AIDE: C’est – It is Ce n’est pas – It is not Je pense que – I think that A mon avis, c’est – In my opinions it is Selon moi, c’est..- according to me Je.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
How to say 'the' Definite article:. In English, you only have one definite article, and it is THE Le Musée de la Musique La Place de la Bastille.
Advertisements

On Part en Vacances! (Plus Passé Composé with Être) Français 1441 Leçon 5.2.
Le Passé Composé avec ETRE 3/4ths of french verbs use avoir to make past tense. = Jai mangé une banane. HOWEVER there are some that (for whatever reason)
Trouvez les mots! 1.frites 2.poulet 3.Tarte aux pommes 4.limonade 5.fromage 6.poisson 7.gateau 8.steak Extension: 1.Translate the words in english Extension:
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
SuzanneHenriMaríe Laure Jaime aller au cinéma Je naime pas Je préfère.
Oops j’aime pas l’anglais
Placement order of indirect object pronouns nous/vous/moi/toi/me/te ->Le/la/les/l -> lui/leur -> y -> en Imperative (negatives, incl.) -> Pronouns(s) after.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Quels vêtements est-ce que tu aimes porter?

Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
Les adjectifs possessifs
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
Trouver l’Intrus Construire des Phrases
The Passé Composé Tense Look at the following 3 sentences. Ali played football. Ali did play football. Ali has played football. What do they have in.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Dans la classe de français
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Mercredi, le 18 Septembre 2013 Agenda du Jour Expressions utiles
Les verbes réfléchis au passé composé
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Questions to consider: How are French nouns different from nouns in English? What is the difference between saying, “I have a pen.” and saying, “I have.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
NOUNS A noun is a word which names a thing or a person. Listen and read the extract and try to identify the nouns you hear. Dans ma famille il y a 4 personnes,
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Welcome to our French II Live Lesson! Today we will talk about: Lessons 03.05, 03.06, Des Verbes Irréguliers Le Négatif.
 Qui est présent?  Les dates importantes  La carte francophone  Pour commencer  La position d’adjectifs  Pliez et passez.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
How is it conjugated in the present tense?
Mercredi, le 18 Septembre 2013  Agenda du Jour  Expressions utiles  Petite conversation.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Qu’est-ce que ça veut dire en anglais?
Reprise Rappel 2, Part 2 Revised: 9/2/12. les endroits un endroit un quartier une ville une maison une rue un café un centre commercial un cinéma un hôpital.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : –Comparisons 4.1 :
Vendredi trente mars Titre: Les critiques de films Objectifs: -On écoute des critiques de films -On prépare une critique sur un film Retrouve le film dans.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
The Passé Composé Regular verbs with avoir Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Goal: to be able to say what you can do Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
We all ready know two French verbs. What are they?
AVOIR Quick review of the conjugation of the verb AVOIR  J’ai  tu as  Il/elle a  Nous avons  Vous avez  Ils/ells ont.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Les couleurs et les animaux. Qu’est-ce qu’on va faire aujoud’hui? D’abord on va regarder un powerpoint. Puis on va faire de la grammaire. Enfin on va.
Les couleurs et les vêtements. Qu’est ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord on va faire des jeux. Ensuite, on va lire. Puis on va faire de la grammaire.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Mercredi 18 septembre Planète facebook Objectif: To be able to say what you do on facebook To revise time phrases To revise the present tense for –er verbs.
Utilisez la liste d’hier, mettez les verbes correctes dans les blancs 1.J’ai _____ une bouteille de limonade 2.Tu as ______ “The Hunger Games”? 3.On a.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
une nouvelle / une histoire / un poème / une B. D.
Transcription de la présentation:

AIDE: C’est – It is Ce n’est pas – It is not Je pense que – I think that A mon avis, c’est – In my opinions it is Selon moi, c’est..- according to me Je crois que – I believe that Il me semble que – It seems to me that parce que / car – because Il y a un accent= there is an accent Il n’y a pas d’accent= there is no accent Il y a 2 fois la lettre “….”= there is twice the letter “…” Il n’y a pas de …= there is no …. c’est singulier / pluriel – it is singular / plural c’est féminin / masculin – it is feminine/masculine une nouvelle / une histoire / un poème / une B. D. Extension: Expliquez les raisons en français Pourquoi? Objectif: Aujourd’hui nous allons apprécier et analyser un poème de Elodie Santos. Activité de démarrage: Trouvez l’intrus

Extension: Put the cards to form a poem What title would you give this poem? Comprendre Comme la vie qui ainsi continue Comme le vent qui s’est mis à souffler Comme une fleur qui s’est fanée Comprendre comprendre l’amour comprendre la nuit comprendre le jour Ecrire un poème c’est J’ai oublié la belle histoire j’ai volé à toute vitesse Je continue de croire Par-dessus la maison Par-dessus la prairie Qu’il faut qu’on me racontait quand j’étais petite Une histoire bleue Une histoire simple Travail individuel: Lisez les cartes du poème + soulignez les mots que vous connaissez Opinions? Reaction?

Comprendre Ecrire un poème c’est comprendre le jour comprendre la nuit comprendre l’amour

Comprendre Comme une fleur qui s’est fanée J’ai oublié la belle histoire qu’on me racontait quand j’étais petite Une histoire simple Une histoire bleue Extension: Change the text into 3rd person How did you guess the meaning of the words?

ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT appreciate the poem at a deeper level and explain some of the expressions (Towards 1) ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT appreciate the poem at a deeper level and explain some of the expressions (Towards 1) Comme le vent qui s’est mis à souffler j’ai volé à toute vitesse Par-dessus la prairie Par-dessus la maison

Comprendre Ecrire un poème c’est comprendre le jour comprendre la nuit comprendre l’amour Comme une fleur qui s’est fanée J’ai oublié la belle histoire qu’on me racontait quand j’étais petite Une histoire simple Une histoire bleue Comme le vent qui s’est mis à souffler j’ai volé à toute vitesse Par-dessus la prairie Par-dessus la maison Comme la vie qui ainsi continue Je continue de croire Qu’il faut Comprendre Ecoutez Levez la carte quand vous entendez la traduction

Que pensez-vous de la dernière strophe? ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) Extension: Quoi d’autre faut-il comprendre? Link between first and last verse? ?

ONE question about today’s lesson you would like answered. TWO things I knew already. THREE new things I have learnt today. 8 Je voudrais savoir… J’aimerais savoir…. Pourriez-vous me dire pourquoi…. J’ai appris... J’ai compris que… / pourquoi…. / comment…. Je connaissais.. Je savais que… En français si possible! ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2)

ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) est s’est fanée ai oublié racontait étais s’est mis ai volé continue il faut Classifie les verbes Extension: Find the infinives How many timelines? How many tenses?

Passé composéImparfaitPrésent ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) est s’est fanée ai oublié racontait étais s’est mis ai volé continue il faut Extension: Find the infinives How many timelines? How many tenses?

ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) Quelle est ta couleur préférée? Quelle est la couleur préférée dans les sociétés européennes?  Un casque bleu?  Un cordon bleu?  La planète bleue?  Un steak bleu?