Le Français II - Lesson Plan: Leçon 6 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le féminin des noms et des adjectifs
Advertisements

être; adjective agreement
être; adjective agreement
La famille de Lisa.
Français 1 Beau, nouveau, vieux. Explication: Most adjectives in the French language follow the noun. There are exceptions that come before the noun.
Les métiers = Les professions
Describing and characterizing people
Exercice / Warmup Translate: I have a brother and a sister.
the le l’ voyelle / H muet masculin singulier consonne ordinateur ami
MASCULIN ET FEMININ DES ADJECTIFS ET DES NOMS DE PROFESSION
French adjective exercises Change the sentences substituting the feminine equivalent of the words in italics.
A quoi tu ressembles? Décris-toi Comment est ta famille?
C’est lundi, le 11 novembre 2013
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 3 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 18 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 25 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mardi, le 22 octobre 2013 Les Objectifs: Les Activités:
Le féminin des adjectifs qualificatifs et des noms
Chapitre 4 Structure. Avoir Study the following forms of the irregular verb avoir (to have). AVOIR ai as j’ tu il/elle/ona nous avons vous avez ils /elles.
C’est lundi, le 10 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
La famille et les adjectifs
C’est mardi, le 28 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Français I – Leçon 3A Structures Descriptive adjectives & Possessive adjectives.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.

Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
3 Le comparatif et le superlatif Les normes: Communication 1.2 Understanding the language Comparisons 4.1 Understanding the nature of language.
Programme du jour: Warm-Up: Décrivez ton meilleur ami (best friend).
Jolie belle. beau fort forte faible maigre mince.
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
e s Les sentiments (feelings), les emotions, l’humeur (mood)
Adjectives Objectives: To explain what adjectives are and to practise their use. 1.Position 2.Agreement 3.Comparatives - superlatives.
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
Français 1 lundi, le 19 novembre 2012 Objectifs Nous faisons: Grammaire:  Vocabulaire de la famille  « avoir »  Les adjectifs possessifs Activité.
Grammar: prepositions/adjectives Prepositions ( Review): à côté de… next to… en face de across from *à gauche de to the left à droite de to the right of.
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
C’est lundi, le 16 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Les Prepositions Feminine and masculine pronouns and verbs 8 and 9 last review.
C’est mercredi, le 13 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 9 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
THE IRREGULAR VERB ÊTRE. ÊTRE ou NE PAS ÊTRE? Ça, c’est la quéstion!
C’est jeudi, le 5 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 2 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Unité 5 Leçon C.
Beauty, Age, Goodness, Size
Adjective agreement and placement SUCCESS SERIES FRENCH.
C’est lundi, le 9 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Le Français III / IV - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage.
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français III & IV - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage.
Le Français I- Lesson Plan: Leçon 9 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Leçon 11 I can describe myself and others. un ami une amie un camarade une camarade.
Le Français I - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
ADJECTIVES. IRREGULAR ADJECTIVES  You already know that most feminine adjectives are formed by adding an e to masculine adjectives.  MasculineFeminine.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
C’EST - IL EST Page in composition notebook.
Negative sentences Questions
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
C’est mercredi, le 30 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 4 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Transcription de la présentation:

Le Français II - Lesson Plan: Leçon 6 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotions, and exchange opinions COMPARISONS - Develop Insight into the Nature of Language and Culture Standard 4.1: Students demonstrate understanding of the nature of language through comparisons of the language studied and their own Objective: Student will describe nouns Assessment Informal: Observation of student writing and speaking Formal: Students will construct contextualized communication pieces Prerequisite Knowledge: Knowledge of introduction in English and/or their heritage language New Knowledge/ Academic Language: Student will utilize adjectives in French Class Time: 50 minutes Materials from teacher: Smart Board with related tech items, and PowerPoint presentation Materials from student: Student French notebook and writing utensils as described in COURSE EXPECTATIONS Connection: Texas Language Arts Differentiation: As per Individualized Education Program Teacher’s Reflection: Student’s Reflection:

des adjectifs et des noms de professions Masculin __on Il est bon. – he is good. __er Il est boulanger – [baker] __eur Il est chanteur – [singer] __eux Il est heureux – [happy] __teur Il est acteur – [actor] Feminin __onne Elle est bonne – she is good. __ère Elle est boulangère – baker __euse Elle est chanteuse – singer __euse Elle est heureuse – happy __trice Elle est actrice – actress

quelques adjectifs irréguliers courants some common irregular adjectives Masculin Il est beau. - He is handsome. Il est vieux. – [old] Il est gentil. – [kind] Il est gros. – [large/big] Il est blanc. – [white] Il est neuf. – [new] Feminin Elle est belle. - She is pretty. Elle est vieille. – [old] Elle est gentille. – [kind] Elle est grosse. – [large/big] Elle est blanche. – [white] Elle est neuve. – [new]

les Descriptions Physiques Marie est blonde. Pierre est blond. Mon père (father) est grand. Ma mère (mother) _____ _______. Mon frère (brother) ______ _______. Ma sœur (sister) est petite. M. Yzaguirre ______ _______. Mme Marcha est sympathique. Mon ami (male friend) est japonais. Mon amie (female friend) _____ _______. Mon oncle (uncle) _____ _________. Ma tante (aunt) est âgée. Mon chat (cat) est blanc. Ma chatte (female cat) _____ _________.

Qui suis-je? Draw yourself: dans (at) l’école après (after) l’école Descriptions dans l’école (3) Je suis ____________, ______________ et ______________. Descriptions après l’école (3) Je suis ____________, ______________ et ______________.

Lesson Plan: Leçon 6 Student’s Reflection: Write down in your notebook at the end of this lesson: 1)Through this lesson I have learned... 2)This means...