Les impacts du développement touristique et hôtelier : 4 problématiques Comment gérer au mieux ces impacts ? A qui profite le développement touristique.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

KS2 Yr6 French – Lesson 80 Places in town.
Tourisme Février Objectifs de notre cours 1. Analyser les effets (« impacts ») du développement touristique et hôtelier 2. Examiner.
ContractionsContractions How the French get around.
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Unité 4 Leçon B Express emotions, describe daily routines, agree and disagree, ask for information and give information.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Français 3 Chapitre 1 Grammaire 1. To conjugate –er, -ir and –re verbs in the present tense (to say that something is happening or happens), drop the.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
AS A MAN THINKETH an interactive listen, read and repeat book for learning American English A NEW EDITION OF JAMES ALLEN’S CLASSIC edited by Robert Silber.
Core Module 10 Advocacy: Engaging the Public Association des conseils scolaires des écoles publiques de l’Ontario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
Les Monstres Due Next Class: A day- Tuesday B day- Wednesday.
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
TO RECOGNISE A PHRASE IN THE PAST TENSE (GRADE D)
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Le Comparatif et le Superlatif
Français 2, 5 Novembre 2014 Read blog comments. Reply to one of them in French. What has three teeth and sixty feet? Tant – so much. Attends! Je ne t’en.
depuis, il y a, pendant, pour
Forming questions in French
Les adjectifs possessifs
L’ARTICLE INDÉFINI AU PLURIEL et La négation des articles indéfinis.
Year 7 Calendar Project WALT: Important French dates WILF: To write opinions about each month (level 3) To research important French dates (level 4) To.
Lesson 20 – “Alice a un job”. Comparisons Culturelles Compare how teenagers in France and in the United States get their spending money. Why do you.
Le mardi - mercredi 28 – 29 octobre. Faites Maintenant 1. Comment t’appelles-tu? ______________________________________ 2. Comment ça va? ______________________________________.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: how to talk about your timetable
Warm up What activities you must (devoir) do every day, every week, or every year in your life. Then write a sentence like: chaque jour, je dois respirer.
Warm up * Fromage, salade, entrée, fruits, and plat principal. Write courses in proper order and add an appropriate food item for each.
Vocabulaire 5.1 Français II J’ai passé une journée épouvantable!
4B at the English lesson.
Welcome to our French II Live Lesson! Today we will talk about: Lessons 03.05, 03.06, Des Verbes Irréguliers Le Négatif.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
Warm up Share some news to a friend who left your neighborhood six month ago. You can use expressions such Tu sais qui ….?, or Tu connais la nouvelle…?
Le commerce équitable. J’ai…… Je n’ai pas de / d’…. J’ai un frère. J’ai une soeur. J’ai un animal. Je n’ai pas de frère Je n’ai pas de soeur Je n’ai pas.
Direct and Indirect Shauna O.
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Le Français I- Lesson Plan: Leçon 9 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Les thèmes: 82% of A* to C at the French GCSE last year!! If you work hard you can do even better!
Aujourd’hui, c’est mardi le 5 avril Objectif: describe how your family sets the table; interpret a check from a French café DO NOW: Name in French one.
Goal: to be able to say what you can do Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
LES ARTICLES le français 1. Discussion Read the statements below and then discuss the questions. J’ai une amie française. Elle s’appelle Anne. J’ai un.
We all ready know two French verbs. What are they?
Dossier 2 depuis, il y a, pendant, pour. If you are asking a question about the duration of an action that began in the past and still continues in the.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? Play the presentation Note the new vocabulary & complete the activities.
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
À l’Imparfait: 1.Tu choisis 2.Il vient 3.Je veux 4.Nous pouvons 5.Vous devez 6.Ils vont 7.Elles sont 8.Elle ont 9.Il fait 10.Je prends.
UNITÉ II: LEÇON 6 PARTIE B: LES MOIS ET LA DATE. LES MOIS DE L’ANNÉE janvier January.
Unité 2- Leçon C. To talk about THINGS that you like and don’t like J’adore… J’aime… Je n’aime pas… Je déteste…
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
FRENCH WORDS WE USE IN ENGLISH.
Boucle d’Or et les trois ours
French Two Grammar Two Part One
Un Une des Indefinite Articles Un introduces masculine/singular nouns
LA CLOCHETTE Répondez en français
The consequences of the.
Essai
WILF: Grade E - leisure activities vocabulary phrases
Les jours de la semaine.
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
Transcription de la présentation:

Les impacts du développement touristique et hôtelier : 4 problématiques Comment gérer au mieux ces impacts ? A qui profite le développement touristique et hôtelier ? Le développement touristique et hôtelier n a-t-il pas aussi des limites éthiques ? Comment identifier et analyser tous ces impacts ?

Les impacts du développement touristique et hôtelier : 4 problématiques Comment gérer au mieux ces impacts ? A qui profite le développement touristique et hôtelier ? Le développement touristique et hôtelier n a-t-il pas aussi des limites éthiques ? Comment identifier et analyser tous ces impacts ? CBA Bhutan Maldives Zoning Tourist codes Cartoons Bali Dark tourism Pecha kucha 2 Pecha kucha 1 hunting tourism

Consolidation - Re-read your notes of the last 3 days (5mn) - Post on the blog one new idea (one key lesson) that you have gained from our 3 days course (in French or in English)