Les quantités. Tex et Tammy a)Read the text below and circle the highlighted vocabulary words. How do all of the vocabulary words end? de.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Quest-ce que tu vas acheter? What are you going to buy?
Advertisements

The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Les Adjectifs Possessifs
Parler de la nourriture. To talk about foods in a general sense, such as what foods we like or dislike, we use LE, LA, L or LES in front of the noun.
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Success Criteria Français Learning objectives
Chapitre 3 Vocabulaire Partie 2
Du bœuf (m.) Le/La boucher(-ère) La bousherie / la charcuterie.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
On fait les courses... mais cest combien? How much is it? How much can we buy?
Liason In French you dont usually pronounce consonants at the end of a word, such as the s in les and the t in cest. But you do pronounce some final consonants.
Combien en voulez-vous?
Starter Can you remember the phonics you have already practised in Le petit chaperon rouge? We practised the sounds.
FREN 1412 – Ch. 8 – Compétence 2. Quand on fait les courses, on utilise ces expressions… une boîte de…. un pot de… une bouteille de… un paquet de… une.
Une caisse de légumes.
Food - La Nourriture Flash cards la cr é merie On ach è te: à:à:
Journal – mardi, le onze nov. Look at your vocab list. Choose 5 words you are still having trouble with and either use them in complete sentences or draw.
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
 1 à 10  Écoute  On va où? Turn on your netbooks.
To practice: Quantities Un, une, des, de Du, de la, de l’, de Le, la, l’, les.
LE PARTITIF avec la nourriture! Partitive: Think..PART of something! PARTITIVE: SOME, SOME OF= du-(Masc. words- Le/Un)du-(Masc. words- Le/Un) de la-(Fem.
Journal mardi, le vingt-huit octobre Remember – Menus are due Thursday and will be presented to the class. The rubric for this is in your view folder!!
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
Rond Point Chapitre 7. Les Mesures Un kilo de/d’...(kilo) Un demi-kilo de/d’...(1/2 kilo) Cent grammes de/d’...(100 grams) Une livre de/d’...(a pound)
Les articles Indéfinis et Partitifs. Articles Indéfinis: A : Un Une Exemple : Un sac rouge  a red bag Une jolie robe  a pretty dress.
Unité 3 – leçon 12 – de la page 184 jusqu’à la page 193
Au Marché.
Qu’est-ce que tu achètes?
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
La date: _____________________________ Sortez vos cahiers et preparez vous pour le teste pendant 5 minutes. Ecrivez dans vos cahiers la regle suivante:
Can you find ALL the items in 5 minutes? beefbuttercorn bottle of waterbreadonion coffeesugargrapefruit carrotsstrawberriespastries cerealcheesefish mushroomcakepotato.
1. le miel = honey 2. ___ beurre = _______ 3. ___ sucre =_________ 4. ___ pain =__________ 5. ____ pains au chocolat=_________ 6. ____ croissants=____________.
Les adjectifs possessifs
Objectifs:  Identifier les magasins  Faire les courses  Utiliser les verbes faire, vouloir et pouvoir  Utiliser les mots de quantités  Utiliser le.
Objectifs:  Identifier les magasins  Faire les courses  Utiliser les verbes faire, vouloir et pouvoir  Utiliser les mots de quantités  Utiliser le.
Journal – le 12 février 1.Quels sont les symptômes de la grippe? 2.Quels sont les symptômes d’un rhume?
La nourriture (Reading Levels 3-4)
Combien en voulez-vous?
Bon Voyage! Chapitre 6.
La mémoire(1): Comment bien travailler
C’est lundi, le 16 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Révision: faites des phrases à l’oral Je mange Je prends Je bois Avez-vous..? Il y a C’est Ce sont When to use du, de la, de l’, des or just de and when.
L1:CH8 EXERCICES. EXERCICE 1: WHOLE / PART 1. some yogurts: 2. a loaf of bread: 3. some bananas: 4. part of a guava: 5. some chicken: 6. a whole yogurt:
JOURNAL Dessinez: 1.Un chien va au marché et il achète un kilo de poires. 2.Un singe va à la pâtisserie pour une tarte aux bananes. 3.Une fille.
Comment commander des quantités!. Une pizza De la pizza Une tranche DE pizza UNE vs. DE LA.
Allons au supermarché! Achetons de la nourriture!.
Les quantités QuantitEE is always avec DE or D- apostrophEE And so is NEGATIVITEE.
Les Noms Spéciaux. Les Noms a sens variable A few nouns in French can be both masculine or feminine but have different meanings depending on the gender.
Un melon Une pomme Une poire Des fraises.
Journal – jeudi, le 22 octobre. JOURNAL 22/10/15 1.Le bal est sur la table. 2.Le bal est devant la table. 3.Le bal est derrière la table. 4.Le bal est.
How do we make nouns plural in English? book – books table – tables school - schools.
Journal – vendredi, le 23 janvier. JOURNAL 16/10/13 1.Le bal est sur la table. 2.Le bal est devant la table. 3.Le bal est derrière la table. 4.Le bal.
5.1 PARTITIVES LEÇON 5. WHAT IS THE PARTITIVE? You already know how to use indefinite articles un, une, and des. They are used to refer to whole items.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Les expressions de quantité : When using expressions of quantity in French, the _____________ is omitted. Tu as _______ argent ? Oui, j’ai _______________’argent.
Mercredi neuf septembre By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in French classes.
FAIRE LES COURSES French 2 Unit 3 Vocabulary 2. La boulangerie – pâtisserie Bakery/Pastry store ■Le boulanger (la boulangère) – baker ■On peut acheter….
On fait les courses... Shopping – Unité de La Cuisine.
Les expressions de quantité Mlle Graziano fait les courses Combien est-ce que j’achète ?  « Vous achetez…. trois boîtes de céréales.
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
LES QUANTITÉS DONNEZ-MOI AUSSI DEUX CROISSANTS, TROIS ÉCLAIRS, QUATRE PAINS AU CHOCOLAT, … ET AVEC ÇA? ET AUSSI UN PAQUET DE GÂTEAUX SECS, UNE BOÎTE DE.
DESSINER ET GRIFFONNER LES LIGNES ET LES FORMES. Useful Verbs Utiliser – to use Créer – to create Représenter – to represent Donner – to give Démontrer.
FRENCH WORDS WE USE IN ENGLISH.
Objective: to learn when to use:
Bonjour, tout le monde! Moi, j’ai faim et soif!
Leçon 12, Partie 1 Les quantités REV 3/1/13.
Recapitulons! Les partitifs Les quantités
CHAPTIRE 6 ON FAIT LES COURSES.
Dans ma Salle de classe
Transcription de la présentation:

Les quantités

Tex et Tammy a)Read the text below and circle the highlighted vocabulary words. How do all of the vocabulary words end? de

b) Next, underline the word that follows the vocabulary. Create a grammar rule to help your classmates understand this concept. quantity de (even if the word that follows is m/f/s/pl; therefore, do not use du/de la/des) food item (noun)

Rule: Quantity + de + food item Ex.: Un sac de nourriture

Grammatically, the form is the same in English and in French. A bag of food……. Un sac de nourriture. (art.) (n.) (prep.) (noun) Is the grammatical form similar?

Vérifiez vos réponses avec le porte-parole b)Make an educated guess on the meaning of each new vocabulary word. #1-3 #7-9 #4-6#10-12

1. Une douzaine =

1. Une douzaine = a dozen une douzaine d’oeufs.

2. Une boîte =

2. Une boîte =a box Une boîte de céréales

* Répété Une douzaine= a dozen

grammes =

grammes= 200 grams 200 grammes de riz

4. Un litre =

4. Un litre= a liter Un litre de soda

5. Une cuillère =

5. Une cuillère = a spoonful Une cuillère de sucre

6. ¼ d’une livre =

6. ¼ d’une livre= ¼ of a pound ¼ d’une livre de beurre

7. Une tranche =

7. Une tranche= a slice Une tranche de gâteau

8. Un sac =

8. Un sac =a bag Un sac de nourriture

9. Un bouquet =

9. Un bouquet= a bunch Un bouquet d’herbes

10. Une bouteille =

10. Une bouteille =a bottle Une bouteille de jus d’orange

11. Un paquet =

11. Un paquet= a packet Un paquet de chips

Bonus: Un pot =

Un pot =a jar Un pot de caviar