Atelier préparé par Isabelle Côté SFU French Bootcamp Mars 2015

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

Les arts et la culture en France et aux États-Unis
KS2 Yr5 French Le retour du Printemps Conscience Alley.
Knowledge about language Prepositions au, à la, à l In French, you must use one of the prepositions au, à la, à l after the structure je vais (the verb.
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
Claude Monet « Le père de l'impressionnisme »
De qui s’agit-il?.
TBLL Un kiwi en Kiwiland – how would you present a kiwi to someone from the French speaking world in French. eg les ABs, song, haka-rap, powerpoint, play,
Yancy Polanco Candice Penelton Jane Liu Classicisme Impressionisme Surrealisme.
DANS LA PALETTE DES ANCIENS
Unité 2 – Allons en ville! Leçon B Une visite au musée d’Orsay
Objectif: to say where you live
La peinture française:
La Bombe. Give two ways to say hello Give two ways to say goodbye.
Jeudi, el 25 de novembre 2010 La météo Learning objectives: be a self manager in learning to write the different types of weather in Spanish and using.
Asking Yes/No Questions
L’IMPRESSIONNISME.
IB Language B French and German
Promenade dans Paris avec Ellen/Walking through Paris with Ellen Le 6 avril 2012, les élèves de la classe de 5eC ont fait découvrir Paris à Ellen. Voici,
Do Nows & Notes Madame Monta 09 octobre Do Now: à faire maintenant Français I09/10/12  Take a French dictionary and define the following French.
Français La mémoire (3) phrases et dialogues. Comment Sheet NameWords (s)he forgot. Words (s)he pronounced wrong. Did (s)he look confident? Did (s)he.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Bonjour! C’est mercredi! POUR ÊTRE PRÊTS: 1. CHERCHEZ VOTRE LIVRE ET FAITES P. 215 ACTIVITÉ 4 2. SORTEZ LE DEVOIR: 1. P. 77 C 2. Les voisins de Mélanie.
To revise the letter strings learnt so far. To learn how to recognise rhymes in a poem and common letter strings in a text. To be able to use these to.
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Partners Belgium –Inforef, Liège –Association Européenne des Enseignants – Enseignement Libre –Laboratoire de phonétique. Service de linguistique expérimentale.
Impression Soleil Levant
Mots du jour Pauvre Riche L’homme Le Femme Pannier vagabond.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
La Vie Quotidienne CULTURE ASSIMILATOR 5 How do you get to school? What happens when you arrive late to school? Is it easy to leave school during the.
Nous avons une grande famille.
4B at the English lesson.
Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions ? ? ?
La Francophonie et le temps... Countries where French is spoken and the weather...
Français 2, 30 mars 2015 Ouvrez vos livres à la page 122. Faites #3,4. What kind of clothes do lawyers wear in court? Dire – to say. Fais ce que je dis,
L’Art Francais.
Mercredi 22 avril (2h) Français II Panther Hall Review directions Review yesterday’s plan Chrome book Pause - Paris Citation : Il va sans dire que votre.
Savoir et Connaître le français 3.
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
Bonjour! C’est l’automne
Let’s enjoy poems.
Warm up Now that we have studied Martinique and Louisiana, if you had to choose between both places, which one you would prefer to live at? (explain in.
Mdp 1: Il est grand temps de… – It’s time to… Les vacances sont finies, il est grand temps de retourner à l’école!
Bullying prevention: Engaging youth in the solution La prévention de l’intimidation : inciter les jeunes à trouver une solution Kiana Baker-Sohn and Amélie.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
EDHEC OPEN INNOVATION 2016 #OpenInno 2016 [Bus. Case title – Company] Company LOGO.
AIDE: C’est – It is Ce n’est pas – It is not Je pense que – I think that A mon avis, c’est – In my opinions it is Selon moi, c’est..- according to me Je.
Welcome! SIT IN GROUPS OF FOUR. WORK WITH THE PERSON NEXT TO YOU. NO WRITING! 1.Agree! You must agree on the order of the activities, from what you would.
How can Building Bridges Between ELA and FSL Deepen Student Engagement and Learning? Ministère de l’Éducation, de l’Enseignement supérieur et de la Recherche.
How can Building Bridges Between ELA and FSL Deepen Student Engagement and Learning? FLSELA.
Les Grands peintres et sculpteurs Monet Van Gogh Chagall Picasso Rodin.
Gauguin et Van Gogh.
Role-plays Foundation 1 Lancashire County Council.
French Day at Oaklands Junior School – 9.30 Class 1 Assembly – 10.30Session 1Deborah Draffin to take groups in Years 3 & 4 to the café
L’art et les musées de Paris Art and Museums of Paris.
Claude Monet Un impressioniste CLAUDE MONET: un impressionniste.
Concrete as a construction material. What Is Concrete Used For? Construction Material Art Work.
Français 2, 30 Janvier 2017 Faites Ecoute suplémentaire 3-1,3-2.
Exam 1 Review Game er Verbs Time Colors Conjugate!!
How do I greet people in French?
By the end of today’s lesson you will be able to:
Pablo Picasso P____ P_______
LEARNING OBJECTIVE: RECOGNISE NUMBERS UP TO 100 IN FRENCH
How do I greet people in French?
Danse à la campagne (1883) by Pierre-Auguste Renoir.
1. Les emplois 2. List the colors you see in this painting by Frenchman Claude Monet (in your cahier). *Use complete sentences if you can and describe.
How do you say I like and I don’t like in French???
Français 2, 14 Novembre 2016 Unscramble the words on the board and write aq complement to a friend for each item. What do you get if you cross an alley.
Transcription de la présentation:

Atelier préparé par Isabelle Côté SFU French Bootcamp Mars 2015 PLACE AUX BEAUX ARTS!! Atelier préparé par Isabelle Côté SFU French Bootcamp Mars 2015

Workshop objectives Teaching context In-class application Exploration of different activities Website options (sheet) Questions/ Comments

Teaching context French IRPs: Cultural component Enseignant de français (L2) French IRPs: Cultural component Experience in Canadian museums Cultural exchange in France

Where to start? Teaching context Take into consideration teacher’s expertise Favor students’ interactions while learning French (communicative component) Increase students’ self-confidence Build some basic cultural and artistic knowledge

Analysis GRID Easy Accessible Not intimidating

Modélisation: La femme à l’ombrelle (1886)

Monet: Impression soleil levant (1872)

Monet: Le bassin aux nymphéas, harmonie verte (1899)

Monet: La liseuse (1871)

Van Gogh: La nuit étoilée (1889)

Van Gogh: Les tournesols (1889)

Van Gogh: Semeur (1888)

Chagall: Bonjour Paris (1972)

Chagall: La mariée (1950)

Chagall: Le cheval de cirque (1964)

Chagall: Le violoncelliste

Dali: Les cygnes réflétant des éléphants (1937)

Dali: Galatée aux sphères (1952)

Dali: « Tristan fou »-Le navire

Dali: Désintégration de la persistance de la mémoire (1952-54)

Matisse: Les toits de Collioure (1905) FAUVISME

Matisse: Robe violette et anémones (1937)

Matisse: Icare (1947)

Matisse : Le clown (1943) 1946

How would you explain the major changes in Matisse’s painting style?

Matisse at work after his surgery http://www.henri-matisse.net/cut_outs.html

Kandinsky: Jaune-Rouge-Bleu (1925)

Kandinsky: Sur pointes (1928)

Kandinsky: Trente (1937)

??? Question mystère ??? Claude Monet: French Vincent Van Gogh: Deutsch Marc Chagall: Russian Salvador Dali: Spanish Henri Matisse: French Wassilli Kandinsky: Russian So why study those artists in the French Program? A l’époque, pour devenir « reconnu » « grand » « célèbre » dans le monde de la peinture, il fallait déménager en France. C’est là où ça se passait. Comparaison avec aujourd’hui:  1) Si un jeune artiste veut devenir célèbre dans le monde du R & B, où va-t-il déménager? (LA, New York) 2) Si un jeune canadien anglophone veut devenir un acteur célèbre, où va-t-il déménager? (LA –Hollywood?) 3) Si un jeune canadien veut devenir célèbre comme peintre? (New York et Berlin)