Les présences (attendances) How to say it in « français »? Male = “présent” Female = “présente”

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Bonjour!.
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Talking about yourself
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
The Near Future (one of two future tenses in french)
ContractionsContractions How the French get around.
ContractionsContractions How the French get around.
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Bonjour Tout le monde Monsieur Madame Mademoiselle
Français 9 th May 2007 Learning objectives  To make reference to what WAS happening  Remember how to say “It was”  To make reference to the imperfect.
Qui and que can both be translated as ‘that’ or ‘which’ or ‘who’. They are called relative pronouns because the relate back to a noun which has been mentioned.
Les salutations et les courtoisies
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Start with verb ? in the ? tense Start with verb ? in the ? tense Change the ? of my participe passé with ? Change the ? of my participe.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
JOUR 4 LE MOT DE PASSE: QUI EST-CE? (WHO IS IT?) C’EST… (IT IS…) UN GARÇON – A BOY UNE FILLE – A GIRL.
Français 2, 14 Mars 2011 Ouvrez vos livres à page 147. Faites #16 Ecoute. What do you get when you cross a skin doctor and an elephant? Faire mal – to.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Greetings, formal and informal
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Mercredi, le 18 Septembre 2013 Agenda du Jour Expressions utiles
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Unit 1 – Greetings and Salutations
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
Read the following text. Answer the questions in English.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Google voice assignment major assessment Qu’est-ce que je fais tous les jours?
Bienvenue dans ma classe Madame Bancroft Salle 117 courriel: Blog: myriverside.sd43.bc.ca/ebancroft.
Tout le monde, il est beau!.
6-7 Septembre.
success criteria Remember how to make an international phone call
Français I Leçon 1A - vocabulaire
Read the following text. Answer the questions in English.
Revision – Les competences orals HELLO HAVE A NICE DAY GOODBYEPLEASE SEE YOU LATER YOU’RE WELCOME (FRIEND) SEE YOU NEXT TIME YOU’RE WELCOME (FORMAL) SEE.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
success criteria Learning objectives
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
Translation/ Traduction
C’est à toi Unité 1. Bonjour Hello Bonsoir Good evening.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
We all ready know two French verbs. What are they?
LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres # Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10.
Les Salutations/Greetings. Vous is formal. Use “vous” to show respect and when talking to people you don’t know well, older people, and people in positions.
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Bonjour! Je m’appelle Brad. Voici les salutations en français !
Tu es de quelle nationalité? What nationality are you?
Bonjour tout le monde! mercredi,14 décembre Today’s Lesson: 1. To continue with the topic: La Famille 2. To learn how to describe ourselves, and others:
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
La politesse et les expressions pour la classe S’il vous plaît. (Formal) = Please.
CLASSROOM ENGLISH. Good morning / Good afternoon !
Les devoirs - homework Instructions:
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
Les devoirs - homework Instructions:
Les devoirs - homework Instructions:
Les devoirs - homework Instructions:
Introducing the words for the numbers
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Transcription de la présentation:

Les présences (attendances)

How to say it in « français »? Male = “présent” Female = “présente”

Let’s practice – Everyone, repeat “présent” “présente”

What if the person is not here? Absent A A Absente

7th grade – Bell 1 7th grade – Bell 2 7th grade – Bell 3

Taylor Sean Nicole Thomas Alexis Kiantae Aaron Manyelle 7th grade – Bell 1 Présent / Présente / Absent(e)

Aujourd’hui, le 4 février… 1.L’alphabet 2.Salutation (Greetings) 3.Les réglements (rules) et travaillons! (Let’s work!)

Joshua Brittany Caleb Malique Keyshara Paige Cora-Leah 7th grade – Bell 2 Présent / Présente / Absent(e)

Aujourd’hui, le 4 février… 1.L’alphabet 2.Salutation (Greetings) 3.Les réglements (rules) et travaillons! (Let’s work!)

Présent / Présente / Absent(e) Justin Donae’ Brittany Onai Tione Georga-Elisha Dominique 7th grade – Bell 3

Aujourd’hui, le 4 février… 1.L’alphabet 2.Salutation (Greetings) 3.Les réglements (rules) et travaillons! (Let’s work!)

Introduction

What did you understand? 1.Functional Approach? 2.How can you learn French? 3.Why don’t you need to know the meaning of all words?

L’alphabet

What did you understand? 1.English and French are similar… how? 2.What is the big difference between French and English? 3.Pronouncing the « e » 4.The most difficult letter to say for the English speakers is…

Greetings

Let’s review briefly… 1.bonjour: Monsieur (Mr.) Madame (Mrs.) Docteur (Dr.) 2.Salut: Who ever you call by its first name.

Let’s review briefly… 1.Je m’appelle... (my name is…) 2.Enchanté(e) Nice to meet you (male = 1 e) Nice to meet you (female = 2 e)

L’alphabet

Pronunciation AahhNen BbayOoh CsayPpay DdayQkuh EurRair FeffSess GjayTtay HashUew IeeeeVvay JjeeWdouble vay KkarXeeks LellYeeee grec MemZzed

Let’s practice without help Ready?

Your Turn! 1.Computer - Rules 2.Log in your computer 3.Open Explorer (Internet) 4.Go to 5.Wait - let’s now do it together, just follow my directions.