Mise en Train C’est pas mon jour! 1.What do you think “C’est pas mon jour” means? 2.Number the following events in order according to how they appear in.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le Passé Composé avec ETRE 3/4ths of french verbs use avoir to make past tense. = Jai mangé une banane. HOWEVER there are some that (for whatever reason)
Advertisements

Les Aventures de Nancy Négative
Quelle est la question?.
Le Passé Composé The Perfect Tense.
Regular Verbs Répondreto answer Vendreto sell Attendreto wait Perdreto lose Entendreto hear Rendreto return Rendre visite àto visit someone.
On utilise le passé composé pour parler des: Révision du passé composé événements spécifiques actions spécifiques Ce qui sest passé. Ce quon a fait. specific.
Je ne vais pas voyager cet été.
Allez, Viens 2 Chapitre 5.1 Passé Composé Created by: Dimick.
J’ai visité. = The passé composé is used to describe past events.
How to speak in the past tense
C HAPITRE 5 W HAT THINGS MIGHT HAPPEN TO MAKE YOUR MORNING / SCHOOL DAY A BAD ONE ?
Passé composé. Passé composé avec avoir 1. Tu as fini toute la pizza? 2. Elle a acheté une nouvelle robe. 3. J’ai rendu les livres à la bibliothèque.
Passé Composé A short review. The Passé Composé with Avoir You already know how to say something happened in the past. For most verbs, you use a form.
Quelques erreurs communes à cause de v. parce que avant et après.
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
L’infinitif passé The past infinitive.
1 Vocabulaire 5.1 Français II J’ai passé une journée épouvantable!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Passé composé.
Révision du passé composé
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
Fr2.   Shows PAST ACTIONS THAT ARE:  Specific, isolated past events (did; took place; happened)  Specific Point in Time (think of parenthesis around.
The passé composé is used to talk about past events. It has 3 English equivalents. J’ai visité. = 1.I visited. 2.I have visited 3.I did visit.
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Warm up Lesson 3 Essential Question: Are there any other types of verbs besides –er verbs and how do you conjugate them?
Let’s play battleship!.
The Passé Composé Tense Look at the following 3 sentences. Ali played football. Ali did play football. Ali has played football. What do they have in.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Une mauvaise journée.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Vocabulaire 5.1 Français II J’ai passé une journée épouvantable!
Français 2, 21 Janvier 2013 MLK Jr. day. What is Dracula’s favorite snack? L’émission – program, show. Ces émissions pour les enfants sont idiotes. These.
Warm up Write down four things that happened to you during the week or on the week end.( so you need to write four sentences)
Warm up Write what you did this morning or a few days ago. What tense is used in French to express what happened recently.
Français 2, 19 janvier 2015 MLK Jr. day. What is Dracula’s favorite snack? L’émission – program, show. Ces émissions pour les enfants sont idiotes. These.
Warm up Rearrange sentences below to form a logical sequence of events: 1.Donc, je suis arrivée au lycée en retard. 2.je n’ai pas pris mon petit déjeuner.
Warm up As student, do you sometimes have a bad day, which can start in the morning: you did not hear your alarm and you wake up late and miss the bus.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
Warm up What do you like and dislike about school?
Warm up Imagine you went to the fair with friends and one of you is lost (disparue) in the crowd; write 3 things you can do to find your lost friend (include.
Grammaire supplementaire *On page 149, do# 5 * On page 150, do # 6 * On page 152, do # 1 Homework: (p.150) Put verb entre parentheses in passé composé.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Warm up Share some news to a friend who left your neighborhood six month ago. You can use expressions such Tu sais qui ….?, or Tu connais la nouvelle…?
Leçon : Les nouveaux verbes
Warm up The French system of education, students in public school go to school in the morning until 12:00 p.m. Take a break to go home, then return around.
SORTIR Leçon 8: Tu es sorti? to go out to get out je sors nous sortons
Chapitre 5 Quelle Journée!.
Mon Terrible, Horrible, Vachement Mauvaise Journée.
Passé composé avec avoir Grade 8 Gifted Ms Dimitry.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Journal 7/10/14 Tell me you are going TO these places Turn in your devoirs Je vais… 1. Japon4. Israël 2. France 5. Etats-Unis 3. Canada6. Mexique.
Revue: Answer each question with a command. Qu’est-ce que je dois prendre… 1.pour aller à Miami en été? 2.pour aller au Canada en hiver? 3.pour aller en.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
AVOIR Quick review of the conjugation of the verb AVOIR  J’ai  tu as  Il/elle a  Nous avons  Vous avez  Ils/ells ont.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Vocabulaire: Chapitre 5-1 Chapitre 5-3 Chapitre 5-1 Ça n’a pas l’air d’aller.You look like something is wrong. Qu’est-ce qui se passe?What’s going on?
Unite 1: Oral Ma famille et moi. Comment es-tu? (Describe yourself ) What do you look like? Describe your positive character traits. Describe your negative.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Je me suis réveillé(e) – I woke up Tu t’es réveillé(e) – you woke up (informal) Il/elle s’est réveillé(e) – he/she woke up Vous vous êtes réveillé(e)(s)
OO LA LA Le passé composé. Le passé composé avec avoir Use a form of avoir & the past participle of the main verb to say that something happened in the.
Direct object pronouns 1.Pronouns are words used to replace nouns or proper nouns. 2.They are really useful to avoid repetition. 3.An object pronoun replaces.
Vocabulaire électronique
Transcription de la présentation:

Mise en Train C’est pas mon jour! 1.What do you think “C’est pas mon jour” means? 2.Number the following events in order according to how they appear in the video. ___ J’ai eu a mon interro de maths…10! ___ Mon reveil n’a pas sonné. ___J’ai oublié mes devoirs! ___J’ai raté le bus. ___Je suis arrivée à l’ école en retard.

Tu as compris? 1.What kind of mood is Céline in? Why? 2.Name 3 unfortunate things that happened to Céline. 3.How does Hector react to Céline’s story? 4.What are Céline’s plans for the afternoon?

TOPIC: QUELLE JOURNEE! WHAT A DAY! NOTEBOOK PAGE: 6

TOPIC: QUELLE JOURNEE! NOTEBOOK PAGE 6 EXPRESSING CONCERN: ________________________________

Expressing concern for someone: Ça n’a pas l’air d’aller. You look like something’s wrong. Qu’est-ce qui se passe? What’s going on? Qu’est-ce qui t’arrive? What’s wrong? Raconte! Tell me!

SCHOOL DAY VOCABULARY:

J’ai passé une journée épouvantable! #1 passer une journée épouvantable

D’abord, je n’ai pas entendu mon réveil. #2 entendre le réveil – to hear the alarm

Ensuite, j’ai raté une marche. #3 rater une marche – to miss a step

Je suis tombé(e). #4 tomber – to fall

J’ai perdu mon chien et mon livre de maths! #5 perdre – to lose

J’ai déchiré ma robe. #6 déchirer – to rip, tear

J’ai raté le bus. #7 rater le bus – to miss the bus

Je suis arrivé(e) à l’école en retard. #8 arriver en retard – to arrive late

Ensuite, le prof a rendu les interros. #9 rendre les interros – to return tests

J’ai eu une mauvaise note. #10 avoir une mauvaise note – to have a bad grade

….donc, j’ai été collé. #11 être collé(e) – to have detention

Finalement, j’ai reçu mon bulletin trimestriel. Quelle journée! #12 recevoir le bulletin trimestriel – to receive one’s report card

Mise en Train - Suite

If Celine and Hector said the following things, what would you say? Ça m’arrive aussi (That happens to me, too) Ça ne risque pas de m’arriver (That will never happen to me) Je suis arrivé(e) à l’ école en retard. J’oublie mes devoirs quelquefois. J’ai couru (ran) pour attraper le bus. Je me suis reveillé (e) en retard. (I woke up late) J’ai reçu une mauvaise note.

With a partner, choose 2 of these situations and take turns expressing concern for each other and asking and explaining what happened. 1.Tu es arrivé(e) au cours de maths 20 minutes en retard. Le prof n’était pas content! 2.Tu n’étais pas à la boum de ton ami(e) samedi soir. Qu’est-ce qui s’est passé? 3.Tu n’es pas allée au mall avec tes amis hier après l’ école. Pourquoi?