Naturopea Circonscription de Schoelcher Ecole de Plateau Didier Vendredi 16 mars 2012.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
PowerPoint. A guide to the use of ICT in the MFL classroom by Dean Horne Prudhoe Community High School.
Advertisements

How to Answer Questions using Pronoms Compléments
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.

Le sondage LibQUAL à HEC Montréal Une première expérience réussie qui sintègre au processus de planification stratégique de la bibliothèque Le sondage.
2 Thematic Coordinators : Wim Hoppers Amina YEKHLEF Sub-Theme 1 Parallel session 1-c: Curriculum reform, pedagogy, teacher education and assessment réforme.
Agri-ProFocus /IPER Atelier de réflexion et de plannification IPER 9 & 10 Décember 2010 Lapproche APF-IPER ! Hedwig Bruggeman.
NEGATIVES. Objectif At the end of this lesson, you will be able to: 1.say, write and position correctly the French equivalent of these (5) basic negatives:
STEP 1 Bring an object you really like or which is important to you and hide it in your bag.
How to say 'the' Definite article:. In English, you only have one definite article, and it is THE Le Musée de la Musique La Place de la Bastille.
Quelle est la date aujourd’hui ?
Talking about yourself
Faire + Infinitif. Do your parents make you do things that you dont want to do? I dont know about you…but my parents always make me do things for them…cest.
LES BONNES MANIERES (GOOD MANNERS). GREETINGS AND INTRODUCTIONS In the French-speaking world, different greetings reflect differing degrees of familiarity.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
interaction in the .LRN platform
Bonjour! français I Les interros-quiz corrections-très bien fait classe!
Les objets de la classe.
TV5monde.com.
La Charte de lempowerment The empowerment Charta Eugenia Lodini Università di Bologna.
BONJOUR Complex name, Simple aim! SEACSSEACS. What we wanted out of SEACS To promote sustainable energy usage within the school community To allow students.
I KNOW THE CEFR…NOW GIVE ME THE STRATEGIES!
Les noms des partenaires ____________________________________ ____________________________________ Partie A: Notre thème est: ______________________________.
Asking a question The following words are all common question words:
Les négatifs et linterrogation Grammaire A. Lélision/La liaison When a verb begins with a vowel or a silent h, je is shortened to j. This is known as.
Chapitre 5 Structure. Aller The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. ALLER vais vas j tu il/elle/onva nous allons vous.
7 ème session internationale de formation à lEPU 7 th international training session on the UPR Education aux droits humains à travers la recherche Human.
The interrogative structure indicates that the speaker is searching for information In other words, we use the interrogative to ask questions.
Le rôle des adultes pour lélève acteur Adult role for the student actor Eugenia Lodini Università di Bologna Italy.
Le niveau de vie des étudiants en Europe The standard of living of the students in Europe Observatoire de la vie étudiante / France Padoue Ronan.
European Program C OMENIUS Survey – Questionnaire Survey – Questionnaire Renewable energy in its regional context, ways out of the energy crisis Energie.
Quels objectives pédagogiques pour lélève acteur Which educational objectives for the student actor? Eugenia Lodini Università di Bologna Italy.
Core Module 9 Family and Community Engagement Association des conseils scolaires des écoles publiques de lOntario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
Mardi vingt et un février 2012 Objectif: la révision! Je fais du _____ deux fois par ________. Jen fais parce que ça détend, et je ____ de la natation.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Question words.
En Avant Communication en direct C HAPITRE 1 : Pour commencer.
Le 14 octobre Léchauffement: Complétez. 1. Un _______ à main 2. Une place _______ fenêtre 3. Le _______ de sécurité 4. Une __________ de lair 5. Le personnel.
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Quelle est la date? Quel est le plan? 1. Écouter 2. Répéter 3. Enseigner 4. Apprendre Quel temps fait-il? Quel est le but? Le verbe - Etre.
Direct Object Pronouns Les pronoms compléments dobjects directs (COD)
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
Chez moi! In this unit you will learn:
Exercice #14 1. I like science class because it is interesting.
Exercice #10 Name 2 French-speaking countries in Africa: -
Le Baromètre Zone Cours : un environnement pour la micro-évaluation de ressources pédagogiques* Jacques Raynauld Olivier Gerbé HEC Montréal, MATI Montréal.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Starter Can you remember the phonics you have already practised in Le petit chaperon rouge? We practised the sounds.
A Le verbe aller p. 206 Aller (to go) is the only IRREGULAR verb that ends in -er. Note the forms of aller in the present tense. aller to go je vais I.
 REVISION DU FUTUR. 1. Elles 1. postuler pour un travail 2. Tu 2. pouvoir ecrire un CV 3. Je 3. faire la vaisselle 4. Nous 4. se mettre à chercher du.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Un rendez-vous en ville.
THE PASSE COMPOSE WITH ETRE: PART 1 Pourquoi?
Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs: Diane Alain et Michael.
Les questions Une révision.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Greetings, formal and informal
French 1B: Tu vs. Vous, Aller + infinitive 9/26/2014.
Les Questions d’Information (Information questions)
What do these pictures have in common?
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français I- Lesson Plan: Leçon 9 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Comment dit-on? How do you say?  What is your favorite subject?  What do you study?  I prefer English because it is interesting.
Negative sentences Questions
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Transcription de la présentation:

Naturopea Circonscription de Schoelcher Ecole de Plateau Didier Vendredi 16 mars 2012

E.E.D.D= Education à lenvironnement pour un développement durable Elève - acquérir des connaissances du milieu - acquérir des méthodes pour se situer dans leur environnement - agir de manière responsable Student -acquire knowledge of the environment - acquire methods to be within their environment - act responsibly E.D.D= Education of the environment for sustainable development

E.E.D.D= Education à lenvironnement pour un développement durable Enseignant Utiliser des démarches pédagogiques diversifiée Mettre en place des situations concrètes Sappuyer sur les ressources dun partenaire Teacher Use diverse teaching steps put in place concrete situations rely on the resources of a partner

On ne sort pas de la classe pour sortir, faire du tourisme, se promener You not the class out for go out, make tourism, walking Expressions françaises

Pourquoi sortir de la classe? Why out of the classroom?

Pourquoi sortir de la classe? Pour apprendre Pour observer Pour transférer To learn To observe To transfer En lien avec les programmes Link with programs

Quand sortir de la classe? When out of the class?

Quand sortir de la classe? En début de module denseignement Au milieu du module denseignement A la fin du module denseignement At the beginning of teaching module in the teaching module at the end of the teaching module Des objectifs différents Different objectives

Comment sortir de la classe? How to get out of the class?

Comment sortir de la classe? Les possibilités du lieu: - Que vont faire les élèves? - Qui va les encadrer? - Les outils? Sécurité Laccueil sur le lieu The possibilities of the place: - That will make students? - Who will provide them? - The tools? Security The home place

Merci aux participants aux PNR aux partenaires Bonne suite Thanks to the participants P.N.R.M the partners Good continuation