Lire et écrire les valeurs de positions décimales Objectif.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Objectif Trouver les facteurs dun nombre. Objective Find the factors of a number.
Advertisements

Fractions impropres et nombres fractionnaires
RAPPORT et TAUX Objectif.
[number 1-100] There is no rule to the way to remember the names for the numbers 1 to 10 in French so we recommend that you simply practice!
Décomposer un nombre en employant les exposants à la base 10.
Aire d’un rectangle Mesurer et calculer.
Aire d’un triangle Calculer et comparer.
Aire d’un parallélogramme
OBJECTIF: Arrondir un grand nombre. Objective: Round-Off numbers.
Ladjectif tout. The adjective tout (le) agrees in gender and number with the noun it introduces. SingularPlural Masculine tout (le) tout le groupe tous.
How to say 'the' Definite article:. In English, you only have one definite article, and it is THE Le Musée de la Musique La Place de la Bastille.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
TROUVER LES FACTEURS PREMIERS
Saying ‘my, your, his her, our and your’ in French
Saying ‘my’ in French.
Quelle est la date aujourd’hui ?
Questions II How do you Form Questions in French??
ContractionsContractions How the French get around.
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Les Adjectifs Possessifs
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
Sortez les devoirs-we will go over tomorrow!!!
ÊTRE être ou ne pas être Cest la question! (That is the question!)
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Les Compléments dObjets Indirects. Can you recognize if a noun is the direct or indirect object? Jean gives Marie the flowers. What is the subject? Jean.
WHAT/WHICH ONE? THIS ONE!. Review the forms of quel meaning what or which: MasculineFeminine Singular Plural.
Les pronoms compléments: le/la/les; lui/leur. You already know how to use direct object pronouns: Je mange le sandwich = Je le mange Il aime les films.
Reading an analog clock
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Francais de base Halloween La maison hantee
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
and a justification for level 4
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Voyages et Vacances.
Faites ceci: Sortez les devoirs..
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Le 14 octobre Léchauffement: Complétez. 1. Un _______ à main 2. Une place _______ fenêtre 3. Le _______ de sécurité 4. Une __________ de lair 5. Le personnel.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Ma Famille Objectif: Talk about your family Use possessive adjectives.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
Handy numbers practice With the Angry Toaster-Brow.
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
VOCABULAIRE 7.2 Français II. 2 Tu dois.... Youve got to.... stronger than the expression on the next slide Tu dois étudier si tu veux réussir à la classe.
Starter Can you remember the phonics you have already practised in Le petit chaperon rouge? We practised the sounds.
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
Saying what you have been doing
Time (lheure) Periods of the day Le matin = the morning Laprès-midi = the afternoon Le soir = the evening La nuit = the night.
La prononciation française
Le matériel scolaire.
Arrondir les nombres décimaux
Différencier: NOMBRE PREMIER vs. NOMBRE COMPOSÉ
Avoir vocab. J’aiNous avons Tu asVous avez Il/Elle/On aIls/Elles ont Avoir- to have.
Study & revise the numbers carefully.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Quelle heure est-il? What time is it ?.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Objectif: Comment employer un exposant?. Objective: How to use an exponent?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
POURCENTAGE Comprendre et comparer. PERCENTS Understanding and comparing.
Transcription de la présentation:

Lire et écrire les valeurs de positions décimales Objectif

Read and write decimal place values Objective

Explorons les décimaux de lintérieur _3_t_1.html

Lets explore inside decimals _3_t_1.html

Modélisons les nombres décimaux À laide des carrés, chaque membre de ton équipe représente un nombre: 1. 2, , , ,271

Model decimal numbers Using the squares, each member of your team represents a number. 1. 2, , , ,271

Définition Nombre décimal: Une manière de représenter une partie dun tout à laide des valeurs de position. Les décimaux se terminent en « ièmes »!!! 496,217 Centai nes Dizaine s unités« virgul e » dixièm es centiè mes millièm es

Definition Decimal number: A way of showing some part of a whole thing based upon place value. Example: five tenth = 0.5 Decimals end in « th »s!!! 496,217 Hundre ds TensUnits« and »tenthshundre dths thousa ndths

Créons quelques nombres décimaux: 1. Équipes de 2 (ou 3) 2. Employer les unités reçues 3. Construire les nombres demandés.

Lets create some decimal numbers: 1. Teams of 2 (or 3) 2. Use the pieces given to you 3. Build the number requested

Où utilise-t-on les nombres décimaux?

Where do we use decimal numbers?

Argent! $ 3,54 = 3 unités de dollar + 5 dixièmes + 4 centièmes Dixième de dollar = 10¢ Centième de dollar = 1¢

Money! $ 3,54 = 3 units of dollar + 5 tenths + 4 hundredths Tenths of dollar = 10¢ Hundredths dollar = 1¢

Exemple avec de largent Example with money 10$1$0,1$0,01$

Exemple avec de largent Example with money $10$1$0,1$0,01

Comment lire les valeurs de positions décimales Règle 1: Si cest un nombre décimal: le nombre + la valeur de position la plus à droite. Ex: 0,75 = soixante-quinze centièmes Règle 2: Si cest un nombre mixte: le nombre entier « et » le nombre décimal et la valeur de position la plus à droite. Ex: 2,16: deux et seize centièmes 3,2: trois et deux dixièmes

How to read decimal place value Rule 1: If it is a decimal number, read the number as a whole number + give the place value of the last digit. Ex: 0,75 = Seventy-five hundredths Rule 2: If it is a mixed decimal: - Say the whole number + « and » - Say the decimal as a whole number + say the place value of the last digit Ex: 25,16 = twenty-five and sixteen hundredths

Les valeurs de position Essayons en équipe, chacun à son tour en lit un: 1. 34, , , ,01 BONUS DIFFICILE: 99,999

Place values Let the teams try (teams of 4), everybody reads one at a time: 1. 34, , , ,01 TEDIOUS BONUS : 99,999

Cest le temps de la dictée Je lis le nombre et tu lécris

Time for a little dictation I read the number and you write it

Réponses / Answers 1. 0, , , , , ,1 7. 5, ,2 9. 7,

Complete the sheet Individual exercise

Complète la feuille s.v.p. Exercice individuel

Devoir: terminer à la maison Utilise les chiffres 0, 6, 8 et 9 pour écrire un nombre. Utilise les chiffres 0, 1, 2 et 3 pour écrire un nombre. Écris les nombres en ordre croissant

Homework: complete at home Use the digits 0, 6, 8 and 9 to write a number. Use the digits 0, 1, 2 and 3 to write a number. Write all numbers in ascending order (from smaller to greater).