GRIEVANCE HANDLING AT NATIONAL OFFICE PROCÉDURE DE GRIEF AU BUREAU NATIONAL.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
OUR LAND – OUR WEALTH, OUR FUTURE, IN OUR HANDS Second Regional Preparation Workshop for the GEF Strategic Investment Program for Sustainable Land Management.
Advertisements

Procedure to file a claim RINGETTE NB 5.If after 45 days you have not received a follow-up on behalf of BFL, you can contact the Claims Department as necessary.
Objectif Trouver les facteurs dun nombre. Objective Find the factors of a number.
Les pronoms compléments
Le passé composé des verbes réfléchis
La France à lamerique. L-1A Manager/Executive Manager/Cadre: Le Code de la Réglementation Fédérale définit les compétences managériales comme une mission.
Grief de classification Classification Grievance.
Échanger connaissances et techniques sur les routes et le transport routier 1 The PIARC Website.
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Quand, lorsque, aussitôt que, dès que, et après que
Quelle est la date aujourd’hui ?
Talking about yourself
Ecoute bien! Test your listening skills! On each slide you will see a sound icon. Click on this to hear a French number. Then click on the word for the.
TRADUCTION TRANSLATION. Traduction To meet the demand répondre à la To meet the demand répondre à la demande. demande. To enclose joindre( une lettre/un.
REPLIES TO INQURIES=REPONSES A DES DEMANDES. Replies to inquiries 1.We acknowledge receipt of your letter dated 7 july. 1.We acknowledge receipt of your.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 1 Regulation.
Procédure dappel Appeal process 1(c) RISS / IJHS, 2012.
Reading an analog clock
Français II: Examen #1 mardi, le 6 octobre.
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Les pluriels Sometimes you cant just take one!. Les articles… There are « DEUX » articles that can show that something is plural. Les = the Les ciseaux,
Une Amie Un Ami Français I.
La révision pour lexamen dunité un. Activité- Devinez votre profession You will receive a card and, without looking at it, place it on your forehead Ask.
PwCs Academy Entretien de recrutement Bien préparer et mener un entretien de recrutement 04 novembre
PRESENTATION POUR LES ELEVES ET PARENTS DE LA CLASSE DE SECONDE
Nous avons visité… Unité 3: Voyageons!.
AFNOR NF Z – "Online Consumer Reviews
Seasons and Preferences Project French 1. Choose your favorite pass-time Je mappelle Madame Mac et Jaime apprendre les langues!
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Le système scolaire en France
1 La promotion de la santé ancrée dans la loi Le mandat de Promotion Santé Suisse est ancré dans la loi fédérale du 18 mars 1994 sur lassurance maladie.
TortoiseSVN N°. Subversion : pour quoi faire ? Avoir un espace de stockage commun – Tous les étudiants du SIGLIS ont un espace svn commun Partager vos.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
WALT: how to talk about your timetable
Follow the directions on each slide. If you finish early you may work on an assignment for another class.
Civil engineering for LIU – PS
Finger Rhyme 6 Summer Term Module 6 Culturethèque-ifru2013 May not be copied for commercial purposes.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
TOPIC 9 Presentations Les Présentations
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
Click on the speaker icon to listen. Then click arrow Listening Exercises For MOTIFS Module 2 for the audio CD in your textbook Exit.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Formatting of Game © Candace R. Black, Al rights reserved. Révisions!
Le travail de cloche, niveau I, le 23/24 septembre (#1)
Fabio Bortolotti THE PERSPECTIVE OF AN ARBITRATOR LE POINT DE VUE D’UN ARBITRE Production of documents – Direct examination and cross examination Production.
Belgian Breast Meeting Senator F. Roelants du Vivier 13th october.
ANSWERS. What is Verb Conjugation? For one thing, conjugating a verb is simply putting a verb in an orderly arrangement. We will use a chart. To create.
Plain Language Movement  Apparu au début des années 1970 aux Etats-Unis.  Plain language v. legalese.  Simplifier les documents juridiques destinés.
Un rendez-vous en ville.
Coûts d'inscriptionBourse (champion)Bourse (finaliste) 13ème édition juillet ème édition juillet 2015 Tournoi national Senior A Senior.
© Copyright Showeet.com S OCIAL M EDIA T HINKING.
C’est combien ? Les euros
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Français 1: Chapitre 3: Tout pour la rentrée. CHAPTER 3: TOUT POUR LA RENTREE  In this chapter, you will learn to: Make and respond to requests Ask others.
LES NOMBRES L3 FRENCH PRIMARY 5.
L'heure.
l y a which we have already learned means “there is/are l y a which we have already learned means “there is/are.” When we put a measure of time.
mardi, le douze septembre
Quelle est la date aujourd’hui?
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui?
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Quelle heure est-il? français b.
Transcription de la présentation:

GRIEVANCE HANDLING AT NATIONAL OFFICE PROCÉDURE DE GRIEF AU BUREAU NATIONAL

STEP ONE GRIEVANCE LIST ÉTAPE UN LISTE DE GRIEFS

DND sends a list of grievances for a final level grievance hearing DND sends a list of grievances for a final level grievance hearing Both DND and UNDE each have a grievance clerk (Ronda Seguin is UNDEs assistant) Both DND and UNDE each have a grievance clerk (Ronda Seguin is UNDEs assistant) UNDE compares the list with files that may or may not exist at UNDE. UNDE compares the list with files that may or may not exist at UNDE. MDN envoie une liste de griefs pour auditionner au palier final MDN et UEDN ont des commis pour les griefs (Ronda Seguin est celle pour UEDN) UEDN compare la liste avec les dossiers qui existent ou non au bureau national

STEP TWO GRIEVANCES NOT FOUND AT UNDE ÉTAPE DEUX GRIEFS NON EXISTANTS A L`UEDN

UNDE sends first letter to local for grievance material and documents. (delay!) UEDN envoie la première lettre demandant toute documentation relatif au grief. (delai!)

If grievance is received and includes a 3 rd level transmittal form, the file is passed to the assigned U.S.O. Si la documentation reçue inclut la transmission au troisième palier, le dossier va à lagent-e responsable.

STEP THREE NO RESPONSE TO FIRST LETTER ÉTAPE TROIS AUCUNE RÉPONSE A LA PREMIERE LETTRE

A second letter is sent and repeats a request for grievance material, etc… (delay!) Une deuxième lettre à la section locale répète la première demande (délai!)

If Local does not respond a second time, UNDE obtains a copy of the grievance form from DLRO. Si la section locale ne répond pas une deuxième fois, lUEDN obtient une copie du grief de DGRTR.

Grievance form from DGLR allows for a third request BUT more specific to the grievance. (delay!) Présentation du grief permet à lagent-e de demander de linformation une troisième fois, MAIS spécifique au grief. Présentation du grief permet à lagent-e de demander de linformation une troisième fois, MAIS spécifique au grief.(délai!)

STEP FOUR UNION SERVICES OFFICERS ROLE ÉTAPE QUATRE ROLE DE LAGENT-E DE SERVICE

Acknowledges receipt and if necessary requests missing documents Acknowledges receipt and if necessary requests missing documents Sorts, researches & prepares final hearing Sorts, researches & prepares final hearing Schedules mutual date = final hearing. Schedules mutual date = final hearing. Accuse réception et si nécessaire demande les documents pour compléter le dossier. Accuse réception et si nécessaire demande les documents pour compléter le dossier. Révise, recherche, prépare pour laudition au dernier palier. Révise, recherche, prépare pour laudition au dernier palier. Cédule une date daudition finale. Cédule une date daudition finale.

STEP FIVE ARGUMENTS/PROOF PRESENTED AT FINAL GRIEVANCE HEARING ÉTAPE CINQ LES ARGUMENTS/PREUVES PRÉSENTÉS AU PALIER FINAL

If an extension is requested by DLRO based on arguments presented, UNDE will normally agree. If an extension is requested by DLRO based on arguments presented, UNDE will normally agree.(delay!) This final hearing becomes a first consultation = Local is advised. This final hearing becomes a first consultation = Local is advised. Le ministère peut demander une prolongation pour vérifier les preuves. UEDN peut accepter. (délai!) Le ministère peut demander une prolongation pour vérifier les preuves. UEDN peut accepter. (délai!) Cette audition devient la première consultation = section locale est avisée. Cette audition devient la première consultation = section locale est avisée.

ÉTAPE SIX AVIS DAUDITION STEP SIX NOTICE OF HEARING

If grievance relates to an article of the collective agreement or section 92 – Form 14 is sent to the grievor to be returned to UNDE. If grievance relates to an article of the collective agreement or section 92 – Form 14 is sent to the grievor to be returned to UNDE. Local receives notice of hearing to expect a final level reply in the future. Local receives notice of hearing to expect a final level reply in the future. Section locale reçoit un avis daudition et attend une réponse finale. Section locale reçoit un avis daudition et attend une réponse finale. Si le grief est relié à la convention collective, ou à la section 92, le membre recevra un formulaire 14 pour retourner à lUEDN. Si le grief est relié à la convention collective, ou à la section 92, le membre recevra un formulaire 14 pour retourner à lUEDN.

STEP SEVEN REFERRAL TO ADJUDICTION ÉTAPE SEPT RENVOI A LARBITRAGE

Completing Form 14 (step six) does not guarantee a referral to adjudication Completing Form 14 (step six) does not guarantee a referral to adjudication The PSAC will determine if YES or NO! The PSAC will determine if YES or NO! Lenvoi du formulaire 14 (sixième étape) ne garantie pas un renvoi à larbitrage Lenvoi du formulaire 14 (sixième étape) ne garantie pas un renvoi à larbitrage Seulement lAFPC déterminera OUI ou NON! Seulement lAFPC déterminera OUI ou NON!

GRIEVANCE PROCEDURE… OTHER RELATED ISSUES PROCÉDURE DE GRIEF…AUTRES SUJETS

STAFF RELATIONS grievance under your collective agreement grievance under your collective agreement RELATIONS DE TRAVAIL un grief sous votre convention collective un grief sous votre convention collective

NATIONAL JOINT COUNCIL (NJC) T28 National Joint Council (NJC) Directives Grievance levels: local officer in charge local officer in charge departmental liaison officer (DLO) departmental liaison officer (DLO) NJC Secretariat - Executive Committee NJC Secretariat - Executive Committee CONSEIL NATIONAL MIXTE (CNM) Il existe 28 directives au Conseil national mixte (CNM)Niveaux: Dirigeant-e local-e en charge Dirigeant-e local-e en charge Dirigeant-e de liaison du ministère Dirigeant-e de liaison du ministère Secrétariat du CNM - comité exécutif Secrétariat du CNM - comité exécutif