Aujourd’hui, c’est mardi le 5 avril Objectif: describe how your family sets the table; interpret a check from a French café DO NOW: Name in French one.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
Advertisements

Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
BDI- CH6.1 Bon appétit!.
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Copie et complète Je … de taille moyenne. Ma mère est... Mon père est assez … Mon … est très grand. Et ma demi-soeur? Elle … très intelligente. Et toi,
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Tes affaires d’école [Your school things].
On fait le ménage… Qu’est ce qu’elle fait? Elle balaie! (substitue…)
QUELLE HEURE EST-IL?.
Le petit-déjeuner américain :
JOURNAL 29/09/14 Vous avez un nouvel appartement. Qu’est-ce que vous avez besoin pour la cuisine? (You are moving in to your new apartment. Name five things.
Écoutons Dans la famille de Frédérique, chacun mange quelque chose de différent au petit-déjeuner. Chosis l’image qui correspond à ce que chaque personne.
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Les Repas.
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
Le couvert formel.
Révision Test #4 – L’impératif et la culture. Question #1 What are the two forms of impératif that we learned in class? (Ex: Je, tu il, elle …etc)
Transition Unit Personal Information Lesson 1
C’est combien ? Les euros
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Warm up About your dream vacation: Write five sentences about your dream vacation. Can you imagine things you would do once you arrive there. Make sure.
Two versions– slide three is updated as of 2012 to simplify the activity for students...hopefully.
Le mardi - mercredi 28 – 29 octobre. Faites Maintenant 1. Comment t’appelles-tu? ______________________________________ 2. Comment ça va? ______________________________________.
Quel temps fait-il?. il y a du soleil Il y a du brouillard.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Simple questions about the house * Can you say in French the different rooms in the house? II y a la cuisine,…. In your room, what type of furniture and.
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Mots du jour Pauvre Riche L’homme Le Femme Pannier vagabond.
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 25 août 2014 Para. 1: Write about 3 things you learned in French or about French last Thursday and Friday.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
Faire maintenant… Traduisez! Translate! 1.Un garçon 2.Le garçon 3.In winter, it is cold. 4.In summer, it is hot.
CHUCKEY-DOAK FRENCHIES! Français I lundi, le 25 août 2014 Para. 1: Write about 3 things you learned in French or about French last Thursday and Friday.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Aujourd’hui, c’est mardi, le 31 mai Objectifs: Identify more food items and where you buy them; tell a store keeper what you would like DO NOW DO NOW –
La Francophonie et le temps... Countries where French is spoken and the weather...
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Le dressage simple d’une table
«Ma vie au soleil» Keen V. Journal d’échauffement  12. vendredi le 24 octobre  Objective: I can express activités that I do en français.  Give the.
Qu’est-ce que ça veut dire en anglais?
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
Quelle heure est-il? What time is it? Il est….
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Français I Leçon 1B - vocabulaire
A table!.
Français I – Révision de famille, vêtements, verbes –ER Petit examen demain le 9 octobre.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
Français AP & IIIA Mardi, le 17 novembre. AP 1.I held 2.Tu tenais 3.Elle tiendrais 4.We are holding 5.You all will hold 6.Hold on! III Journal – write.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Les jours de la semaine.
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
On met le couvert. Le poivre Le couteau L’assiette (f) Le verre.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Au petit-dejeuner Vocabulary French One Chapter 6.
Le petit déjeuner à la française.
Français II H – Leçon 1B Vocabulaire
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Les Prépositions.
Français 2, 28 Janvier 2019 Ouvrez vos livres à la page 71. Faites le 18. Where do you find a no legged dog? Loin – far. C’est trop loin. It’s too far.
Lequel The Last Part.
Vouloir, Pouvoir, Être.
Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
Allons au café! Français 1.
Transcription de la présentation:

Aujourd’hui, c’est mardi le 5 avril Objectif: describe how your family sets the table; interpret a check from a French café DO NOW: Name in French one thing you would need for each of the pictured items (fork, napkin, etc.)

A BC DE F

1.Mettez l’assiette sur la table. 2. Pliez la serviette. Mettez la serviette à gauche de l’assiette. 3. Mettez la fourchette sur l’assiette. Sortez les cinq objets et écoutez.

4. Mettez le couteau à droite de l’assiette. Mettez la cuillère à droite du couteau.