Activité 14.6 Une activité pédagogique à l’aide de PowerPoint : une activité de révision ou d’évaluation formative.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Christina porte : un tee-shirt vert un pull rose une jupe bleue
Advertisements

Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Quelle est la question?.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
1. Quel âge a ta sœur? __________________
Isabelle Veltz-Balatre Collège Paul Fort de REIMS
Quel temps fait-il ?.
Course Design Task Activité de conception de cours de formation.
You can use this tool to help you remember how passé-composé at a glance You can use this guide on some quizzes and tests. Make it clear, colorful and.
Aujourd’hui c’est mardi vingt-cinq mars
____________________________
La télé Learning Objectives: In this lesson you will learn how to talk about the tv programmes you like/ dislike and give reasons why you like/ dislike.
À quoi sert powerpoint ? Le logiciel powerpoint est utilisé pour faire des présentations, des diapositives et des effets de transitions. On peut y insérer.
Hier c’était lundi vingt-huit octobre
MICROSOFT POWERPOINT LOGICIEL dASSISTANCE à la PRESENTATION de : * Conférences, * Exposés de mémoires, rapports de thèmes….
Agreement. Send someone from each table to grab a worksheet.
Mon émission préférée Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what time your favourite programme is on, and on which channel.
Emotive descriptions: EXAMPLE Task sheet Look at the pictures. Choose from the list some adjectives to describe the picture. Use them in full sentences.
Activité 14.6 – Une activité pédagogique à l’aide de PowerPoint : une activité de révision ou d’évaluation formative Avec la possibilité d’insérer du texte,
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
Le Passé Composé How to express actions that took place in the past.
Être ou Avoir? How do I choose which one to use in the passé composé?
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Quelle heure est-il? 1 Il est cinq heures
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Les adjectifs possessifs
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
Year 7 Calendar Project WALT: Important French dates WILF: To write opinions about each month (level 3) To research important French dates (level 4) To.
Once you have completed the template in the language of your choice, please submit it to
Which words have the ‘ui’ sound in? ui la planète ui.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Mots du jour Pauvre Riche L’homme Le Femme Pannier vagabond.
Les verbes réfléchis au passé composé
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
Le futur simple Le futur proche Le passé composé Le présent simple
Objectifs: To say what you would like to do and why. To do this we will: refer accurately to the present and future extend sentences by giving reasons.
10 STRINGS FOR YOU.
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
la classe de français le 11 mai, 2015
L’imparfait des verbes avoir et être Chapitre 6 Madame Brown.
Halloween By p6b. Explain Halloween is on the 31 st of October and is on the streets. Kids like to go and say “trick or treat”. − Halloween se passe le.
Le Passé Composé How to make the past tense in French…
Vendredi trente mars Titre: Les critiques de films Objectifs: -On écoute des critiques de films -On prépare une critique sur un film Retrouve le film dans.
Français II: les notes #3. Le passé composé des verbes réfléchis ALL reflexive verbes have être as the helping verb (like VANDERTRAMPS) You also may have.
Le 1 novembre En classe Tu aimes la lecture? Les objectifs: Parler de mes projets pour le weekend prochain Réviser et utiliser > Prendre un risque!
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
EDHEC OPEN INNOVATION 2016 #OpenInno 2016 [Bus. Case title – Company] Company LOGO.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Once you have completed the template in the language of your choice, please submit it to
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to explain which subjects you have to study and which subjects you can choose to study. Mes études: les.
 Persuasive Essay Unité 1- Les valeurs sociales et les traditions Le Télétravail.
FRENCH TECH TOUR ‘16 RUSSIA / Moscow 30th MAY – 3rd JUNE 2016.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
This is a tough one mes enfants, so put on your thinking caps.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
TITLE Business PowerPoint Templates PowerPoint note pad template.
DESSINER ET GRIFFONNER LES LIGNES ET LES FORMES. Useful Verbs Utiliser – to use Créer – to create Représenter – to represent Donner – to give Démontrer.
Human Sentences! J’ adore les chats Notes to teachers Print out slides 13 – 18 on card cut them into two and distribute them to children. This gives.
INSERT THE TITLE OF YOUR PRESENTATION HERE FREE PPT TEMPLATES ALLPPT.com _ Free PowerPoint Templates, Diagrams and Charts Your Text Here!
LOGO PowerPoint Template Add your company slogan.
LOGO PowerPoint Template COMPANY LOGO Contents Click to add Title.
ALLPPT.com _ Free PowerPoint Templates, Diagrams and Charts INSERT THE TITLE OF YOUR PRESENTATION HERE FREE PPT TEMPLATES.
Personnages dessinés à la main
Mes Preferences Outcomes:
Transcription de la présentation:

Activité 14.6 Une activité pédagogique à l’aide de PowerPoint : une activité de révision ou d’évaluation formative

Directive Avec la possibilité d’insérer du texte, des images, des sons et des liens hypertextes d’une diapositive à une autre, de personnaliser l’animation des composantes d’une diapositive et de configurer la présentation pour un visionnement sur borne (désactivant le clavier et la transition automatique d’une diapositive à la suivante), une enseignante ou un enseignant peut employer PowerPoint (ou tout autre logiciel de présentation) afin de concevoir des activités de révision ou d’évaluation formative interactives, pouvant être employées tant de façon individuelle, un élève à fois, que collective, tous les élèves en même temps en grand groupe. Monte une activité de révision ou d’évaluation formative pouvant être employée en classe avec tes élèves. N’oublie pas de préciser le niveau des élèves, la matière scolaire et le thème du jeu didactique.

Mise en contexte Cours : Anglais Niveau : 10e année Sujet de révision formative : la poésie Matière spécifique : Songs of Innocence and Experience

Songs of Innocence Click on the link below to choose your favourite poem of innocence. Once you’ve made your choice, paste your poem in the next diagram. e/work.xq?workid=songsiehttp:// e/work.xq?workid=songsie

The song you’ve chosen:

Find the match to your poem (songs of experience) and add it to this diagram

Compare the two poems: InnocenceExperience

Compare the two poems: InnocenceExperience

Explain which one you like more, and why.