Groupe DØ Arnaud Duperrin Master 2 P3TMA 7 septembre 2012 Physique des Particules Arnaud Duperrin Marie-Claude CousinouEric KajfaszElemer NagySmain Kermiche.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is your connection to the REAL network and why is the REAL Network important to your association? ?
Advertisements

Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
En Ville.
Poser des questions Asking questions.
Décrire une Ville.
Verbs in the Present Tense -IR What verbs on –ir do you know? Write as many verbs on a piece of paper as you can. You have 3 minutes! Yes, this is a.
SKHS Curriculum 2008 Essential skills: Skimming, scanning and reading detail.
Talking about the things you do
LPNHE Paris 6 & 7 1 Programme MasterClasses Présentation du programme actuel : le principe fondateur une journée type Mise en place des MasterClasses en.
La Famille Aujourd’hui, nous allons apprendre les membres de la famille avec l’assistance de la famille Jetson. (Today we will learn about family members.
What is the nanotechnology History applications of nanotechnology Conclusion.
A1C B5D  Roger ____ suisse Il est suisse. Je m’…………………………………………………………… La date: C’…………………………………………………….. L12 Exer 6 page 177.
La célèbre chaîne de magasins H&M a créé une collection entièrement inspirée par les forêts et les jardins. C'est précisément pour cela qu’elle a créé.
Français 4/28/14 Ouvrez vos livres á la page 155. Faites #25 écoute. What did the rug say to the floor? La chair de poule – goosebumps. J’en ai encore.
Adolescents - supporting their transition to adulthood Adolescents - soutenir la transition vers l’âge adulte.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
4/12/2003 B. TuchmingNouvelles particules - JJC 031 La recherche de nouvelles particules.
Français 2, 5 Novembre 2014 Read blog comments. Reply to one of them in French. What has three teeth and sixty feet? Tant – so much. Attends! Je ne t’en.
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Booking a hotel room WALT: booking accommodation WILF: describing type of accommodation you want to book and creating/performing a role play (3-4) WILF:
C’est mercredi le vingt-cinq septembre Le plan! 1.Parler 2.Ecouter 3.Parler 4.Lire 5.Les mimes! Il pleut.
What do you do on Wednesday at school?
Oceans et cotes By Cesare Campisi. La mer est essentielle La majorite de le notre planete est couverte de oceans et mers.Mais dernierement les personnes.
ANR RADIA (ex-RADEC) Desintegrations radiative des particules belles.
Year 7 Calendar Project WALT: Important French dates WILF: To write opinions about each month (level 3) To research important French dates (level 4) To.
Edson Brito April, 10, 2011 French IP.  Legacy is anything handed down from the past, as from an ancestor or predecessor.
French 1B: Tu vs. Vous, Aller + infinitive 9/26/2014.
FREE HEALTH CARE AND RISK OF MORTALITY ON UNDER 5 YEARS OLD CHILDREEN IN BURKINA FASO : EVIDENCE FROM SAPONE HDSS By Malik LANKOANDE Msc Demography Projet.
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
How Seems like only yesterday… Tweety Bird (b. 1942)
Les verbes réfléchis au passé composé
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
Français 2, 20 Mai 2013 Ouvrez vos livres à la page 208. Faites # 7. What kind of nut sounds like a sneeze? Être rangeé(e) – to be tidy; to be neat. La.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
How is it conjugated in the present tense?
PRONOUNS mine yours his hers ours you all’s theirs
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
Remaining LHCb related tasks during LS1 with DT involvement LHCb/DT meeting, May 19, 2014.
EDHEC OPEN INNOVATION 2016 #OpenInno 2016 [Bus. Case title – Company] Company LOGO.
Présentation du nouveau Site Hercules. Plan Nouvelle ergonomie Nouvelle base de données Nouvelle procédure d’inscription Nouveaux outils d’administration.
What is it Mademoiselle?  This is another way of conjugating verbs in the future! (Remember learning Futur proche? Aller + infinitive)
«Méfie-toi l’escargot» Mickey 3-D. Le journal d’échauffement le 12 novembre 0 Le but: Je peux conjuguer FAIRE et utiliser (use) ses expressions.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
LEÇON 13.  Écrivez vos devoirs: 1.Continuez de pratiquer le vocabulaire! 2.Devoirs packet #13  Sortez vos devoirs: #11 et #12.  Tout de Suite: #11.
2 Février 2007E.Nagy - Commission 031 Rapport d’activité du groupe D Evolution de l’effectif Bilan d’activité Plans pour le futur Conclusion.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Introduction à la Physique des Particules
Français 10/26/15 Ouvrez vos livres á la page 52. Faites # 7 Ecoute. Why do seagulls live by the sea? Emmener – to take away or take along. Je t’emène.
17 Mai 2005E. Nagy -- CS du CPPM1 L’activité du groupe D0 au CPPM L’expérience D0 Bilan d’activité du groupe Plans pour le futur Conclusion.
Contractions with the Prepositions à and de. Differences and Similarities Faire du vélo Faire de la vidéo Jouer au golf Jouer aux cartes Each verb takes.
Elemér NAGY 1 CPPM - 11/09/2006 L’expérience D0 auprès du collisionneur Tevatron au laboratoire Fermilab Près de Chicago USA.
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
ILC physics case LHC 8->14 TeV 300 fb-1, 3 ab-1 ILC 235 ->500 GeV 1 ab-1.
I Had a Dream J’ai fait un Rêve I had a dream, A song to sing. To help me hope, With anything.
UNITÉ 9 : LEÇON 34 – PARTIE B : le verbe PRENDRE.
Le monde des particules. « What I am going to tell you about is what we teach our physics students in the third or fourth year of graduate school... It.
Let us call back the facts After has a civil war which began 5 Mars 2011 in Syria, lot of citizens have of to avoid the war. Among them, the media retained.
Où? d’Unité 3, leçon 6.
(= for (how long) / since (when?)
D0-France a Grenoble G. Bernardi Merci au LPSC
Questions Synthesis.
Information Questions
Les Mots Intérrogatifs
Français II – mercredi le 17 mai horaire quotidien
Vendredi 5 avril Français I
Transcription de la présentation:

Groupe DØ Arnaud Duperrin Master 2 P3TMA 7 septembre 2012 Physique des Particules Arnaud Duperrin Marie-Claude CousinouEric KajfaszElemer NagySmain Kermiche Nicolas Osman

Where is DØ ? 2 Présentation au Master 2 P3TMAGroupe DØ Site expérimental : Fermilab à environ 50 miles de Chicago (USA)

Tevatron: previous generation of “LHC” accelerator 3 Présentation au Master 2 P3TMAGroupe DØ Collisionneur antiprotons-protons. Energie ~2 TeV We stopped to take data in September Published Higgs papers in July 2012 with 10 fb -1 data recorded

What we are working on: 4 Présentation au Master 2 P3TMAGroupe DØ

But LHC found the Higgs already? True! ATLAS/CMS experiments reached a 5 sigma significance (i.e. discovery in July 2012). In parallel at Tevatron, we published what we call an evidence (i.e. 3 sigma) The Tevatron result is still an important and complementary piece in the puzzle because this “evidence” is in the main decay channel H →bb 5 Présentation au Master 2 P3TMAGroupe DØ

Conclusion about the DØ CPPM group Almost done with our work at Fermilab on Higgs searches An important page of history of particle physics is closing! – The D0 CPPM group had an important role in this journey “History teaches everything including the future” Lamartine 6 Présentation au Master 2 P3TMAGroupe DØ Promotion du Master P3TMA