Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Poser des questions Asking questions.
Advertisements

Quelle est la question?.
À quelle heure il se lève?
New Idiomatic Expressions:
Mon passeport.
Hier c’était lundi vingt-huit octobre
Comment poser et répondre aux questions
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
3 L’imparfait Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 -
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Le Passé Composé How to express actions that took place in the past.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
WALT: To talk about the internet in French.
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
Bonjour. Je m’appelle Diane Koffi. Je suis d’Abdijan
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Forming questions in French
Les Mots Interrogatifs
Greetings, formal and informal
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
WALT: how to talk about your timetable
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
Le Passé Composé The past tense. Intro Le passé composé is the verb tense used to describe events that have taken place in the past. It is formed with.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Activities for the first week of the École 1 unit.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
International Language Week Pâté Paella Couscous Kebab Moussaka Sushi Burritos Green curry Pasta Morocco Mexico Japan Spain Thailand France Italian Greece.
Qu’est-ce que? Estiel le presentat ions Interrogative expressions À quelle heure? = At what time? Où? = Where? Quand? = When? Comment? = How? Pourquoi?
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
La Francophonie et le temps... Countries where French is spoken and the weather...
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
la classe de français le 11 mai, 2015
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
Vendredi 7 novembre Français III-IV Citations : « Je sais que je devrais être raisonnable, mais quand on raisonne en amour c’est comme si on le pesait,
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Le jour et la date le temps et la température le dessin Il fait ? degrés janvieraoût maximum˚C ˚F ˚C ˚F minimum˚C ˚F ˚C ˚F Mon pays s’appelle La capitale.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Le jour et la date le temps et la température le dessin Il fait ? degrés janvieraoût maximum˚C ˚F ˚C ˚F minimum˚C ˚F ˚C ˚F Mon pays s’appelle La capitale.
Le Participe Présent Using the Present Participle in French!
The following people will be placing their order using the menu above. Draw the items that they would like on the tray. On the back of this page, itemize.
Write your answer in French
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 3 I can describe an ideal friend.
Landscape with Shapes and Colors My Name. Directions On the following slide you will see a landscape created with only the basic shapes and colors in.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Negative sentences Questions
Mes Vacances Copy the table and put each word in the right column. en trainmes parentsvisité un muséeen France en avion dormi sur la plage mes amis en.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… De quelle couleur? Il est / Elle est… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a … De quelle couleur?
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
* Continue listening to different francophone artists * For each Francophone artist : * Listen to at least 1 of their songs In French: * Give the name.
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
Les endroits I can talk about places.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Transcription de la présentation:

Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste links from where you get information at bottom of each slide and create sources cited slide at end) Par:

Nos Questions (write 3 questions that the class will answer about your presentation. Use any of the following question starters) Quel est (what is) Combine de (how many) Qui (who) Nomme (name)

Information Générale (population, spoken languages) Pour mon pays francophone, j’ai choisi ____. En anglais c’est ____. La population est _____ personnes.

Le Drapeau (picture of flag + colours) Voici leur drapeau. Les couleurs sont ___. Les langues parlées sont ___.

La Carte du Pays (map of your country + the continent) Voici la carte de __________. ____________ fais partie du continent:

La Cuisine (common food eaten, traditional dishes + pics of all) Les nourritures habituellement mangées sont : Quelques mets traditionnels sont :

Une Recette Traditionnel (recipe + pictures, search in French so no need to translate) Voici une recette traditionnelle pour : Les ingrédients sont : La recette est souvent mangée pour le petit déjeuner, le déjeuner ou le diner ?

La Culture (cultural traditions, célébrations and customs + pictures) Pour les traditions et les coutumes, dans mon pays ils célèbrent…

La Musique (choose musicien and song from your country. Tell us what genre of music it is, describe the song using adjectives and tell use which instruments are used) On a choisi ___ comme musicien Sa chanson s’appelle ___. Il/elle joue la musique (pop, rock, reggae, africaine etc) Voici un clip de la chanson. C’est une chanson (describe song using adjectives) Les instruments utilisés dans la chanson sont:

D’autres faits intéressants (interesting facts)

Sources Cités (use citationmachine.net to create a sources cited page for each)