LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Lundi, le douze novembre 2012
Advertisements

Les adjectifs physiques / Jadore le vert! Cest ma couleur préférée ! / Voilà mon sac à dos ____________, ma trousse _____________, mes crayons ___________.
Exercice / Warmup Translate:
Exercice / Warmup Translate: I have a brother and a sister.
Objectif To be able to identify, write, and say the words for family
La famille.
5 ?.
To ask/tell who someone is
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Faire maintenant! Do Now!
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
Leçon 51.
LEÇON 18.  Écrivez vos devoirs: 1.Homework packet A1, A2, B1, B2, C1, et C2. 2.Study flashcards/Quizlet 15 minutes every night.  Tout de Suite: Complete.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Chapitre 3.2 Interro 25 points vendredi 13 janvier.
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
Family Tree Project. Your tree The tree can be your own family, a celebrity family, a cartoon family, a made-up family. The objective is for you to use.
Warm up About your dream vacation: Write five sentences about your dream vacation. Can you imagine things you would do once you arrive there. Make sure.
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Français 1 lundi, le 19 novembre 2012 Objectifs Nous faisons: Grammaire:  Vocabulaire de la famille  « avoir »  Les adjectifs possessifs Activité.
Family Tree Project Le français I Chapitre 4.
WALT: how to talk about your timetable
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
LA FAMILLE SIMPSON!.
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
Leçon 16: Mes voisins La possession avec de
Leçon 2: Famille et Copains
LA FAMILLE MA FAMILLE.
Ma famille Be able to name family members
notre arbre généologique Cherchez les membres de ta famille! Click on a member of the family. Read the description. You will use these descriptions as.
Le travail de cloche, niveau I, le 6/7 avril (#1)
Alan est _____________________d’Ashley.
Ma Famille et Moi. Assessments Need to finish speaking stamps? We will do that today Listening assessments will be finished on Friday Other assessments.
La famille.
vendredi le 7 octobre class 4
Mercredi – le 4 mars Un examen ou une interro? Demain matin à 8h10!
Ma famille Gomez, c’est mon père Morticia, c’est ma mère Wednesday, c’est ma soeur Pugsley, c’est mon frère.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Pile-Face: Rules Parlez en français! (Full sentences)
Ma famille Unité 5.
Beauty, Age, Goodness, Size
5.
Activité de départ le 25 sept. L’ ordre du jour vendredi le 25 septembre.
Leçon 15.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
PRATIQUEZ: interpersonal exams mercredi/jeudi le 21/22 octobre (test grade) You must be able to ask AND answer questions with at least one partner.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
DAY 21. Translate the following sentences: 1.Marie is funny and creative. 2.John is strong and nice. 3.Marc and John are timid but generous.
La famille. La famille: les objectifs Today you will learn how to: introduce members of your family in French, say what they are called, say “my” in French.
Leçon 2C: Les photos d’Isabelle
La famille. La famille: les objectifs Today you will learn how to: introduce members of your family in French, say what they are called, say “my” in French.
Learning Objective ALL of you will produce a power point presentation on your family including at least 8 members of your family and at least their name,
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres # Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10.
Le verbe avoir Lesson objective: To learn the verb ‘avoir’ (to have) and use it in questions and sentences about ‘ma famille.’
C’EST - IL EST Page in composition notebook.
La famille. Moi Mon pèreMa mère Mes parents Mon frère Ma sœur Mes neveux Mes nièces.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Faites-le maintenant But: Comment est ta famille?
Bell Ringer Do page 5 and page 11 (exercise A) in your packet on La Famille.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Transcription de la présentation:

LEÇON 16

 Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6, 7: MONDAY)  Sortez vos devoirs: #17, 18, 19, et 20.  Tout de Suite: #16, 17, et 18. BONJOUR, CLASSE!

CORRIGEZ LE TOUT DE SUITE

CORRIGEZ LES DEVOIRS #17 ET #18 est il connais un Commentla Elle X X X X X X X X X X X top 14, 23, 75, 58, 37, 16, 89

CORRIGEZ LES DEVOIRS: #19 le père le frère la grand-mère la mère le grand-père le chien le chat

CORRIGEZ LES DEVOIRS: #20 Ma Mon Ma Mon Ma Mon Ma

VOCABULAIRE  Qui est-ce?  C’est ______________

CORNELL NOTES POSSESSIVE ADJECTIVES: MON/MA, TON/TA mon cousin mon frère ma cousine ma soeur ton cousin ton frère ta cousine ta soeur Exceptions: mon amie, ton amie

ONCLE: MON ONCLE EST BRUN/GRAND/JEUNE/ETC… PARTENAIRE A 1. père 3. ami 5. copine 7. cousine 9. soeur 11. oncle 13. grand-père 15. chien PARTENAIRE B 2. mère 4. amie 6. copain 8. cousin 10. frère 12. tante 14. grand-mère 16. chat

 IWBAT to say my own age and the age of other people with pronunciation a sympathetic French speaker can understand. 1.Name some sympathetic French speakers in the room...these are the people who have to understand you when you speak. 2.How do you talk about age in Spanish? Spoiler alert: it’s similar in French. Get ready! L’OBJECTIF

VOCABULAIRE

L’ÂGE  Quel âge as-tu?  J’ai ____ ans.  Quel âge a-t-il?/Quel âge a-t-elle?  Il/Elle a____ ans.

LES QUESTIONS ESSENTIELS

SPEAKING/WRITING PRACTICE  During the Unit 1 Test you will have to present one family member to me.  You must say 5 sentences and pronounce them:  1. Present family member (Voici mon/ma…)  2. Name (Il/Elle s’appelle…)  3. Nationality (Il/Elle est…)  4. Physical description (Il/Elle est…)  5. Age (Il/Elle a…)

1.Voici __ _________ 2.Comment s’appelle-t-il? 3.Comment est-il? 4.Quel âge a-t-il? Présentations 2 minutes 1. Marc 1.Voici mon cousin. 2.Il s’appelle Marc. 3.Il est grand et brun. 4.Il a dix-sept ans.

1.Voici __ _________ 2.Comment s’appelle-t-il? 3.Comment est-il? 4. Quel âge a-t-il? Présentations 2 minutes 2. Fido 1.Voici mon chien. 2.Il s’appelle Fido. 3.Il est petit et brun. 4.Il a trois ans.

1.Voici __ _________ 2.Comment s’appelle-t- elle? 3.Comment est-elle? 4.Quel âge a-t-elle? Présentations 2 minutes 3. Christine 1.Voici ma mère. 2.Elle s’appelle Christine. 3.Elle est grande et brune. 4.Elle a trente-neuf ans.

1.Voici __ _________ 2.Comment s’appelle-t- elle? 3.Comment est-elle? 4.Quel âge a-t-elle? Présentations 2 minutes 4. Marie 1.Voici ma sœur. 2.Elle s’appelle Marie. 3.Elle est petite et jolie. 4.Elle a quinze ans.

1.Voici __ _________ 2.Comment s’appelle-t-il? 3.Comment est-il? 4.Quel âge a-t-il? Présentations 2 minutes 5. Thibault (tee-bo) 1.Voici mon frère. 2.Il s’appelle Thibault. 3.Il est petit et brun. 4.Il a un an.

1.Voici __ _________ 2.Comment s’appelle-t-il? 3.Comment est-il? 4.Quel âge a-t-il? Présentations 2 minutes 6. François 1.Voici mon grand-père. 2.Il s’apelle François. 3.Il est grand et beau. 4.Il a soixante-deux ans.

MA FAMILLE  Draw a family tree  Write the first names of your family member  Write their relationship to you in French

 During the next class, you will be required to give me a brief presentation of AT LEAST 3 of your family members.  Whom you choose to present is up to you, but they must all be different relationships to you (i. e. you can’t present your three brothers).  Follow this script closely to make sure you get your points: 1.Voici ______ ___________________ (relationship to you, using possessive adjective. Example: Voici ma mère.) 2.Il/Elle s’appelle ________________ (name). 3.Il/Elle est ________, __________, et _________. (adjectives describing how they look). 4.Il/Elle a ______ ans. (tell me their age). DO THIS FOR 2 OTHER PEOPLE! PRACTICE, PRACTICE, PRACTICE! MA FAMILLE: LES PRÉSENTATIONS

SPEAKING: Tell me your age at the door. If you do not pronounce the sentence correctly, I will send you to the back of the line. Example: “J’ai quatorze ans.” Billet de Sortie