Mon monde mardi, le 05 mai 2015 Objectifs:

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

La lutte contre le racisme aujourd'hui
Objective To recognise the phonemes oi ou u in words and to be able to pronounce them accurately To learn about the pronunciation of the ends of words.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Dans ma région il y a… Le but: In this lesson you will learn how to say what facilities are in your area.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
Can you label these colours in French?
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Français Mon Monde.
Comment dit-on le monde?
PAIX Je fais le rêve … MARTIN LUTHER KING
Oops j’aime pas l’anglais
Tu as un animal? Objectif: to learn eleven animals in French.
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
Jeu de Révision pour lexamen final 2ème Semestre.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Votez pour moi. Vous les reconnaissez ? Les meilleurs dabord.
Comment poser et répondre aux questions
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Les Pronoms Objet: indirect et direct Rachel Mojdehbakhsh AP French - 2.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Warm up Lesson 9.
WALT: To talk about the internet in French.
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
Les adjectifs possessifs
La nourriture française
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
WALT: how to talk about your timetable
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
International Language Week Pâté Paella Couscous Kebab Moussaka Sushi Burritos Green curry Pasta Morocco Mexico Japan Spain Thailand France Italian Greece.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Le muliticulturalisme
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Direct Object Pronouns In French. In French, as in English, a direct object receives the action of the verb. For example, in the sentence below: Robert.
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Français I: les notes # 14. Possessive Adjectives Possessive adjectives must agree with the object.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Le Participe Présent Using the Present Participle in French!
Write your answer in French
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
16 novembre : Journée de la tolérance
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? Play the presentation Note the new vocabulary & complete the activities.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Tu es de quelle nationalité? What nationality are you?
How to say ‘I have just’ in French (recent past).
Unité 2- Leçon C. To talk about THINGS that you like and don’t like J’adore… J’aime… Je n’aime pas… Je déteste…
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
LES DÉTERMINANTS POSSESSIFS FSL9 - RÉVISION. QU’EST-CE QUE C’EST? As we have learned so far, determinants are used before nouns – they indicate some sort.
Français Mon Monde Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Transcription de la présentation:

Mon monde mardi, le 05 mai 2015 Objectifs: 1. Réfléchir sur le thème du poème qu’apparaît dans cette leçon (To reflect about the topic of the poem that appears in this lesson) 2. Créer ta propre affiche en français à la fin de la leçon (To create your own poster in French at the end of the lesson)

Le défi de la francophonie 1. Musab + Iyanah vs. Hattie + Stanley 2 Le défi de la francophonie 1. Musab + Iyanah vs. Hattie + Stanley 2. Olivia + Walter vs. Alice + Ben 3. Angelo + Sara vs. Will + Ruby 4. Dante + Edie vs. Jasmine + Matias 5. Maisie vs. Tasmin + Caspar

Quel est le thème de cet poème? England, Half English My mother was half English and I’m half English too I’m a great big bundle of culture tied up in the red white and blue I’m a fine example of your Essex man And I’m well familiar with the Hindustan Cos my neighbours are half English and I’m half English too My breakfast was half English and so am I you know I had a plate of Marmite soldiers washed down with a cappuccino And I have a veggie curry about once a week The next day I fry it up as bubble and squeak Cos my appetite’s half English and I’m half English too Billy Bragg [6 min. in total / 5 for reading, 1 minute to tell them to reflect on the presentation’s topic] The teacher reads the text very slowly to the whole class and asks them to take a minute and think about what they think it is going to be the topic for this lesson. Also, tell them to find out which are the non english things in the poem (tell them name of the country in French) and where do their products at home come from. -- https://www.youtube.com/watch?v=BRwXsJ3wmmo -- D’où vient le/la/ les…?

Maintenant, nous allons… Deviner le sens du poème

Ta voiture est japonaise, Ton Christ est juif, Ta voiture est japonaise, Ta pizza est italienne et ton couscous algérien, Ta démocratie est grecque, Ton café est brésilien, Ta montre est suisse, ta chemise est indienne, Ta radio est coréenne, Tes vacances sont turques, tunisiennes ou marocaines, Tes chiffres sont arabes, ton écriture est latine, Et... Tu reproches à ton voisin d’être étranger [2 min to rmemorise the poem + 6 min to read it out loud and translate it] MONTRE = watch The students are going to read, one by one, each of the lines of this poem. The teacher in the meantime will check Read this poem out to the class clearly and slowly, clicking to bring the pictures on individually to support understanding of each line. Worth perhaps eliciting what the previous song and this poem have in common? Then tell them that they are going to need to be ACTIVE and noticing and use their memory skills as you are going to read the poem to them again, given them 2 mins to read it again to themselves and then give the a version with gaps for them to put back together. Flick forward to show them what their task will look like.

tunisiennes brésilien juif japonaise indienne italienne algérien Teste ta mémoire!! tunisiennes brésilien Ton Christ est _______ Ta voiture est ________ Ta pizza est ___________ et ton couscous ________ Ta démocratie est ________ Ton café est _____________, Ta montre est _______, ta chemise est _______ Et ta radio est ____________, Tes vacances sont _______, _________ ou ____________ Tes chiffres sont __________, ton écriture est _________ Et... Tu reproches à ton voisin d’être étranger juif japonaise indienne italienne algérien Complete le poème avec les adjectifs pour les nationalités en français. turques arabes grecque [2 min] Give this slide out to the class and ask them to try to put it back together from memory. RECALL THE FACT THAT ‘ton ecriture’ is feminine but uses ‘ton’, WHY IS THAT? When you tell the students that they have to work using the worksheet that has been given to them also tell them that, if they feel, they should be able to complete the task with any help. Tu as 2 minutes suisse coréenne marocaines latine

tunisiennes brésilien juif japonaise indienne italienne algérien Ton Christ est juif Ta voiture est japonaise Ta pizza est italienne et ton couscous algérien Ta démocratie est grecque Ton café est brésilien Ta montre est suisse ta chemise est indienne Et ta radio est coréenne Tes vacances sont turques, tunisiennes ou marocaines Tes chiffres sont arabes ton écriture est latine Et... Tu reproches à ton voisin d’être étranger juif japonaise indienne italienne algérien turques arabes grecque [2 min to correct] Ask additional questions in TL like pourquoi c’est italien et pas italienne?’ to see how much they are noticing about the gender & number agreements. suisse coréenne marocaines latine

Remplis le tableau avec le pays ou l’adjectif correspondant Le pays/ la culture Adjectif masc. sing. Adjectif fem. sing. Adjectif masc. pl. tunisiennes brésilien juif japonaise italienne indienne turques arabes grecque suisse coréenne marocaines latine algérien They have 5 minutes Extension: Can you work out the rule for the agreement of adjectives in French?

Le pays/ la culture Adjectif masc. sing. Adjectif fem. sing. Adjectif masc. pl. Adjectif fem. pl. La Tunisie tunisien tunisienne tunisiens tunisiennes Le Brésil brésilien brésilienne brésiliens brésiliennes Le Judaïsme juif juive juifs juives Le Japon japonais japonaise japonaises L’Italie italien italienne italiens italiennes L’Inde indien indienne indiens indiennes La Turquie turc turque turcs turques L’Islam / L’Arabisme arabe arabes La Grèce grec grecque grecs grecques La Suisse suisse suisses La Corée coréen coréenne coréens coréennes Le Maroc marocain marocaine marocains marocaines Le Latinisme latin latine latins latines L’Algérie algérien algérienne algériens algériennes 2 min for correction

Maintenant, nous allons… Lire mon poème Ecrire un poème similaire

Mes chaussures sont sri lankiennes Mes jeans sont thaïlandais Mon IPod était chinois Ma voiture va être allemande Ma télévision est japonaise Mon chien était russe Ma nourriture préférée est mexicaine [5 min.] Explain that their task is going to be to make a display collage of themselves and their world. They can use computers or just draw and label OR cut from a magazine. Give them an A5 copy of the model phrases. NB: MAKE CLEAR THAT THE FORMAT FOR THIS USES COUNTRIES – MY …….IS FROM….+ COUNTRY. Encourage them to use their dictionaries. Tell them that in their exercise they all need to draw an arrow in order to know the countries are located

2. Locate the countries you mention on the world map Maintenant a toi 1. Write sentences describing you and ‘the world that surrounds you’ using this structure: Mon/ma … + es/ était/ va être + adjective Mes …+ sont/ étaient/ vont être + adjective 2. Locate the countries you mention on the world map

What can we learn from today’s lesson? Plenary What can we learn from today’s lesson?

Le défi de la francophonie 1. Musab + Iyanah vs. Hattie + Stanley 2 Le défi de la francophonie 1. Musab + Iyanah vs. Hattie + Stanley 2. Olivia + Walter vs. Alice + Ben 3. Angelo + Sara vs. Will + Ruby 4. Dante + Edie vs. Jasmine + Matias 5. Maisie vs. Tasmin + Caspar

tunisiennes brésilien juif japonaise indienne italienne algérien Ton Christ est _______ Ta voiture est ________ Ta pizza est ___________ et ton couscous ________ Ta démocratie est ________ Ton café est _____________, Ta montre est _______, ta chemise est _______ Et ta radio est ____________, Tes vacances sont _______, _________ ou ____________ Tes chiffres sont __________, ton écriture est _________ Et... Tu reproches à ton voisin d’être étranger juif japonaise indienne italienne algérien turques arabes grecque suisse coréenne marocaines latine

Remplis le tableau avec le pays ou l’adjectif correspondant Le pays/ la culture Adjectif masc. sing. Adjectif fem. sing. Adjectif masc. pl. tunisiennes brésilien juif japonaise italienne indienne turques arabes grecque suisse coréenne marocaines latine algérien

Mon … Ma … Mes …. sont es