TROUVER LES FACTEURS PREMIERS

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Objectif Trouver les facteurs dun nombre. Objective Find the factors of a number.
Advertisements

Fractions impropres et nombres fractionnaires
RAPPORT et TAUX Objectif.
Décomposer un nombre en employant les exposants à la base 10.
Aire d’un rectangle Mesurer et calculer.
Aire d’un triangle Calculer et comparer.
Aire d’un parallélogramme
OBJECTIF: Arrondir un grand nombre. Objective: Round-Off numbers.

4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1 : Understanding the language through making comparisons.
Moon Wall (1957) Miró Il y a une lune blue et une étoile noire. Il y a trois cercles noirs et des lignes noires. Il y a un mur fait de carrés et de rectangles.
EXTRA CREDIT OPPORTUNITY Lisons, pp Répondez à A, B, C, D. +20 points possible added to a quiz or to MFL grade. 13 octobre ou avant.
Lire et écrire les valeurs de positions décimales Objectif.
Saying ‘my’ in French.
Les Adjectifs Possessifs
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Les Compléments dObjets Indirects. Can you recognize if a noun is the direct or indirect object? Jean gives Marie the flowers. What is the subject? Jean.
What is todays date and when is your birthday Ask someone what star sign they are and answer Say and ask for the time Say what you do for your birthday.
Révision (p. 130, texte) Nombres (1-100).
Français 1b OPT Benchmark Oral Exam Begins Tuesday, May 29, 2012.
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
Quelle heure est-il? What will I need to know how to say to answer this question?
What’s your telephone number??......
French This presentation has been made to help Year 7s with their French It has been made by Sameer Agrawal and Oliver Coates Now Get Learning Please.
Rules Each group answers every question. A student will be selected at random to answer the question. If that team misses, a 2 nd name is drawn, and they.
Mardi 26 avril 2011 Today we are going to use pronouns that function as indirect pronouns. We are going to learn how to make the distinction between direct.
Français 2, 15 Octobre 2012 Ouvrez vos livres à la page 38. Faites #9. How did the mouse feel after the cat chased it through the screen door? Mettre à
Quelle heure est-il? What time is it?.
Quelle heure est-il? Le But: Je peux dire l’heure
L’Heure Telling Time.
La révision pour lexamen dunité un. Activité- Devinez votre profession You will receive a card and, without looking at it, place it on your forehead Ask.
DELF Le 12 au 15 avril POURQUOI DELF? Official French language diplomas (DELF-DALF) - Why take the DELF and the DALF ? The Diplôme dEtudes en Langue.
Les Adjectifs Interrogatifs
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Numbers Starter Put the following numbers in order, starting with the smallest... Trente-deux, vingt, vingt-et-un, cinquante six, trois, quarante,
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Ma Famille Objectif: Talk about your family Use possessive adjectives.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Jour 2. Trouvez quequun dans la classe.. Circulate in the class to find someone who relates to each of the subjects below. The person must answer Oui.
Handy numbers practice With the Angry Toaster-Brow.
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
© Boardworks Ltd of 13 Year 10 View the following Powerpoint and complete the exercises in your exercise book.
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
Indirect Object Pronouns melelui telaleur nous l vousles Je lui parle!
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Expressing which or what And the whole or the entire and all or every.
Différencier: NOMBRE PREMIER vs. NOMBRE COMPOSÉ
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Avoir vocab. J’aiNous avons Tu asVous avez Il/Elle/On aIls/Elles ont Avoir- to have.
Study & revise the numbers carefully.
? ? L’animal mystérieux ? ?.
L’objet mystérieux ? ? ? ?. Le jeu Un objet mystérieux est caché derrière ce mur! 1) Tu poses une question “ * fermée” en français. Exemple: Est-ce que.
Le jeu 1) Tu poses une question “fermée”* en français. Exemple: Est-ce que l’objet est rond? 2) Si la réponse est OUI, une case te dévoile une partie de.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Quelle heure est-il? What time is it ?.
Leçon 25.

Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Français 2, 13 octobre 2014 Sortez une feuille de papier. Faites les exercises de gramaire. How did the mouse feel after the cat chased it through the.
Combien ça coute? How much does that cost?.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Français 2: jeudi, le 9 mai, 2013 Activités: Texte p Structure: les pronoms lui, leur Cahier BV p. 141 Activités 7 et 8 Interro 3 formatif Worksheets.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Objectif: Comment employer un exposant?. Objective: How to use an exponent?
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : –Comparisons 4.1 :
Objectif Trouver le plus grand facteur commun. Objective Find the greatest common factor.
Transcription de la présentation:

TROUVER LES FACTEURS PREMIERS Objectif: TROUVER LES FACTEURS PREMIERS

Objective: Find prime factors

QUESTION? Quelles est la différence entre un facteur et un multiple? Donnes moi l’exemple de « 5 ».

QUESTION? What is the difference between a factor and a multiple? Give me « 5 » as an example.

Réponse Multiples de 5: Les nombres obtenus en multipliant par 5. 5, 10, 15, 20, 25, etc. Facteurs de 5: Les nombres qui sont multipliés pour obtenir 5. 1 et 5.

ANSWER Multiples of 5: Numbers obtained by multiplying 5. Examples: 5, 10, 15, 20, 25, etc. Factors of 5: Numbers that are multiplied to obtain 5. Example: 1 and 5 are factors of 5.

…Facteurs premiers? Les nombres premiers qui sont multipliés entre eux pour obtenir le nombre: Exemple 1 :

And … prime factors? The prime numbers that are multiplied to get the number. Example 1:

Comment ? | How ? Factor tree: method to find the prime factors. Subdivide a number until you reach all of its prime factors. Arbre de facteurs: méthode pour trouver les facteurs premiers. Subdiviser un nombre jusqu’à trouver tous ses facteurs premiers.

En équipe: 2 000 pts Élaborez l’arbre de facteurs suivant: 60 Build the following factor tree: 60

Réponse (peut varier) Answer (may vary)

Complète la feuille d’exercices Complete the exercise sheet YOUR TURN À TON TOUR Complète la feuille d’exercices Complete the exercise sheet

1) Complète les arbres de facteurs suivants:

1) Complete the following factor trees :

2) Écris les facteurs premiers de chaque nombre 72 42 39 63 99 125 108 100 123 56 60 96 84 45 625 288

2)Write the prime factors of each number 72 42 39 63 99 125 108 100 123 56 60 96 84 45 625 288

3) Complète les arbres de facteurs suivants: ||

3) Complete the following factor trees :

4) Complète les arbres de facteurs suivants:

4) Complete the following factor trees :