Let’s enjoy making Session 6. Let’s enjoy making: Session 6 The Great British Make Off Le jour du jugement.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
Objectifs réviser les activités à la maison
French First Level Colours.
Talking about yourself
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
French Second Level Les couleurs!.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Chez moi! In this unit you will learn:
La prononciation française
City of Edinburgh French First Level Les couleurs!
Your Main Point Your Sub Points Use the word bank to complete your warm up!!! Sous Sur Derriere Devant Autour À gauche À droite.
Welcome to Unité 4 Leçon 9: The one with Cats and light sabers Pg
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Chez moi (My Space) Chapître 2, Niveau 2 Français 2A OBJECTIVES: - Talk about your home -Describe items in the house (furniture) (using BAGS and other.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
French First Level Les couleurs! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop.
Bienvenue à ma maison Welcome to my « crib »
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Quels vêtements est-ce que tu aimes porter?
AMLA Accelerated Modern Language Acquisition Progression Plans: Examples from Creative Arts.
French Level 1 La magie!.
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
Dans la classe de français
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
En français, every NOUN has a gender. It is either MASCULINE or FEMININE. It has NOTHING to do with who uses it more, what color it is, etc. It is just.
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
Let’s enjoy making Session 4. Let’s enjoy making: Session 4 Le matériel.
Let’s enjoy songs Session 5.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Let’s enjoy making Session 1 Let’s enjoy making: Session 1.
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Let’s enjoy songs Session 3.
Let’s enjoy poems.
Let’s enjoy paintings Lets start with Henri Rousseau!
Let’s enjoy poems Session 3 Takeaway Notes. Let’s enjoy poems – Session 3 Clothes un T-shirt un pull un short un bermuda un polo une chemise une casquette.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
On va se présenter… Name Age Where do you live?
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Beginners B B T T Teacher.
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai un/une/des… Je n’ai pas de… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a un/une/des … Elle n’a pas.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… De quelle couleur? Il est / Elle est… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a … De quelle couleur?
Les mots du mur Première année. L’anneau de mots In this presentation you will find 104 high frequency words that your child should be able to read by.
T&L. Connecte et classifie en français G 0 to G 1e Context: bedroom furniture Outcome: I love the blue bed.
Les couleurs et les animaux. Qu’est-ce qu’on va faire aujoud’hui? D’abord on va regarder un powerpoint. Puis on va faire de la grammaire. Enfin on va.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
NOUNS In French, nouns are either masculine or feminine. There are no hard and fast rules about the gender of a noun so you just have to learn the gender.
Les matières scolaires
Les Couleurs.
Transcription de la présentation:

Let’s enjoy making Session 6

Let’s enjoy making: Session 6 The Great British Make Off Le jour du jugement

What you will be able to do Learn the French to allow you to judge the quality of a finished product. Use French to say what you like about elements of a piece of work

What the children will be able to do Write a paragraph about the room they have created. Use French to say what they think about their classmates’ shoebox rooms

un le (l’) il } masculin a the it une la (l’) elle } féminin a the it

Dans la chambre il y a une armoire verte, des lits superposés marron et jaune, un poster, un miroir, un bureau rouge, une chaise jaune et grise, un ordinateur gris, une commode marron, et une télévision.

A vous de juger les projets ! J’aime J’aime beaucoup J’adore l’armoirele lit à baldaquin le bureaules lits superposés le canapéle miroir la chaisele poster la commodele tapis le fauteuilla table le grand litla table de snooker le petit lit la télévision la porte les fenêtres

la porte la fenêtre les fenêtres

A vous de juger les projets ! Je pense que belle chic intéressante jolie réussie ta chambre la porte est Je pense que soigné bien fait réussi ton travailest Bravo ! Bien fait ! Bravo ! Bon travail !

A vous de juger les projets ! Je pense que belle réussie intéressante ta chambre la porte va très bien avec Je pense que le papier peint le tissu est beau intéressant chic Je pense que le lit vert la chaise bleue est la commode jaune le tapis marron

C’est une chambre pour maman et papa. J’ai choisi un papier peint blanc et bleu. Je pense qu’il va bien avec le grand lit blanc et bleu. Il y a un fauteuil marron et une commode marron. Je pense que le marron va bien avec le bleu et le blanc. Il y aussi un lampadaire. Il est derrière le lit. Description de mon projet. Lucy Morton

J'aime beaucoup ta chambre. Elle est belle ! Je pense que la porte et les fenêtres sont très belles. Le noir va très bien avec le rouge et le blanc. Super projet ! Bravo ! J’aime le lampadaire derrière la commode. Il est chic ! Chambre pour maman et papa. Par Lucy Morton J'adore le grand lit. Je pense que le tissu va très bien avec le papier peint. La commode et le fauteuil vont bien avec le blanc et le bleu. Je pense que ton projet est très réussi. Je n’aime pas le marron mais il va bien avec le bleu.

KS2 National Curriculum coverage (MFL) Children will have opportunities to: Listen attentively and understand more complex phrases and sentences Speak in sentences, using familiar vocabulary, phrases and basic language structures Write simple sentences and short texts using a model and a dictionary to check the spelling of words Recognise patterns when building sentences and apply knowledge of grammatical rules Use spoken language to initiate and sustain simple conversations on familiar topics Present to an audience e.g. role-play, presentation, performance, read aloud from a text Write sentences and construct short texts using a model and from memory, using knowledge of words, text and structure

KS2 National Curriculum coverage (D&T) Children will have opportunities to: produce creative work, exploring their ideas and recording their experiences become proficient in drawing, painting, sculpture and other art, craft and design techniques develop their techniques, including their control and their use of materials, with creativity, experimentation and an increasing awareness of different kinds of art, craft and design explore and evaluate a range of existing products evaluate their ideas and products against design criteria

Do one thing! How you can practise the language Use the phrase ‘Je pense que’ to comment on a child’s work, e.g. ‘Je pense que c’est: intéressant, joli, beau, bien fait, etc. Ask children to tell you what the French is for a word or phrase: “Comment dit-on……en français ?” What you can do with your class Set up the design project Use French to evaluate the quality of each child’s work Classroom routine use some of the phrases as part of classroom instructions, e.g. ‘D’accord’ ‘C’est bon’ ‘Non, ce n’est pas ça !’ ‘Tu as raison !”

Ensemble Languages Project, for the Ensemble Languages Project, Ensemble_Let ’ s Enjoy Making Session 6 This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License: