Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
Objectifs réviser les activités à la maison
French First Level Colours.
Talking about yourself
Can you label these colours in French?
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
La Maison: Les Pièces et
Oops j’aime pas l’anglais
Je vous présente ma famille
Objectif: to say where you live
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Hier c’était lundi vingt-huit octobre
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Your Main Point Your Sub Points Use the word bank to complete your warm up!!! Sous Sur Derriere Devant Autour À gauche À droite.
Chapitre 5 Lesson 6 Essential Question: How can you describe where you live in French?
Welcome to Unité 4 Leçon 9: The one with Cats and light sabers Pg
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Qu’est ce qu’il y a dans ta chambre?
To learn the vocabulary for items of furniture
French First Level Les couleurs! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop.
Bienvenue à ma maison Welcome to my « crib »
Les adjectifs possessifs
City of Edinburgh French Early Level
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
Dans la classe de français
Grammar: prepositions/adjectives Prepositions ( Review): à côté de… next to… en face de across from *à gauche de to the left à droite de to the right of.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Thank you for signing up to the Sparkle Speak newsletter
Let’s enjoy making Session 4. Let’s enjoy making: Session 4 Le matériel.
Let’s enjoy songs Session 5.
Let’s enjoy making Session 6. Let’s enjoy making: Session 6 The Great British Make Off Le jour du jugement.
Les titres: la leçon 1: le pronom ‘Y’ la leçon 2: Demander le chemin et indiquer le chemin.
Antoine le Paresseux Lazy Antoine. Il était une fois un petit garçon qui s’appelait Antoine.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Let’s enjoy making Session 1 Let’s enjoy making: Session 1.
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Let’s enjoy songs Session 3.
Let’s enjoy playground games Session 2. Les jeux de mains de-mains /
Let’s enjoy poems.
Let’s enjoy paintings Lets start with Henri Rousseau!
Let’s enjoy poems Session 3 Takeaway Notes. Let’s enjoy poems – Session 3 Clothes un T-shirt un pull un short un bermuda un polo une chemise une casquette.
Let’s enjoy places Session 1 Bienvenue. L’ île de la Martinique une île.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Let’s enjoy playground games Session 5 and 6. Parachute games Installez-vous autour du parachute Levez-vous Tenez le parachute avec la main gauche Tenez.
Par Mme. Cook. Aller means « to go. » Je vais Nous allons Tu vas Vous allez Il Elle va Ils, Elles vont on.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Les couleurs.
FURNITURE Stage 5 French. REVISION – Match the correct French to English in your books. You can write this as a list.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai un/une/des… Je n’ai pas de… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a un/une/des … Elle n’a pas.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… De quelle couleur? Il est / Elle est… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a … De quelle couleur?
Les mots du mur Première année. L’anneau de mots In this presentation you will find 104 high frequency words that your child should be able to read by.
T&L. Connecte et classifie en français G 0 to G 1e Context: bedroom furniture Outcome: I love the blue bed.
House and garden In this section you will revise how to talk about your house and what you do to help around The Objectives.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Ma chambre In this unit of work you will learn how to:
Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
Transcription de la présentation:

Let’s enjoy making Session 5

Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off

What you will be able to do Use French to introduce the idea of a design brief Use French to stimulate children’s ideas for a project Turn the design brief into a finished product

What the children will be able to do Use French to plan their project, using a design brief Say who the room will be for Learn how to comment on which colours go well together, using language practised in the previous units. Turn the design brief into a finished product

The Great British Make Off

Tu vas fabriquer une chambre La chambre est pour moi mes parents mon frère ma sœur un petit garçon (3 ans) une petite fille (3 ans) un garçon (10 ans) une fille (10 ans

Dans la chambre il y a…… ? un lit ? un bureau ? une armoire ? une chaise ? une fauteuil ?

Et les couleurs ? J’aime le rouge, le vert et l’orange Je n’aime pas le noir et le marron. J’aime les couleurs claires mais je n’aime pas les couleurs sombres. Quelles couleurs sont claires ? Quelles couleurs sont sombres ?

Et les couleurs ? le rouge va bien avec le jaune. Je pense que le noir va bien avec le blanc. le vert ne va pas très bien avec le bleu. le rouge ne va pas très bien avec le marron.

Echantillons de tissu Echantillons de couleurs Plan de travail un petit lit jaune et noir une commode marron derrière le lit un tapis bleu un fauteuil bleu et blanc une table marron derrière le fauteuil une chaise bleue et marron derrière la table

Echantillons de tissu Echantillons de couleurs Plan de travail. Chambre pour Chambre pour…. Papier peint…. Meubles…..

Echantillons de tissu Samples of fabric for the curtains and furnishings Echantillons de couleurs Samples of possible colour schemes that should match Bleu non !!!! Plan de travail. Chambre pour Kyle Chambre pour mon ami Kyle. Il a 10 ans. Papier peint avec footballeurs. Kyle adore le football et Manchester United. Meubles….. Bureau rouge. Lit blanc. Poster Manchester United. Chaise rouge. Armoire noire. Rangez les meubles ici

Do one thing! How you can practise the language Describe a different room, e.g. le séjour (the living room), la salle à manger (the dining room). You have the vocabulary! What you can do with your class Use French to produce a design brief for room Develop their ability to retrieve and re-use previously learnt language Classroom routine use some of the phrases to comment on what goes well with what: ‘Le rouge va bien avec le jaune’ ;‘C’est bon’ ; ‘Je pense que ton plan est excellent, Emma’. Use the phrase ‘c’est pour’ to give out articles or rewards, e.g. C’est pour toi, c’est pour Daniel.

Ensemble Languages Project, for the Ensemble Languages Project, Ensemble_Let ’ s Enjoy Making Session 5 This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License: