Normally I spend my holidays in Spain with my parents. I will go there in the summer for a month. I like it because it is always sunny and there is a whole.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What do you do when the weather is bad Include: What you like to do in your free time when the weather is bad Who you do it with Where you go Why you like.
Advertisements

Objectifs réviser les activités à la maison
Q.3 Qu’est-ce que tu fais normalement pendant les vacances?
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
2009 … vous appelez-vous… Vous = je m appelez = appelle Je mappelle…
Quelle est la question?.
Voilà mon sac à dos Il est tout noir et gros Ce nest pas vraiment beau Et ça pèse trop.
Les problèmes en vacances
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Les pronoms rélatifs QUI, QUE Preposition + QUI CE QUI, CE QUE DONT, CE DONT OÙ
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Which of the little paragraphs on your sheet say:
Table des matières Une visite Part 1 Un séjour en France
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
____________________________
Mes dernières vacances: Révision
Aller en vacances Français III Revue To complete this review unit, you will be able to… Talk about activities that you have just done and are going to.
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Le tourisme To be able to talk and write about your future holiday plans.
To be able to talk about past holidays.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
J S R D U H E F J S P E A A M F J N D L M P I F C _________________
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
WILF: •TO SAY WHERE YOU HAVE BEEN (LEVEL 5C) •TO SAY HOW YOU GOT THERE AND WHO WITH (LEVEL 5B) •TO SAY WHAT YOU DID ON HOLIDAY AND THE WEATHER TOO (LEVEL.
Les pronoms rélatifs QUI, QUE Preposition + QUI CE QUI, CE QUE DONT, CE DONT OÙ.
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Perfect tense with ÊTRE. When do you use the perfect tense with être?  The perfect tense with être is also used to describe an action in the past which.
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
TO RECOGNISE A PHRASE IN THE PAST TENSE (GRADE D)
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
Mes Vacances : Révision
Quels sont tes passes temps préfèrés?
What do you do on Wednesday at school?
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
L/O: to know the formation of verbs in the imperfect tense and to use the imperfect and perfect tenses together Passé Composé.
Reliez les questions et les réponses
mardi quatorze octobre Les Vacances CA L/O To know how to reach target grade in writing by developing memorisation and language points Starter: Read the.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Passé, présent, futur L’année dernière Normalement Il y a deux ans Cette année L’année prochaine A l’avenir L’ été dernier Le week-end prochain Le week-end.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
Goals for today To be able to recognise the three tenses: past, present and future. To be able to translate a text with the three tenses in groups This.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Perfect Tense To describe finished events in the past – what you did and where you went.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
Par Mme. Cook. Aller means « to go. » Je vais Nous allons Tu vas Vous allez Il Elle va Ils, Elles vont on.
¡Bonjour! Year Group) ( Year Group) (Date) Aim: - To be able to describe what you did on your holidays. *Achieve a higher grade by adding opinions/ what.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Les Vacances La compréhension auditive. Compréhension 1.6 Sébastien 1.Where does Sébastien sometimes go in the Summer? 2.At what time of the year does.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Aujourd’hui: Reading the text about school together. Take notes of the vocabulary you did not know. Starting on your first folio piece for Standard Grade.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Il faut relier la question avec la réponse. 1. Qu’est-ce que tu as fait vendredi soir? 2. Est-ce que tu as fait du sport? 6. Qu’est-ce que tu as acheté.
Education post-16 Jobs, career choices and ambitions Lesson plan slides.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Unhealthy lifestyles Objectif: to be able to express views on smoking, drugs, alcohol.
Jeudi 24 septembre 2015 Mes vacances d’été objectif : pouvoir parler au passé de vos grandes vacances.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Transcription de la présentation:

Normally I spend my holidays in Spain with my parents. I will go there in the summer for a month. I like it because it is always sunny and there is a whole range of activities. Toute une gamme = a whole range

Pourquoi aller en Bretagne? Remplissez les blancs (Fill in the gaps): Passez vos 1)_______________ dans une région ou il y a 2) ___________d’activités que vous aimeriez faire. Soit on pourrait mettre les bottes pour 3) ____________ de la randonnée soit porter un maillot pour 4) ____________ sur le sable fin. En Bretagne, s’il pleut, on 5) _______________ des centre sportifs. Mais, s’il fait beau, ce que j’aime la plus c’est 6)_________ dans les rivières car je suis comme un poisson dans l’eau.

Aimez-vous faire du camping ? Learning Skills : Key Skills (Tenses) SMSC: Cultural

Avoir / Etre in the Perfect Tense? Rester Partir aller loger louer goûter faire cuisiner avoir S’amuser

To form the Pluperfect Tense Rester Partir aller loger louer goûter faire cuisiner avoir S’amuser

2. Je ne suis jamais allé à l’étranger 1. J’ai visité Salzberg en Allemagne Now can you join the sentences below together to make a sensible sentence? Use “puisque / car / parce que” 2. Je l’ai choisi / ma mère m’a dit que c’était pittoresque 3. Nous ne sommes pas allés au concert / nous avons oublié les billets 1. J’ai trouvé la visite très intéressante / Je ne suis jamais allé à l’étranger Put numbers 1 and 2 into the Pluperfect Tense (I had…)

Q. Décrivez un endroit que vous avez aimé.... Selon moi… À mon avis… Je trouve que… Je pense que… J’ai surtout aimé… Je considère que… I find that I think that In my opinion I especially liked According to me I think that Faire du camping, C’est génial car: - j’aime habiter sous la tente Faire du camping c’est Intolérable car: -on ne dors pas bien sous la tente

Oui / Non A Non – il y a trop de petites bêtes B oui – on est près de la nature C Non – on est mieux a l’ hôtel D Oui – bonne formule pour des vacances economiques E Non – il faut apporter beaucoup de choses (sac de couchage, une tente etc) F Non – on risque avoir du mauvais temps G Oui – camping a la ferme, c’est plus tranquille et on peut voir les animaux

Group Talk Plenary - Aimez-vous faire du camping ?

ELT To learn vocab sheet 3 for next lesson. JJA Booklet + written piece – self study. Now write a paragraph ( words) on a holiday you have been on Where When Who with What happened on holiday Did you like it?