I can answer questions to an interpretive reading. I can write a response to an e-mail. Aujourd’hui nous allons Lire et répondre aux questions Apprendre.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les pronoms personnels: me, te, nous, vous
Advertisements

Le Passé Composé: Participes Passés Irréguliers

Object Pronouns Q&A Kathleen Pepin. Write the answer to the question using the direct object pronoun and using correct positive or negative responses.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
A. Résumé: les pronoms relatifs p. 362
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Les problèmes en vacances
Practice for uses of: Je sais OU Je connais.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Faire des plans, avoir des intentions, parler du futur Lui, il va courir. He is going to run.
Les passe-temps: Places in town : en ville Regarde et reponds: Quest-ce que cest?
Quelle heure est-il?: 1:00 7:20 6:30 7:45 3:50 1.Il est une heure.
Les pronoms d’objet direct (Direct Object pronouns)
1 Les pronoms le, la, les 1.You have already learned to use le, la, l’, and les as definite articles. These words are also used as direct object pronouns.
Grammar points to improve your writing I can: Use the Direct Object pronouns Use and understand the pronoun Y Use relative pronouns to expand my sentences.
Notes le 2-3 février Les contractions avec à et de The preposition à can mean to, in or at. À contracts with the definite articles le and les to form a.
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de trente-deux à soixante-neuf. (Today, we are going to continue learning.
De + les articles définis How to say “from the” or “of the”
Bonjour! C’est vendredi!
1 Les pronoms objects DIRECTS Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 La question essentielles: -What are the DIRECT OBJECT pronouns in French which.
Lire, Dire, Ecrire Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1.Are these three verbs regular or irregular? 2.Is there any.
Français 3 Leçon 16. Les Verbes Irréguliers: Lire: to readdire: to sayécrire: to write Je lis nous lisons je dis nous disonsj’écris nous écrivons Tu lis.
Negatifs To make a sentence negative in French, you surround the main verb in the sentence with the words ne and pas. I am singing. = Je chante. I am not.
Regarde la video What can you use MSN messenger for and how? 8bdb-51534d56b0da&showPlaylist=true&from=msnvideo.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
1 Les objets pronoms Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: What are the object pronouns for « me, to me, you, to you,
Les Mots Interrogatifs
WALT: how to talk about your timetable
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Faites le warm-up: p. 209 # 6 Où vont-ils?
Français Today’s Learning Objective: AT1: To listen to and understand the months in French.
L’identité et la langue : Examen compréhensif. Presentational Speaking: Cultural Comparison Directions: You will make an oral presentation on a specific.
« ALLONS À PARIS » CAT – 2 UNITÉ 2-C L’IMPERATIF.
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE Questions expression Vocabulaire LES QUESTIONS.
Discutez les membres de votre famille
Comic Life: La Tour d’École
Lundi 6 avril – Ms. Gruensfelder Français I Citation: "Les orateurs élèvent la voix quand ils manquent d'arguments." Cicéron, homme politique et orateur.
3 La négation des articles indéfinies Using « Un, une et des » in a negative sentence Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2.
Français 2 Structure Les pronoms personnels: me, te, nous, vous.
Français 1 Aller and Venir Chapter 5, Etape 2. Aller – To go Je vais Tu vas Il/elle/on va Nous allons Vous allez Ils/elles vont.
Mardi 9 Juin Puis-je lire un texte au futur (L5) et réviser famille et description (L4)?
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Les sujets enseignée dans l'ecole primaire
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
CAT – 1 Unité 3-C L’imperatif
I can talk about my classes. I can understand the rules in a typical French school. Aujourd’hui nous allons Parler de nos cours Réviser quelques expressions.
Walking the Walk ALIGNING OUR PLANNING, TEACHING AND ASSESSMENT WITH THE COMPETENCIES.
Fiche méthodologique 1: How to understand a text? (Written comprehension) General remarks: 1.It is OK NOT to understand everything…….yes, it is!! 2. You.
« ALLONS À PARIS » CAT – 2 UNITÉ 2-C L’IMPERATIF.
Expo Langue – Grammaire Je joue = J’ai joué 2.Je mange = J’ai mangé 3.Je regarde = J’ai regardé 4.Je parle = J’ai parlé 5.Je travaille = J’ai travaillé.
I will appreciate the uniqueness of each arrondissement in Paris I can ask about other people’s classes and talk about my own. Aujourd’hui, nous allons.
I will appreciate the uniqueness of each arrondissement of Paris. Aujourd’hui, nous allons Étudier le 18e et 19e arrondissements Réviser les pronoms possessifs.
MON STYLE AVANT ET MAINTENANT. L/O: TALK ABOUT MY STYLE IN THE PAST AND NOW  Registre: le weekend, je porte...  I must be able to compare what I used.
Mercredi neuf septembre By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in French classes.
«Paris on fire» Wyclef Jean et Passy. Le journal d’échauffement le 16 novembre 0 Le but: I can talk about doing/liking activities. 0 I sort of like.
It’s.  Both C’est and Il est/Elle est can mean it’s.  There are specific times to use each.
I can talk about my typical routine, past and present Aujourd’hui nous allons Décrire notre journée typique Parler à deux Réviser nos relations Réviser.
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
Animal School: RaisingSmallSouls.com Carol Ann Tomlinson – Critical.
Aimer = to like (It’s a normal ER verb)
L.O:I can talk and ask about the weather in the present.
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Le pronom en avec des personnes
Écoute,écris et traduis.
Les Questions avec l’inversion
Transcription de la présentation:

I can answer questions to an interpretive reading. I can write a response to an . Aujourd’hui nous allons Lire et répondre aux questions Apprendre les pronoms possessifs Finir notre courriel

I can understand the specifics of middle school in France. Aujourd’hui nous allons Lire un article Écrire un sommaire Utiliser les pronoms possessifs.

I can listen and understand a video concerning school. I can use possessive pronouns in my speech and in my writing. Aujourd’hui, nous allons Regarder une video clip et répondre aux questions Parler à deux Réviser les pronoms possessifs

I can become familiar with the map of Paris. I can talk to my classmates about healthy learning environments. Aujourd’hui, nous allons Discuter nos projets Lire et comprendre une infographie Parler à deux