Jour 2 MOT DE PASSE: avoir bonne mine - to look good avoir mauvaise mine – to look bad Tu as mal dormi? Pourquoi? Tu as mauvaise mine!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

KS2 Yr6 French – Lesson 83 Then and now. LEARNING OBJECTIVE To be able to talk about your town in the present and past.
Le Subjonctif What may or may not happen. Compare in English I will arrive at 6 AM. I will arrive at 6 AM. I am punctual. I am punctual. I hope that the.
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Le passé composé With « avoir ».
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Le tourisme To be able to talk and write about your future holiday plans.
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Special Adjectives Unit 4, Lesson 12. Reminder…where do adjectives usually go in French? Answer: After the noun.
Jour 9 MOT DE PASSE:Se mettre en colère - to be really angry Elle s’est mise en colère contre son mari. On se met en colère pour l’argent. Je vais me mettre.
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
CHORES WITH FAIRE! Brainstorm: which expressions have we already learned with the verb “faire”??
Futur / conditionel or The “Art of keeping endings…”
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
JOUR 4 LE MOT DE PASSE: QUI EST-CE? (WHO IS IT?) C’EST… (IT IS…) UN GARÇON – A BOY UNE FILLE – A GIRL.
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Les salutations en français Mercredi 22 septembre.
Two versions– slide three is updated as of 2012 to simplify the activity for students...hopefully.
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Mdp 1: Il est grand temps de… – It’s time to… Les vacances sont finies, il est grand temps de retourner à l’ école!
MDP JOUR 24 On va au café? Oui, allons-y!. Learning Intention: Students will learn how to identify foods and drinks and how to order them in a restaurant.
French 2 Passé Composé.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Les Questions d’Information (Information questions)
Jour 4 MOT DE PASSE: veuillez - a polite way to tell orders "consider doing this". Veuillez corriger mes erreurs. Veuillez me le faire savoir.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
Jour 5 le mot de passe:. Il s’appelle comment. What’s his name
Les adjectifs Personnalité. Sympa(thique)/Aimable.
Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions ? ? ?
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Jour 3 MOT DE PASSE: à l’heure - on time Tu es arrivé à l’heure. Nous ne sommes pas rentrées à l’heure.
Jour 5 MOT DE PASSE: bon gré mal gré - whether you like it or not, - willy-nilly Tu vas assister à la réunion, bon gré mal gré ! Je me suis mariée bon.
What do these pictures have in common?
4) Une brosse 1) Un bigoudi/ un rouleau 5) Une barrette 6) Des ciseaux 3) Un fer à friser 2) Un sèche-cheveux A D H F E B G J Pour commencer… C FED GHI.
Qu’est-ce que ça veut dire en anglais?
Mdp 1: Il est grand temps de… – It’s time to… Les vacances sont finies, il est grand temps de retourner à l’école!
Qu’est-ce que tu aimes comme look?
Jour 2 MOT DE PASSE: avoir bonne mine - to look good avoir mauvaise mine – to look bad Tu as mal dormi? Pourquoi? Tu as mauvaise mine!
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Jour 4 MOT DE PASSE: veuillez - a polite way to tell orders "consider doing this". Veuillez corriger mes erreurs. Veuillez me le faire savoir.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Jour 2 MOT DE PASSE: avoir bonne mine - to look good avoir mauvaise mine – to look bad Tu as mal dormi? Pourquoi? Tu as mauvaise mine!
Thanksgiving is around the corner. Using your smart phone find French names of food you are expecting to share with your family.
Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
How many colors can you remember? Write them down in your books.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
By the end of today’s lesson you will be able to:
Jour 25 MOT DE PASSE: Tant pis - too bad!
Jour 16 MOT DE PASSE: se garder de - to avoid, be careful not to
Vous vous intéressez aux animaux?
Jour 12 MOT DE PASSE:faire venir - to ask to come, to bring along
Jour 6 MOT DE PASSE:ne faire que + infinitif- to do nothing but
Jour 12 MOT DE PASSE:faire venir - to ask to come, to bring along
Jour 16 MOT DE PASSE: se garder de - to avoid, be careful not to
Jour 13 MOT DE PASSE:Prendre son parti de quelque chose – to make up one’s mind about something J’ai pris mon parti des devoirs Nous avons fait notre parti.
Jour 7 MOT DE PASSE:Jouir de - to enjoy
Jour 18 MOT DE PASSE: se débarrasser de… - to get rid of...
Jour 22 MOT DE PASSE: Atchoum!! Tu as éternué? A tes souhaits!
Jour 17 MOT DE PASSE: valoir mieux - Être meilleur, être préférable.
Jour 11 MOT DE PASSE:s'intéresser à - to be interested in
Transcription de la présentation:

Jour 2 MOT DE PASSE: avoir bonne mine - to look good avoir mauvaise mine – to look bad Tu as mal dormi? Pourquoi? Tu as mauvaise mine!

Learning Intention : Students will learn to talk about themselves and others Success Criteria: Students will be able to talk about themselves and others in French ATL: Communication Skills/ Social Skills

TU LA CONNAIS? Elle est chanteuse

Tu le connais? IL EST ACTEUR

Tu le connais? Il est joueur de foot

Tu la connais? Elle est chanteuse, actrice et danseuse

Tu les connais? Elles sont dans une équipe de gymnastique

IL EST POLITICIEN Tu le connais?

Ils sont chanteurs, ils sont joueurs de musique pop Tu les connais?

LES DEVOIRS: Complétez la feuille d’exercice sur les gens que tu connais. -Write that you know a person (people) and how you find him/her/them - Keep the worksheet in your classeur!