EXPRESSIONS D’OBLIGATION Le Subjonctif. Obligation? Qu’est-ce que c’est? Obligation refers to what one should do. Expressions: Il faut que Il est nécessaire.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Fêtes-tu L’action de grâce?
Advertisements

L’usage du subjonctif Partie I.
Le Subjonctif.
Ladjectif tout. The adjective tout (le) agrees in gender and number with the noun it introduces. SingularPlural Masculine tout (le) tout le groupe tous.
La formation du présent du subjonctif:
To ask about preferences
Le Subjonctif What may or may not happen. Compare in English I will arrive at 6 AM. I will arrive at 6 AM. I am punctual. I am punctual. I hope that the.
L’infinitif ou le subjonctif?
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
PARTIE A: PREFERENCES.
L E V ERBE ALLER AU P RÉSENT. JE VAIS I go I am going I do go.
It means “what” when it is not a question word.
Vocabulaire Une graine de café = A coffee bean Cest vrai = Thats true. Aussi = Too / Also Parle à / de = Talk to / about Ses amis = His friends.
Negation… I go… I do not go. = Je vais… Je ne vais pas.
Les expressions avec faire
Study Guide for Chapter test Know your vocabulary. Be sure to study your blue sheets. Know the articles that go before nouns.
Match-up the numbers to the letters
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
Le subjonctif.
Mes activités.
Français 1442 Chapître 10 leçon 1.2
LE FUTUR #1- Take the infinitive… MANGER FINIR JOUER ECRABOUILLER CHANTER APPLAUDIR DANSER ROUGIR.
1 Le subjonctif avec les expressions de nécessité et de possibilité When to use the subjonctif.
Le subjonctif.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Partie I. il faut que(someone must, should has to, needs to; it is necessary that) Il ne faut pas que(someone must not / should not) Il faut que tu obtiennes.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
4 Le Pronom Y Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1 Les questions essentielles: -How does the pronoun “Y” translate into English? -What does the.
ACTIVITIES. Indiquez si les pronoms soulignés sont directs ou indirects dans les phrases suivantes. 1.Ton petit frère te derange toujours. 2.C’est ma.
WALT: To talk about the internet in French.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
1 Les objets pronoms Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: What are the object pronouns for « me, to me, you, to you,
JE PEUX DIRE LES ACTIVITIES ET PASSE-TEMPS QUE J’AIME FAIRE I CAN TELL WHAT ACTIVITIES AND HOBBIES I LIKE TO DO IN YOUR GUIDED NOTES PACKET PLEASE ADD:
A Expressions de quantité p. 188 In the sentences on the right, the expression of quantity beaucoup (much, many, a lot) is used to introduce nouns. Tu.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
« Mets la table et mange les légumes » CAT – 1 UNITÉ 3-C L’IMPERATIF.
Google voice assignment major assessment Qu’est-ce que je fais tous les jours?
Are these sentences grammatically correct??? I request that he arrive at 6pm. I request that she be in her seat when the bell rings. Final Answer? YES!
2 L’impératif  Telling people to do things  Les normes:  Communication 1.2 Understanding the written and spoken language  Comparisons 4.1 Understanding.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Revision – Les competences orals HELLO HAVE A NICE DAY GOODBYEPLEASE SEE YOU LATER YOU’RE WELCOME (FRIEND) SEE YOU NEXT TIME YOU’RE WELCOME (FORMAL) SEE.
Sharing confidences and consoling others; asking for and giving advice.
1.Nous regardons le film. direct object choices: (le, la, les, me, te, nous, vous) Nous le regardons. (we’re watching it)
 To be able to use the future tense to say what you are going to do (necessary for NC Level 5c)  To be able to use the future tense to say what other.
Chapitre 5 lesson 4 Essential Question: How do you form the passé composé of –ir and –re verbs?
«Un petit peu d’air» Felipecha. Le journal d’échauffement le 29 octobre 0 Le but: Je peux utiliser ETRE et les adjectifs avec l’accord. 0 Donnez.
Le Subjonctif Dunh duh duh!!!. Qu’est-ce que c’est Prof??? The subjonctif is a MOOD which describes things in the following categories: – Wish – Necessity.
Les verbes qui prennent un infinitif. Les verbes qui prennent un infinitif: Il y a beaucoup de verbes qui prennent un infinitif directement après (souvent.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Journal 7/10/14 Tell me you are going TO these places Turn in your devoirs Je vais… 1. Japon4. Israël 2. France 5. Etats-Unis 3. Canada6. Mexique.
What is it Mademoiselle?  This is another way of conjugating verbs in the future! (Remember learning Futur proche? Aller + infinitive)
The Verb Devoir in the Conditional. “Should”  Use the verb Devoir in the conditional to tell what you “should” do.  Ex. You should take notes.  The.
$100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200.
Notes les décembre Les verbes devoir, vouloir et pouvoir.
We all ready know two French verbs. What are they?
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Object Pronouns me, te, nous, vous. The object pronouns me, te, nous, vous are direct and indirect object pronouns. They are used a lot in conversation.
Bellwork avril. Bellwork – AY 20 avril Listez au moins que cinq mots interrogatifs.
Jechante An activity, something that you do. Many (but NOT all) verbs in French end in –ER Parler = TO talk Jouer = TO play Chanter = TO sing Nager =
Les verbes: DEVOIR et FALLOIR Français II A/B M. Jackson GHS.
Les questions d’information. The questions below ask for specific information and are called INFORMATION QUESTIONS. The INTERROGATIVE EXPRESSIONS in heavy.
Faire to do to make faire to do to make. Le verbe faire The verb faire is one of the most commonly used verbs in the French language. It’s an irregular.
Et les adverbes de temps..  Demain, je vais jouer au football.  Vendredi soir, il va faire ses devoirs.  Pendant les vacances, nous allons aller à.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
L'impératif sert à commander. Il est formé à partir de la base verbale (=l'infinitif du verbe sans'to')
L’IMPÉRATIF. IMPERATIVE is another word for COMMAND. Imperatives tell people to do or not to do things. The imperative starts with the verb. This is similar.
Transcription de la présentation:

EXPRESSIONS D’OBLIGATION Le Subjonctif

Obligation? Qu’est-ce que c’est? Obligation refers to what one should do. Expressions: Il faut que Il est nécessaire que Il n’est pas nécessaire que Il est obligatoire que Il vaut mieux que Il est essentiel que Il est préférable que Il est indispensable que

A Vous! It is necessary that Alain take out the trash.  Il est nécessaire qu’Alain sorte la poubelle. Scott should eat his homework!  Il faut que Scott mange ses devoirs. It is essential that you all talk in class tomorrow.  Il est essentiel que vous parliez en classe demain. It is obligatory that you danse with your friends.  Il est obligatoire que tu danses avec tes amis. It is preferable that he set the table.  Il est préférable qu’il rencontre son prof.