Lundi 29 janvier Les objectis: Décrire ses profs. Comparer ses profs.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Unité 5 – Leçon C Adjectives.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: name (12) types of TV programs say what type of TV programs you like/dislike/prefer.
Complète avec MON,MA,MES Naima,c’est - - sœur
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Les adjectifs possessifs
Les matières Qu’est-ce que tu fais au collège? Au collège je fais….
Échauffement le 19 septembre Write the following sentences out, complete. 1. Le garçon est ________ dans un lycée français. 2. Un lycée est une ________.
Échauffement vendredi le 13 septembre Write the following sentences out, complete. 1.Le garçon est ________ dans un lycée français. 2.Un lycée est une.
Oops j’aime pas l’anglais
Lundi le dix novembre En classe Objectif To be able to describe the personality of a pop star.
Objective: to prepare for a speaking exam
La prononciation française
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Le Comparatif et le Superlatif
Mes Vacances : Révision
INDIVIDUAL ORAL AB INITIO.
Les adjectifs possessifs
Interro: Chapitre 3 Choose the adjective that does not belong. 1. bruns blancs marrants blonds 2.noir gentil vert bleu 3.méchant sympa gentil génial.
Reliez les questions et les réponses
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Bien Dit 1 Chapitre 3, Vocabulaire 1 Flashcard ID Created by: Dimick.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
Today I am learning to express my opinions about my school uniform and to justify my opinion By the end of the lesson I will be able to I do/don’t like.
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Warm up *Parties, celebrations are part of live; write about what might be the next big celebration in your life. ( write a minimum of 6 sentences).
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
Mes opinions Learning Objective: Can I give a balanced opinion about school subjects? Learning outcomes: By the end we will Know how to use specific adjectives.
Pile-Face: Rules Parlez en français! (Full sentences)
Aim By the end of this lesson: ALL will be able to describe your hair colour using the verb ‘avoir’. MOST will be able to describe your hair and eye colour.
On va se présenter… Name Age Where do you live?
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Opinions sur les professeurs
Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Beginners B B T T Teacher.
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
Outcomes What will I achieve in this lesson: Can use familiar and new vocabulary to describe your school ( C-A*) Can you apply structures “on peut” (C)
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
A l’école C’est une photo de jeunes personnes à l’école.?
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
ADJECTIVES French 1 Chapter 3 Vocabulary 1. MON AMI(E) EST … Blond Roux Blonde Rousse.
Au Collège Starter Activities.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Révision du Français I. How do we make this group of adjectives feminine? âgé américain amusant barbant bleu blond brun chaud compliqué court désolé épicé.
Unite 1: Oral Ma famille et moi. Comment es-tu? (Describe yourself ) What do you look like? Describe your positive character traits. Describe your negative.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai un/une/des… Je n’ai pas de… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a un/une/des … Elle n’a pas.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… De quelle couleur? Il est / Elle est… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a … De quelle couleur?
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
Plus tard… Les objectifs: To be able to talk about what you would like to do in the future. La grammaire: Le conditionnel Les objectifs: To be able to.
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Les Couleurs.
By the end of today’s lesson you will be able to:
Chassez l’intrus et dites pourquoi. Find the odd one out and say why.
Transcription de la présentation:

Lundi 29 janvier Les objectis: Décrire ses profs. Comparer ses profs. Mes profs Lundi 29 janvier Les objectis: Décrire ses profs. Comparer ses profs.

By the end of the lesson: ALL of you should be able describe teachers using simple sentences. MOST of you will be able to compare your teachers, using more complex structures. SOME of you will be able to compare teachers and say which ones are the best/the worst. C B A

Sévère Bruyant(e) Ennuyeux(euse) Paresseux(euse) Timide Aimable Intelligent(e) Marrant(e) Travailleur(euse) √⅛−⅞%≠Ω

Les terminaisons d’adjectifs Masculin Féminin -e -ant -ent -eux -eur -l any other consonant -e -ante -ente -euse -euse -lle -e

D’autres adjectifs… Tête en l’air Forgetful Accueillante Welcoming Trouve la traduction ainsi que la forme féminine de chaque adjectif. Lunatique   Emotionnel   Farfelu   Enjoué   Tête en l’air   Accueillant   Plein de vie   Nul   Bizarre   Caractériel   Lunatique Moody Emotional Emotionnelle Farfelue Excentric Enjouée Cheerful Tête en l’air Forgetful Accueillante Welcoming Pleine de vie Full of life Nulle Rubbish Bizarre Weird Caractérielle Bad-tempered

Décris tes profs! J’aime bien Monsieur/Madame…, parce qu’il/elle est… et il/elle n’est pas… Je préfère Monsieur/Madame…, parce qu’il/elle est… Je n’aime pas Monsieur/Madame…, parce qu’il/elle est… Mon prof préféré est Monsieur/Madame…, parce qu’il/elle est… Use intensifiers when expressing your opinions assez – quite trop - too très - very un peu – a bit vraiment – really toujours - always particulièrement - particularly

Le comparatif Monsieur Blanc est plus accueillant que Madame Rouge. Madame Rouge est moins accueillante que Monsieur Blanc. Monsieur Blanc est moins paresseux que Madame Rouge. Madame Rouge est plus paresseuse que Monsieur Blanc Monsieur et Madame Vert sont plus bruyants que Monsieur et Madame Violet

Exercice Monsieur Malice – moins – caractériel – Madame Folie. Madame Méthode – plus – travailleur – Monsieur Rienàfaire. Madame Festive – plus – farfelu – Madame Normale. Monsieur Silence – moins – bruyant – Monsieur Mégaphone. Monsieur Croque et Monsieur Mitaine – plus – sévère – Madame Facile. Madame Milan et Madame Rome – moins – timide – Monsieur Tortue.

Le superlatif Madame Rouge est la plus paresseuse. Monsieur Blanc est le plus accueillant. Madame Rouge est la moins accueillante. Monsieur Blanc est le moins paresseux. Monsieur et Madame Moineau sont les plus timides

Exercice 1) Madame Moulin – plus – caractériel 2) Monsieur D’Ange – moins – aimable 3) Monsieur et Madame Feuille – moins – travailleur 4) Madame Orange et Madame Diabolo – plus – intelligent 5) Monsieur Moche – moins – tête en l’air

Plenary – human sentence game Ralph est moins intelligent que Mélanie

On en parle? Prépare une interview de ton partenaire à propos de ses opinions sur les professeurs. Invente d’autres questions. Qu’est-ce que tu penses de Monsieur/Madame…? Qui est ton prof préféré? Pourquoi? D’après toi, qui est le prof le plus marrant? Qui est la prof la plus paresseuse? Qui est la prof la moins sévère? Etc.