Sortez les devoirs-we will go over tomorrow!!!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Sortez les devoirs-writing and 4 grammar pages 1. write some of these on the board. Go over grammar pages Quiz last 15 minutes of class!!
Les pronoms sujets et être
By: Reshiga and Pavitra
Le Passé Composé With Être.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Être. You have already conjugated avoir and regular –er verbs. You are going to conjugate to be Être is an irregular verb.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Questions II How do you Form Questions in French??
Family Tree Project Le français I Chapitre 4.
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
Mercredi le 28 novembre. Warm-up Ask in 3 different ways the following statements: John et Sophie sont à lécole.
Bonjour! français I Les interros-quiz corrections-très bien fait classe!
Français I Bonjour-Bon week-end?. Quiz corrections I will have graded for tomorrow.
Français I Bonjour! Valentines for Monday. Les interros Quiz corrections now Quiz corrections now.
ÊTRE être ou ne pas être Cest la question! (That is the question!)
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Reading an analog clock
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 27/28 août (#1) 1.How.
Question 2 Foundation Writing. This slide requires very good knowledge of the present tense! BUT … You could get full marks if you do the correct revision.
and a justification for level 4
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Leçon 11 I am a fat groundhog. Je suis une marmotte grosse. Pg
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Une Amie Un Ami Français I.
Chapitre 1 Structure.
Lundi – le 16 novembre I. Ah, non! Jai oublié les 4 problèmes avec les conjugaisons en –er! Quels sont les 4? 1) 2) 3) 4) 5) Je = J when the infinitive.
Français 3 Chapitre 1 Grammaire 1. To conjugate –er, -ir and –re verbs in the present tense (to say that something is happening or happens), drop the.
____________________ Pourquoi? L/O: To be able to justify your opinion about school subjects STARTER: Trouve les paires Match the French to the English:
Faites ceci: Sortez les devoirs..
regarder écouter dormir jouer sortir finir
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
Asking and telling what classes you have To ask what classes a friend or family member has Tu as quels cours…? Tu as quels cours aujourdhui? Tu as quoi…?
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Talking about the things you do
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
WALT: how to talk about your timetable
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Match-up the numbers to the letters
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Mid-term exam review. Conjugate avoir – JaiNous avons Tu asVous avez Il/elle/on aIls ont To have.
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
Presenting the wonderful world of Pronouns.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 25 août (#1) 1.How.
Leçon 25.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Mercredi, le 1 octobre Do the warm-up worksheet. You may use your notes from last class. Get out a sheet of notebook paper and label it “La famille”
1. choose a pen pal from advertisement page 2. follow directions for writing a letter to that person.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Français 2, 29 Septembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 20. Faites #26. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
La visite de Clément l’Aplati à Paris
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Negative sentences Questions
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Vouloir, Pouvoir, Être.
Transcription de la présentation:

Sortez les devoirs-we will go over tomorrow!!! LES POINTS/LES REPONSES

Describe your partner 4 sentences Two apperance and two personality traits. Be nice! share

Clicker quiz come and get it

Elles sont petit a. nothing b. s c. es 5 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Ils sont mignon 5 nes es s 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Participant Scores 2 RODRIGUEZ GAYTAN 13 MCDONALD 12 MARCANTI 11 KRAMER 09 VOLKMANN 16 DZURANIN 03 DORSEY 02 WEBER 17 SCHMIDT 18 HALL 06

Elle est red roux rousse rousses 5 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Il est gentil nothing le les 5 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Participant Scores 4 RODRIGUEZ GAYTAN 13 MARCANTI 11 KRAMER 09 VOLKMANN 16 DORSEY 02 WEBER 17 SCHMIDT 18 HALL 06 3 MAGNINI 10 MCDONALD 12

They are old Ils est agés Ils sont agées Ils sont agés 5 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Je 5 es est suis 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Participant Scores 6 RODRIGUEZ GAYTAN 13 MARCANTI 11 KRAMER 09 VOLKMANN 16 DORSEY 02 WEBER 17 5 MAGNINI 10 MCDONALD 12 DZURANIN 03 SCHMIDT 18

Nous... 5 êtes sommes sont 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Vous... 5 êtes sommes sont 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Tu est mignonne Vrai faux 5 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Participant Scores 9 DORSEY 02 WEBER 17 8 MARCANTI 11 KRAMER 09 VOLKMANN 16 ANDERSON 01 7 RODRIGUEZ GAYTAN 13 MAGNINI 10 MCDONALD 12 KLEIN 08

...which adjective will never change? 5 gentil marron mignon 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Participant Scores 10 DORSEY 02 WEBER 17 9 MARCANTI 11 KRAMER 09 VOLKMANN 16 ANDERSON 01 8 RODRIGUEZ GAYTAN 13 MAGNINI 10 MCDONALD 12 KLEIN 08

Ecoutons: 1. Listen as chic describes her bros and sis’s. Select the description that best fits each person.

Lisons: 1. Match description with person

Ecrivons 1. Write a letter to your pen pal. Describe your best friend. Tell about his/her appearance, personality, and interests. Ask your pen pal about his/her friend. Write at least five sentences.

Presentations You can do a video, a powerpoint, a scrapbook, a poster board, or anything that you come up with that is okayed by me. You need to pick 7 family members, friends, or pets to describe. You are going to write 5 sentences per family member. Totaling 35 sentences. I need a neatly written script turned in to me. You can include: identifying person, age, relationship, descriptions (2-3 in one sentence) likes/dislikes, chores that they do at home.

Rubrique 1. you will be graded on: Grammaire: /30 Prononciation: /20 Creativity /30 __________________ /80

I have a sample video from the past And 2 powerpoints

These will be due on Friday, the 25th of February! LES QUESTIONS?

Writing practice Start writing for quiz, and I want to see it when you are done