French 1B: La nourriture 10/7/2014. Mardi 07.10.2014 Le mot du jour: La nourriture L’objectif: Falcons will be able to identify food items and which utensils.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les pronoms sujets et être
Advertisements

Le comparatif des adjectifs Comparing people and things.
ÊTRE être ou ne pas être Cest la question! (That is the question!)
Le verbe « avoir » The verb avoir means to have. It has irregular forms. jai tu as il a elle a on a nous avons vous avez ils ont elles ont I have you have.
Unité 2 - Blanc La grammaire d’Unité 2.
Les pronoms démonstratifs II This one is going to be very useful with those lequel questions and other areas of description.
Nous allons…….. apprendre des verbes nouveaux manipuler les verbes
Venir et le passé récent
Y Refers to a previously-mentioned (or implied) place. Tu vas à la banque aujourd'hui ? Non, j'y vais demain. Nous allons au magasin. Tu veux y aller ?
10/8/2014.  Le mot du jour: mes amis  L’objectif: Falcons can describe themselves and understand how adjectives and nouns agree.  La question: Tu es.
10/10/2014 FRENCH 1: MOI 4. VENDREDI Le mot du jour: mes profs L’objectif: Falcons will be able to describe themselves using complete sentences.
1 Les pronoms objects DIRECTS Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 La question essentielles: -What are the DIRECT OBJECT pronouns in French which.
French 1: Au Café 3 9/29/2014. lundi Le mot du jour: à emporter L’objectif: Falcons will be able to order a simple meal in French and identify.
Les verbes être et avoir...
9/19/2014.  Le mot du jour: l’heure  L’objectif: Falcons can tell the date and time in French.  La question: C’est quand, ton anniversaire?
Prendre and verbs like it. Prendre has three meanings: to take, to eat and to drink. As you have been told prendre is irregular. The following is its.
4 Le Pronom Y Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1 Les questions essentielles: -How does the pronoun “Y” translate into English? -What does the.
Vocabulaire 10. Avoir – to have J’aiNous avons Tu asVous avez Il/elle aIls/elles ont.
French 1B: Le couvert 10/06/2014. Lundi Le mot du jour: À table L’objectif: Falcons will be able to identify essential utensils for eating.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
French 1: être and adjectives 10/20/2014. lundi Le mot du jour: l’accord (agreement) L’objectif: Falcons will demonstrate an understanding.
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
French 1: Négation et les cartes postales
2 Le Pronom « EN » Referring to people, places and things already mentioned La norme: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1 * Les questions essentielles:
Le verbe prendre.
Prendre is NOTa regular RE verb. It is an irregular verb. Prendre = to take (can also mean to have when used with food) Prendre = to take (can also mean.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
LES JOURS DE LA SEMAINE.
Journal – le 4 février IV 1.I ran 2.He will run 3.They used to run 4.Let’s run! 5.We would run 6.You are running III Qu'est-ce que tu mets dans ta valise.
French 1: Je me présente… 10/28/2014. Mardi Le mot du jour: Je me présente… L’objectif: Falcons will be able to describe themselves and others.
French 1: Moi 10/6/2014. Lundi  Le mot du jour: Je (I)  L’objectif: Falcons will be able to describe themselves and identify adjectives.
Nous avons une grande famille.
French 1: Je me présente 2 10/29/2014. Mercredi Le mot du jour: une évaluation= an assessment L’objectif: Falcons will present themselves to.
Être to be verbe irrégulier.
Ce matin, j’ai pris le petit déjeuner devant la télévision.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Verb Review Putting it all together. We’re only going to go back a little way.
Warm up Write about each chore you do and say how often you have to do them, using French expression such deux fois par semaine, chaque Lundi, souvent,
Aujourd’hui, c’est mardi, le 17 mai Objectifs: Identify more food items and where you buy them; tell a store keeper what you would like DO NOW Activité.
French 1: Mes Amis 10/22/2014. Jeudi  Le mot du jour: un étudiant en échange  L’objectif: Falcons will identify key adjectives and details.
Français 1  The verb prendre is an irregular verb in French. You will need to memorize the verb forms!
JOURNAL – LE 15 SEPTEMBRE 15/9/14 Qu’est-ce que tu as mangé ce week-end? -J’ai mangé (5 choses en français)
French 1B: Possessive adjectives et la famille
French 1: Au café 9/24/2014. jeudi Le mot du jour: le café L’objectif: Falcons will be able to identify common food items. La question: Quel.
Français II Les notes # 7. Prendre- to take Je prends Tu prends Il/Elle prend Nous prenons Vous prenez Ils/Elles prennent.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : –Comparisons 4.1 :
French 1B: pronoms personnels, négation 9/24/2014.
1 of 27 © Boardworks Ltd 2006 Common irregular verbs in the present tense This icon indicates the slide contains activities created in Flash. These activities.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Prendre Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles  What does the verb « prendre » mean?  Is it a regular or irregular.
Le futur.
Le Participe Présent Using the Present Participle in French!
Irregular Verbs French. aller Je vais Tu vas Il va Nous allons Vous allez Ils vont.
Les verbs Mme Zakus, Français 9. The basics In French, we have three main groups of verbs. In the three groups, we have regular verbs and irregular verbs.
Journal – mardi, le 22 septembre Tu fais un pique-nique. Qu’est-ce que tu prends? (5 choses)
Français 2 Reprise Interro #1.
French 1: Au Café 2 9/26/2014. vendredi Le mot du jour: j’aimerais… (I would like…) L’objectif: Falcons will be able to identify certain food.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Fall Final Exam Flip Chart French 2 Semester 1. RE VERBS To Conjugate RE Verbs –Remove the RE –Add the ending that agrees with the subject Je –snous -ons.
Journal – mardi, le 9 décembre Qu'est-ce que tu aimes manger: après l'école, à un restaurant chic, pour le déjeuner, pour le dîner?
Journal – le onze nov. AP 1.I can 2.They could 3.He used to be able to 4.You were able to (pc) 5.We will be able to 6.They are able to III Qu’est-ce que.
Les Prepositions Definition: Prepositions are words that are used to express relationships between words, such as temporal (time) and spacial (space) relationships.
Le collège mardi le deux mars HL/ Fr1. Lesson objectives To revise basic principles of past tense in French To look at how to use the future tense.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
UNITÉ 9 : LEÇON 34 – PARTIE B : le verbe PRENDRE.
L’Horaire d’Aujourdhui  Les Devoirs de la Cloche  Reviser les Devoirs  Pouvoir et Vouloir  Vocabulaire 6.1  Interro: Pouvoir, Vouloir & Voc 6.1 
Les pronoms-Pronouns.
Transcription de la présentation:

French 1B: La nourriture 10/7/2014

Mardi Le mot du jour: La nourriture L’objectif: Falcons will be able to identify food items and which utensils are required. La question: Quelle est ta nourriture préférée?

Les annonces Culture Log due 10/28 Films 10/14, 10/21 Vocab HW due vendredi Dictée

Déssinez Une image d’un couvert. Écrivez toutes les choses.

J’ai besoin de… Indiquez quel couvert dont tu as besoin pour chaque repas.

Prendre (p.59) To Take Irregular Je prends Tu prends Il prend Elle prend On prend Nous prenons Vous prenez Ils prennent Elles prennent

Pronom personnel “On” “on” is used informally and orally to mean “we” “On” also refers to an unknown “one” One often wears a sweater in the fall Replaces “tu”/ the second person in writing.