success criteria Learning objectives

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Bonjour!.
Trouvez l’intrus: une sécretaire une infirmière une serveuse
Objectif: to say where you live
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Les salutations et les courtoisies
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Question essentielle: Que savons-nous?
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Greetings, formal and informal
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Les vêtements Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Salut! Bonjour! La Conversation!.
Match up the questions and the answers.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Unit 1 – Greetings and Salutations
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Read the following text. Answer the questions in English.
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives:  learn to read and understand details about people’s houses  Practise spelling of.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
La mémoire(1): Comment bien travailler
6-7 Septembre.
success criteria Remember how to make an international phone call
UNIT 1: GETTING ACQUAINTED
Read the following text. Answer the questions in English.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
4) Une brosse 1) Un bigoudi/ un rouleau 5) Une barrette 6) Des ciseaux 3) Un fer à friser 2) Un sèche-cheveux A D H F E B G J Pour commencer… C FED GHI.
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
Le Français: 4 e cours.
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
1 AU SECOURS UNITÉ 1 AIM how to meet and greet people appropriately.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les sports Year 7.
4) Sept 1) Huit 5) Trois 6) Neuf 3) Dix 2) Quatre A E C F A B H J C FED GHI J 7) Onze 8) Six 9) Cinq 10) Deux D G I B Pour commencer
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Bruxelles, La Belgique Berlin, L’Allemagne Londres, L’Angleterre
Where and with whom does he live? What did he do two years ago?
Lesson objectives:  Understand more about others’ personal details.  Learn to talk about others’ personal details (using il and elle) Remember the il/elle.
Write your answer in French
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
Translation/ Traduction
C’est à toi Unité 1. Bonjour Hello Bonsoir Good evening.
Salut! Ça va?.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
Learning Objective ALL of you will produce a power point presentation on your family including at least 8 members of your family and at least their name,
We all ready know two French verbs. What are they?
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres # Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10.
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: faites correspondre les paires! WALT: je vais parler des emplois 1.menuisier 2.comptable 3.secrétaire.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Tu es de quelle nationalité? What nationality are you?
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
Rémi and Julie are talking before school. Julie: Salut, Rémi! Rémi: Salut, Julie. Ça va? Julie: Ça va. Et toi? Rémi: Pas mal, merci. Julie: Au revoir.
Greetings: Bonjour Bonsoir Salut.
Transcription de la présentation:

success criteria Learning objectives improve your ability to recognise and say both nationalities and jobs. Develop confidence in asking questions. success criteria Remember how to say ‘Welsh, English, American & French. Remember how to say ‘accountant, sales engineer, advertising manager’ Remember the 4 questions Be able to answer them yourself

Heureux de faire votre connaissance Look at the pictures and read the French descriptions,then find the correct shortened English translation. A) Bonjour. Je m’appelle Gérard Leclerc. Je suis français et J’habite à Tours. Je suis comptable à Thompson France. B) Bonjour. Je suis Clare Stevenson. Je suis anglaise et je travaille à Thompson Manufacturing. Je suis chef du personnel. C) Je m’appelle John Davidson. Je suis américain et j’habite à Londres. Je suis directeur-général de Thompson Manufacturing. D) Je suis Paul Smith. Je suis gallois. J’habite à Milton Keynes. Je travaille à Thompson Manufacturing. Je suis ingénieur commercial. Hello. I am English. I am a personnel manager. I work at Thompson Manufacturing. I’m a sales engineer. Good morning. I’m French – I live in Tours. I am the general manager of Thompson and I’m American. b d a c

Can you remember how to say ‘Welsh, English, American & French? Demonstrate to your partner that you know how! gallois, anglais, américain & français  Success criteria 1 achieved

comptable, ingénieur commercial Can you remember how to say ‘accountant, sales engineer, & general manager’? Demonstrate to your partner that you know how! comptable, ingénieur commercial & directeur général  Success criteria 2 achieved

Speaking practice Comment vous appelez-vous? Using the characters from the previous slide, you all need to chose to be one of the characters. Each one of you must interview three people IN FRENCH to find out their name, nationality, the name of their company and their job title. Comment vous appelez-vous? Vous êtes de quelle nationalité? Comment s'appelle votre société? Quelle est votre emploi?

company name? job title? nationality? name? name? nationality? company 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. company name? job title? nationality? name? name? nationality? company name? name? job title?

Heureux de faire votre connaissance Bonjour, Monsieur. Bonjour, Madame. Je suis Monique Leblanc. Je m’appelle Paul Smith. Je suis anglais. J’habite à Londres. Heureux de faire votre connaissance. Enchantée. Bonjour, Mademoiselle. Bonjour, Monsieur. Je suis Gérard Leclerc. Je suis Mary Stevenson. Je suis écossaise. J’habite à Glasgow, en Écosse. Enchantée. Enchanté. Why an extra e?

Heureux de faire votre connaissance Vocabulaire Monsieur (M.) Madame (Mme) Mademoiselle (Mlle) (miss) J’ai rendez-vous avec … (I have a meeting with) C’est de la part de qui? (On the behalf of whom?) Enchanté (e) (delighted – to meet you) Heureux / heureuse de faire votre connaissance (Pleased to meet you)

Écris. Hello, what’s your name? *Hello, I’m called John Smith Pleased to meet you. What nationality are you? * I’m American. What job do you do? * I’m a purchasing manager. What’s your company called? *My company is called Ubisoft See you soon Comment vous appelez-vous? Je m’appelle John Smith. Enchanté. Vous êtes de quelle nationalité? Je suis américain. Quelle est votre emploi? Je suis chef des achats. Comment s’appelle votre société? Ma société s’appelle Ubisoft. A bientôt / à plus tard

Can you remember how to say the 4 questions? Comment vous appelez-vous? Vous êtes de quelle nationalité? Comment s'appelle votre société? Quelle est votre emploi?  Success criteria 3 achieved Demonstrate to your partner that you know how!

Can you answer the 4 questions? Comment vous appelez-vous? Vous êtes de quelle nationalité? Comment s'appelle votre société? Quelle est votre emploi?  Success criteria 4 achieved Demonstrate to your partner that you know how!