Avec le soutien financier de la Commission Européenne with the financial support of the European Commission mit der finanziellen Unterstützung der Europäischen.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is your connection to the REAL network and why is the REAL Network important to your association? ?
Advertisements

A-Avez- vous une chambre de libre sil vous plaît? B-Oui,quelle sorte de chambre voulez-vous? A-Je voudrais une chambre pour 2 personnes avec une salle.
Les pronoms compléments
The passé composé of –er verbs with avoir

The European works councils Group 1 PED as 4a.
Banque de France - Autorité de Contrôle Prudentiel Relevance of liquidity regulation and impact on business models Frédéric VISNOVSKY Deputy general secretaryMay.
How to say 'the' Definite article:. In English, you only have one definite article, and it is THE Le Musée de la Musique La Place de la Bastille.
Les prépositions.
Quand, lorsque, aussitôt que, dès que, et après que
Quelle est la date aujourd’hui ?
Register for French Class at Truman!
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
This powerpoint has some useful passages that you can read and adapt when thinking of your own answers about your plans for the future, whether it be.
French 3 & 4 October 17, When I was teaching in France, most of my students had all of their classes with the same group of people. How would this.
1 Initiatives involving the social partners in Europe on climate change and employment policies Denmark : The experience of the Lindoe Offshore Renewable.
Why learn French????. OUI adieu, art déco, bon appétit, carte blanche, croissant, c'est la vie, cul-de- sac, déjà vu, démodé, femme fatale, film noir,
Mes projets pour les vacances Higher pg130. Pour commencer: Spot the future tense. Je voyage en avion Je resterai dans un hôtel Jai mangé une pizza Jy.
Français 1b OPT Benchmark Oral Exam Begins Tuesday, May 29, 2012.
Les métiers Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
50Hz Literature 2007 Literature Plan. 50 Hz Literature With new Product Introductions … –Applications Manual (part of product catalog) –Submittal Data.
Comparison Unite 6: Partie 1
A work here or elsewhere in a European citizenship Mon métier ici ou ailleurs dans une citoyenneté européenne.
Les loisirs/Les passe-temps
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
L ES ADJECTIFS SPÉCIAUX - BAGS Français 1 In French, most adjectives follow the noun that they modify. Par exemple – Elle est une élève intelligente.
WALT: SAY WHAT FACILITIES MY SCHOOL HAS AND DOES NOT HAVE
EWCs - CEE - EBR The practice? La pratique? Die Praxis?
Les questions au passé composé By: Mark Wilson For: Madame Browers 3 e classe période.
1. THE RELATIVE PRONOUN QUI. The relative pronoun ____ is a subject pronoun. It may refer to people or things, and corresponds to the English pronouns.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
2 Tu et Vous: Two ways to say « you » La norme: Comparisons 4.1 –Understanding the nature of language through making comparisons Les questions essentielles:
Une Amie Un Ami Français I.
Français 2, 8 octobre 2012 Cinq minutes preparer á lorale 9-2. Ask me to tell the Ole goes fishing joke. Rassurer – to reassure or put someones mind at.
Les Adjectifs Interrogatifs
Core Module 9 Family and Community Engagement Association des conseils scolaires des écoles publiques de lOntario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
EUROPEAN ASSOCIATION OF DEVELOPMENT RESEARCH AND TRAINING INSTITUTES ASSOCIATION EUROPÉENNE DES INSTITUTS DE RECHERCHE ET DE FORMATION EN MATIÈRE DE DÉVELOPPEMENT.
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
28th Conference of Directors of Paying agencies Namur, 27 to 29 October 2010 The Belgian Presidency of the Council of the European Union Workshop 2 : Control.
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
ATELIER RÉGIONAL ACRN 2013 « Utiliser les processus REDD et FLEGT pour garantir les droits communautaires aux forêts et à la terre en Afrique : Leçons.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Comment choisir un métier…
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Starter Aim To introduce vocabulary describing where tables are situated in a restaurant. You have two minutes to match up the English and French and say.
PREPOSITIONS Objectives : To explain and practise prepositions.
Chez moi! In this unit you will learn:
Foundation/ Higher Tier Role Play 2 An accident. You have had an accident in and you are now at the hospital. You will have to…. 1.Say what hurts. 2.Where.
Cest vendredi, le 15 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Saying what you have been doing
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
Français 9 th May 2007 Learning objectives  To make reference to what WAS happening  Remember how to say “It was”  To make reference to the imperfect.
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
YEAR 5 LESSON ONE Topic: JE PARLE FRANCAIS. D0 NOW Name TEN foreign languages you know in English.(3mins) 1…………………….2…………………… 3…………………...4…………………… 5………… ……………………
C’est mardi, le 20 août 2013 Quelle couleur (en français) souvenez-vous? Vert/verte=green Rouge=red Blanc/blanche=white Violet/violette=purple Bleu/bleue=blue.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Un rendez-vous en ville.
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
2010 CAADP A FRICA F ORUM M EETING THE C HALLENGES OF C LIMATE C HANGE S TRATEGIES OF S MALLHOLDER FARMERS TO ACHIEVE F OOD S ECURITY AND I NCOME G ROWTH.
Adolescents - supporting their transition to adulthood Adolescents - soutenir la transition vers l’âge adulte.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Starter: Where will you find these clocks?
PREPOSITIONS Objectives : To explain and practise preprositions.
PREPOSITIONS Objectives : To explain and practise prepositions.
lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: Notez les métiers coiffeur/coiffeuse EXTRA! What do you think “au chomage” means? infirmier/infirmière.
University graduates and unemployement job in Tunisia Faculté des sciences a Sfax Département Informatique et Télécommunication Élaboré par: Année Universitaire.
Questions Synthesis.
Vendredi 5 avril Français I
Transcription de la présentation:

avec le soutien financier de la Commission Européenne with the financial support of the European Commission mit der finanziellen Unterstützung der Europäischen Kommission « LANNÉE EUROPÉENNE DU VIEILLISSEMENT ACTIF ET DE LA SOLIDARITÉ ENTRE GÉNÉRATIONS » « EUROPEAN YEAR FOR ACTIVE AGEING AND SOLIDARITY BETWEEN GENERATIONS » « Année 2012 : pour améliorer la solidarité entre les générations et pour le vieillissement actif : Vaincre les obstacles pour le maintien dans lemploi des personnes plus âgées et pour en faciliter laccès aux plus jeunes » « EY2012 : Improving solidarity between the generations and active ageing – Overcoming obstacles to older people remaining in work and facilitating access to the job market for younger people CONFERENCE EY2012 Larnaca, 4-5 October 2012 dans le cadre de in the framework of the Confédération Européenne des Syndicats European Trade Union Confederation

INTERPRETATION BOOTHS CABINES DINTERPRETATION Deutsch: 1 Français : 2 Italiano : 3 Español: 4 Romana : 5 English : 6

Twitter account #ETUCAA2012 Free wifi Conference GOLDEN12345

Group work: Action plan 1.Select a facilitator 2.Select 1 or 2 reporters 3.Answer questions: 1.Most promising actions? 2.At what level? 3.What alliances? 1.Choisir un facilitateur 2.Choisir 1 ou 2 rapporteurs 3.Répondre aux questions 1.Actions qui ont le plus de potentiel 2.A quel niveau 3.Quelles alliances?

Reporting You will have 5 minutes per group to present 1 or 2 actions you have worked on Vous aurez 5 minutes par groupe pour présenter 1 ou 2 actions sur lesquelles vous aurez travaillé

Rooms Français : Salle Minerva (Mezzanine, P) English: Room Venus (Mezzanine, P) All other languages: here