Warm up Share some news to a friend who left your neighborhood six month ago. You can use expressions such Tu sais qui ….?, or Tu connais la nouvelle…? Break some news to your friend…
Remise en Train- des nouvelles de Guadeloupe Remise en Train: des nouvelles de Guadeloupe Each student reads the introduction on page 292 than look on pictures and imagine what each one represents. P. 293-Reading/ understanding *Quiz and test questions might come from the reading… Do # 20, 22.
Unit Two: Breaking some news, showing interest? Vocabulary Since Marie-France left Guadeloupe, many have happened: Luc s’est fiancé; Etienne s’est acheté un vélomoteur; Mireille s’est fait mal au dos en faisant du cheval; Lucien a embouti la voiture de son père; Thérèse s’est fait enlever les bagues; Michel s’est cassé les jambes; julien et Bruno se sont bagarrés… Handouts Do # 26, cd 10, Tr. 10
Breaking some news; showing interest; expressing disbelief To break some news: Tu sais que…? Tu connais la dernière? J’ai entendu dire que… Figure-toi que…. Si tu avais vu ce qu’elle portait…
To show interest; Raconte! Oh là là! Qui t’a dit ça? ET alors? Toexpress disbelief: Mon oeil Je ne’en reviens pas N’importe quoi! **do # 26 cd 10, Tr. 11 Do # 29
Grammaire: The past perfect In English you use the past perfect tense to say that something happened even farther in the past than some other event. This tense is called the plus-que-parfait in French and you use it the same way in French as in English. To form the plus-que-parfait, you use the imparfait of avoir or être and add the past participle. Elle m’a dit ce qu’il avait fait. She told me what he had done.
J’avais dit J’était allé(e) tu avais dit tu était allé(e) Il/elle/on avait dit il/elle/on était allé(e) nous avions dit nous étions allé(e)s vous aviez dit vous étiez allé(e)s Ils/elles avaient dit ils/elles étaient allé(e)s Do p , act. 5-6 Handouts/homework Exit!!