I can talk about my classes. I can understand the rules in a typical French school. Aujourd’hui nous allons Parler de nos cours Réviser quelques expressions.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires

Advertisements

2 Linterrogation La norme: Communication 1.2 –Understanding the spoken and written language Les questions essentielles: -How many ways are there to ask.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Talking about yourself
Le comparatif des adjectifs Comparing people and things.
Le comparatif des adjectifs Comparing people and things.
French Possessive Adjectives
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Au petit-déjeuner, je mange
Quelle heure est-il?: 1:00 7:20 6:30 7:45 3:50 1.Il est une heure.
Possessive adjs My= mon, ma, mes (all mean my, but mon for masculine nouns, ma for feminine, and mes for plural) your= ton, ta, tes (for tu version, more.
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
Est-ce que je peux….
Les pronoms d’object direct et indirect
Notes le 9-12 décembre Les adjectifs possessifs Possessive adjectives indicate possession or ownership. Adjectives always agree in gender and number with.
Français 2, 10 Novembre 2014 Ecrivez cinq phrases, utilisez adjectifs et les choses dans tes chambres. La chance - luck. Bonne Chance! Why are there fences.
Les buts du jour I can understand and apply BAGS I can form adjectives according to their noun I can identify use of indirect objects and pronouns.
Bonjour! C’est vendredi!
Les Adverbes. What are they? Adverbs describe verbs, adjectives, and other adverbs. They tell how, how much, where, why, or when. Exemple: beaucoup, bien,
ALLERALLER “to go”. Aller – to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va Nous allons Vous allez Ils/Elles vont.
Notes le 7 octobre vouloir (to want)
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Sujet Objet Les pronoms interrogatifs et relatifs
WALT: To talk about the internet in French.
Subjects Teachers Much new information Friends Lessons Good education Much homework Discipline Matières Maitres Beaucoup d`information Amis Leçons Bonne.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Les adjectifs possessifs
Les Mots Interrogatifs
The question word: Quel (which, what). Quel Quel means “which” or “what” and is used to ask questions Quel comes before the noun it describes Quel is.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Le passé composé L’imparfait
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Les Questions d’Information (Information questions)
Faites le warm-up: p. 209 # 6 Où vont-ils?
En ville I can: Talk about what is near my house I will: Learn new vocabulary for places in a town.
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
Leçon 4B, la date – de la page 60 jusqu’à la page 63
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
French 1: Je me présente… 10/28/2014. Mardi Le mot du jour: Je me présente… L’objectif: Falcons will be able to describe themselves and others.
La Vie Quotidienne CULTURE ASSIMILATOR 5 How do you get to school? What happens when you arrive late to school? Is it easy to leave school during the.
L’identité et la langue : Examen compréhensif. Presentational Speaking: Cultural Comparison Directions: You will make an oral presentation on a specific.
1) Quelle heure est-il? 2) A quelle heure est la classe de maths? 3) A quelle heure est la classe de français? 4) A quelle heure est la classe d’art? 5)
Français III, Niveaux 1, 2 Les articles définis.
How is it conjugated in the present tense?
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Le système scolaire Learning Objective: Can I write about the school uniform? Learning outcomes: By the end we will Know how to describe a uniform (colours,opinions)
Telling time in French. To ask for and give the time:  Quelle heure est-il?  Il est ___ heure(s).
Le verbe être la conjugaison Être ou ne pas Être Ça c’est la question!
Les sujets enseignée dans l'ecole primaire
JE is I TU is YOU IL HE ELLE is SHE ON means ONE NOUS is WE and VOUS can mean YOU ALL ILS is THEY (ELLES is THEY!) and VOUS can also mean YOU FORMAL JE.
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 3 I can describe an ideal friend.
The recent past Venir de + infinitive. We know how to talk about past actions. We can use the passé composé to describe actions that are completed in.
I can answer questions to an interpretive reading. I can write a response to an . Aujourd’hui nous allons Lire et répondre aux questions Apprendre.
Notes le premier mars L’imparfait et le passé composé ensemble We can use the passé composé and the imparfait (imperfect) together to talk about the past.
I will appreciate the uniqueness of each arrondissement in Paris I can ask about other people’s classes and talk about my own. Aujourd’hui, nous allons.
I will appreciate the uniqueness of each arrondissement of Paris. Aujourd’hui, nous allons Étudier le 18e et 19e arrondissements Réviser les pronoms possessifs.
MON STYLE AVANT ET MAINTENANT. L/O: TALK ABOUT MY STYLE IN THE PAST AND NOW  Registre: le weekend, je porte...  I must be able to compare what I used.
I can talk about my typical routine, past and present Aujourd’hui nous allons Décrire notre journée typique Parler à deux Réviser nos relations Réviser.
Le collège mardi le deux mars HL/ Fr1. Lesson objectives To revise basic principles of past tense in French To look at how to use the future tense.
LES PRÉPOSITIONS FSL9 - RÉVISION. QU’EST-CE QUE C’EST? A preposition is a linking word, allowing us to understand the relation between a verb and the.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
KQ: Comment dire qu’est-ce que j’ai dans mon sac? (how do I say what I have in my bag?)
Unité 2 Leçon 2 I can talk about relationships.
Aimer = to like (It’s a normal ER verb)
L.O:I can talk and ask about the weather in the present.
Vous vous intéressez aux animaux?
Jour 3 MOT DE PASSE: à l’heure – on time Tu es arrivé à l’heure
Transcription de la présentation:

I can talk about my classes. I can understand the rules in a typical French school. Aujourd’hui nous allons Parler de nos cours Réviser quelques expressions de l’école Lire une infographie /répondre aux questions Écouter …. La rentrée sclaire à Poire sur Vie

I can describe my first day in elementary school. Aujourd’hui, Nous allons Réviser le passé composé et l’imparfait Décrire notre premier jour à l’école primaire

I can begin to compare and constrast the French and the American school systems. Aujourd’hui, nous allons Réviser le passé composé et l’imparfait Parler du système éducatif américain Lire du système éducatif français

I can understand and respond to a simple about education. Aujourd’hui, Nous allons Lire et répondre à un mail

I can understand what a school in 2015 might be like. Aujourd’hui, Nous allons Réviser les adjectifs possessifs apprendre les pronoms possessifs Lire une infographie…..l’école en 2015