON 74

 Écrivez vos devoirs: 1.The ENTIRE devoirs packet. 2.Prepare for a lesson 18 quiz Monday/Tuesday.  Sortez vos devoirs: A1, B1, et C1.  Tout de suite: Sortez les notes de leçon 18. BONJOUR, CLASSE!

CORRIGEZ LES DEVOIRS: A1

CORRIGEZ LES DEVOIRS: B1

CORRIGEZ LES DEVOIRS: C1

 IWBAT talk and write about quantities using the pronoun “en” by taking notes, completing practice exercises, and an oral exit ticket. 1.Re-word, and re-state. 2.What connections do you see between this objective and our future and past learning. L’OBJECTIF

EN

 Like other object pronouns (me, te, nous, vous, le, la, les, lui, leur, y), en comes BEFORE the conjugated verb, except in affirmative commands. POSITION

POSITION (CONT’D)

Exercise 4 à la page 284: SPOKEN. PRATIQUEZ!

USES