CERN La diversité au CERN Induction programme / programme d’induction December 2014 / Decembre 2014.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
MY. Which ones which? MON (masculine) p ère MA (feminine) m ère MES (all plurals) parents.
Advertisements

Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Les Adjectifs Possessifs
Mission X Superfli Emily Roberts Cette présentation sera écrit en français avec sous-titres anglais violet de couleur. This presentation will be written.
Girls and Boys, Women and Men - respecting differences, promoting equality and sharing responsibility Filles et garçons, femmes et hommes - respecter les.
La Diversité au CERN Sudeshna Datta Cockerill. Les Valeurs du CERN Diversité Apprécier les différences, promouvoir légalité et favoriser la collaboration.
REPLACE THE IMAGE: Right click > Background layout… Select Filling with image or texture Insert from… File button Select your picture Close window On a.
140 ans Dune entreprise familiale à… Une famille dentreprises.
La Diversité au CERN Sudeshna Datta-Cockerill. La Diversité au CERN – sdc – Induction Juin 2012 La Diversité – Quest ce que cela veut dire au CERN? Es.
La Diversité au CERN Sara Krige
La Diversité au CERN Sudeshna Datta Cockerill Sara Krige
La Diversité au CERN Sudeshna Datta Cockerill. La Diversité – Quest ce que cela veut dire au CERN? Es parte de nuestro ADN… (Espagnol) « Temos que responder.
La Diversité au CERN Sudeshna Datta Cockerill
Jeu de Révision pour lexamen final 2ème Semestre.
Les Expressions Négatives
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Possessive adjs My= mon, ma, mes (all mean my, but mon for masculine nouns, ma for feminine, and mes for plural) your= ton, ta, tes (for tu version, more.
La diversité au CERN Sara Krige Programme d’induction juin 2014.
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Faire maintenant! Do Now!
CERN La diversité au CERN Induction programme / programme d’induction September 2014 / Septembre 2014.
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
Perfect tense with ÊTRE. When do you use the perfect tense with être?  The perfect tense with être is also used to describe an action in the past which.
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
Les Pronoms Objet: indirect et direct Rachel Mojdehbakhsh AP French - 2.
Adolescents - supporting their transition to adulthood Adolescents - soutenir la transition vers l’âge adulte.
Les verbes en -er. –er 5000 –er verbs !!!  They are called REGULAR verbs because about 5000 verbs have the same endings.  It’s a good idea to learn.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
WALT: To talk about the internet in French.
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
A. Le comparatif p.234 Comparative constructions are used to compare people or things. Cet hôtel est aussi moderne que l’autre. This hotel is as modern.
Les adjectifs possessifs
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
Edson Brito April, 10, 2011 French IP.  Legacy is anything handed down from the past, as from an ancestor or predecessor.
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
Work Duties Principles of Travaux Pratiques Principes des.
Google voice assignment major assessment Qu’est-ce que je fais tous les jours?
Français 2, 8 decembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 55. Faites #10. What game can be dangerous to your mental health? Rire – to laugh. Rira bien qui.
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
4B at the English lesson.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Christina Arecy April 10 th  In the standard dictionary, the term legacy is define as a gift by will especially of money or other personal property.
Je peux traduire le français au l’anglais!
Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
La Comparaison Avec Les Adjectifs
Welcome everyone.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Boursiers Titulaires. CERN Induction Programme – Geneviève Guinot Learning & Development Talent acquisition Compensation & Benefits Strategy & Development.
La diversité au CERN Geneviève Guinot Programme d’induction mars 2014
La Diversité au CERN Sara Krige Sudeshna Datta Cockerill.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
Notes le 25 octobre Some verbs form their passé composé with être instead of avoir. Many of the verbs that use être to form the passé composé are verbs.
LES ARTICLES le français 1. Discussion Read the statements below and then discuss the questions. J’ai une amie française. Elle s’appelle Anne. J’ai un.
Perfect tense with ÊTRE. When do you use the perfect tense with être?  The perfect tense with être is also used to describe an action in the past which.
Passé Composé with Etre Il est allé au parc. Elle est revenue au chateau. Ils sont allés à la campagne. Elle est partie.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
L’IMPÉRATIF. IMPERATIVE is another word for COMMAND. Imperatives tell people to do or not to do things. The imperative starts with the verb. This is similar.
LES DÉTERMINANTS POSSESSIFS FSL9 - RÉVISION. QU’EST-CE QUE C’EST? As we have learned so far, determinants are used before nouns – they indicate some sort.
Les jours de la semaine.
Les formes et les couleurs
HawaÏÏ.
Transcription de la présentation:

CERN La diversité au CERN Induction programme / programme d’induction December 2014 / Decembre 2014

“Es parte de nuestro ADN…” (Spanish) «Temos que responder às expectativas de nosso mundo em mudança…» (Portuguese) „Im Herzen der wissenschaftlichen Methode...“ (German) «Sprawiedliwe traktowanie wobec wszystkich - prowadzi do motywacji i wydajności...» (Polish) “Lavorare in un ambiente di rispetto reciproco valorizzando “l’inclusività”…” (Italian) “It’s part of our DNA…” “It’s at the heart of the scientific method…” “We need to respond to the expectations of our changing world…” “Fair treatment for all – leads to motivation & performance…” “It’s about working in a spirit of mutual respect & inclusiveness…” Diversity - La diversité What does it mean at CERN? Qu’est-ce que cela veut dire au CERN? «Είναι ένα από τα ισχυρά μας σημεία, αλλά χρειάζεται συνεχώς να καλλιεργείται...» (Greek) “It’s one of our strengths but needs to be continually nurtured…” « Ça fait partie de notre ADN… » « C’est une de nos forces et nous devons constamment en prendre soin… » « C’est au cœur de la démarche scientifique… » « Nous devons répondre aux attentes d’un monde en constante évolution… » « Un traitement équitable pour tous est synonyme de motivation et de performance… » « Travailler dans un esprit de respect mutuel en valorisant l’inclusivité… »

CERN Values Diversity Integrity Commitment Creativity 2 Les valeurs du CERN Diversité Apprécier les différences Promouvoir l’égalité Favoriser la collaboration Intégrité Engagement Professionnalisme Créativité Appreciating differences Fostering equality Promoting collaboration Professionalism

Diversity “Appreciating differences, fostering equality & promoting collaboration” La Diversité “Apprécier les différences, promouvoir l’égalité et favoriser la collaboration”

Gender remains a priority… Diversity is more than gender… La diversité c’est plus que la question de l’égalité homme / femme Mais cet aspect reste une priorité…

Diversity Dimensions positive action ≠ positive discrimination ‘enable all – favour none’ Les dimensions de la diversité action positive ≠ discrimination positive permettre à chacun de jouer un rôle …sans favoriser personne

What do we do? Qu’est-ce que nous faisons?

Diversity Web site – Resources on Diversity CERN pages Ressources sur la diversité

Final words… Contact: Web Site: Un dernier mot… “My own experience in physics leaves me convinced that the best teams to work in are those with the greatest diversity.” Mon expérience dans le monde de la physique m’a convaincu que les meilleures équipes pour travailler sont celles où il y a la plus grande diversité.

Who are we ? Kristin Kaltenhäuser Diversity Analyst 9 Geneviève Guinot Diversity Programme Leader Contact: Web Site: Qui sommes-nous ?

“As nationalities mingle and visitors come and go, the exchange of ideas and the circulation of people is the life-blood that keeps CERN alive.” « Grâce aux échanges entre chercheurs de toutes nationalités et aux visiteurs, les idées circulent et forment la sève du CERN. » 10