Français AP & IIIA Mardi, le 17 novembre. AP 1.I held 2.Tu tenais 3.Elle tiendrais 4.We are holding 5.You all will hold 6.Hold on! III Journal – write.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
La gastronomie. La gastronomie un congélateur (un congé) un réfrigérateur (un frigidaire, un frigo) Dans la cuisine un congélateur (un congé) un four.
Advertisements

Passé Composé: Your friends are raving about your Salade de Fruits. Tell them what you did to make it. 1.Laver les fruits Jai lav é les fruits. 2.Éplucher.
La cuisine La cuisinière Le four Le micro-ondes. Le frigo Le congélateur.
Bienvenido a todos.
Faisons les courses FR II - Ch. 3.
© Boardworks Ltd of 13 Year 10 View the following Powerpoint and complete the exercises in your exercise book. On the last slide copy down the complete.
Journal – mardi, le onze nov. Look at your vocab list. Choose 5 words you are still having trouble with and either use them in complete sentences or draw.
Warm up Link the pictures of these French dishes with their name Tarte aux pommes Cassoulet Choucroute Flan Ratatouille Hachis Parmentier Purée Tomates.
Journal mardi, le vingt-huit octobre Remember – Menus are due Thursday and will be presented to the class. The rubric for this is in your view folder!!
CHORES WITH FAIRE! Brainstorm: which expressions have we already learned with the verb “faire”??
RATATOUILLE Radka Beganičová 4.S. Ingrédients Région: Provence, Cote d'AzurCote d'Azur Cuisson: 30 min / 45 min Ingrédients 500 g aubergine 500 g courgette.
I can tell time in French!
Pronom En Les pronoms remplacent les mots (y remplace une place, en remplace une…)
Français 2, 5 Novembre 2014 Read blog comments. Reply to one of them in French. What has three teeth and sixty feet? Tant – so much. Attends! Je ne t’en.
La nourriture française
Le cake aux olives Mélangez 250g de farine et un sachet de levure. Versez au milieu 3 œufs battus, 10 cl de vin blanc sec, 10cl d’huile d’olive, du.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Journal – mercredi, le cinq novembre 1.I want some cheese. 2.She’s making some cake. 3. They are making some sandwiches. 4.I love meat. 5.We don’t like.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Journal – le 4 février IV 1.I ran 2.He will run 3.They used to run 4.Let’s run! 5.We would run 6.You are running III Qu'est-ce que tu mets dans ta valise.
International Language Week Pâté Paella Couscous Kebab Moussaka Sushi Burritos Green curry Pasta Morocco Mexico Japan Spain Thailand France Italian Greece.
Journal FRENCH FUN DAY APRÈS L’ÉCOLE LUNDI!!! Où vas-tu? 1.Tu as besoin d’une douzaine d’œufs 2.Tu voudrais une baguette 3.Tu vas acheter une.
Le pronom « en » Révision: p60-61 dans le cahier.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
JOURNAL MARDI, LE 2 DÉC Regardez pg Décrivez l’image – 10 phrases ou +++
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork:. Hand in any packets you still have. Get out notes.
Restaurant Cassini N° 8 Année 2008 Cours de Cuisine.
Cours de Cuisine RESTAURANT CASSINI N° 9 Année 2007.
Unité 11 La Gastronomie. une cuisinière une poêle.
Cours de Cuisine N° 1 Année 2004 RESTAURANT CASSINI.
Le pronom « en » Révision: p60-61 dans le cahier.
JOURNAL Dessinez: 1.Un chien va au marché et il achète un kilo de poires. 2.Un singe va à la pâtisserie pour une tarte aux bananes. 3.Une fille.
Cours de Cuisine N° 4 Année 2004 RESTAURANT CASSINI.
ROLE-PLAY 1 FOUNDATION Say what time you go to bed Je me couche à vingt-deux heures. Ask your French friend if he/she likes television Est-ce que.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
Journal – le 28 janvier Dans le cahier – ex. 5, pg. 5.
JOURNAL MARDI, LE 2 DÉC En anglais, make a list of the things you like to do in your free time.
Restaurant Cassini N° 7 Année 2008 Cours de Cuisine.
Journal – le 14 novembre Qu’est-ce que tu as mange hier? (5 choses – phrases complètes)
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
PPS avec Son et Défilement des pages avec Clic Du changement a l’Elysée.
Journal Mercredi, le 9 septembre, 2015 A Good Thing.
Party Chatter: Qu’est-ce que tu as fait cet été? Journal: le 10 septembre, 2015.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
Chapitre 6 Grammaire Français 2. Je vais parler Tu vas finir Il va attendre Future Proche (use present of aller + infinitive) Nous allons manger Vous.
Journal – mardi, le 22 septembre Tu fais un pique-nique. Qu’est-ce que tu prends? (5 choses)
Français I – Révision de famille, vêtements, verbes –ER Petit examen demain le 9 octobre.
Journal – jeudi, le 22 octobre. JOURNAL 22/10/15 1.Le bal est sur la table. 2.Le bal est devant la table. 3.Le bal est derrière la table. 4.Le bal est.
Journal - Qu’est-ce que tu portes aujourd’hui? Party chatter  Tell 4 different people what you are wearing and listen to them describe their own outfits.
Reminders French club T-shirts !!!!! No make-up work accepted after tomorrow.
Journal – jeudi, le 12 novembre IV 1.I was able to 2.He used to be able to 3.They can 4.You could 5.We will be able to 6.Vous pourrez III Dessinez et marquez.
Français IIA Chapter 6 test. Français AP & IIIA Le Weekend – qu’est-ce que tu as fait?
JOURNAL LUNDI, LE 7 DÉC Qu’est-ce que tu as fait pendant le week-end? (5 phrases)
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Révision: p60-61 dans le cahier
Journal – le onze nov. AP 1.I can 2.They could 3.He used to be able to 4.You were able to (pc) 5.We will be able to 6.They are able to III Qu’est-ce que.
Journal – mardi, le 6 janvier IV 1.I will come 2.They would come 3.She came 4.You used to come 5.We come 6.I just ate III En 4 phrases complètes, dites-moi.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
La classe de français January 4, 2016 Journal – qu’est-ce que tu as fait pendant les vacances? (10 choses)
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
Examen Final-Partie orale Français 2-semestre 2 Mme Dutton HHS.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Français III et AP Mercredi, le 13 janvier. AP Verb fun 1.Il faut que tu (être) 2.Elle veut que nous (avoir) 3.Ma mère aime mieux que je (finir) 4.Ils.
Mercredi le 13 septembre 13/09/17.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Journal – 28/09/17 Ils vendaient I sell Elle vendrait You (pl) sold
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Transcription de la présentation:

Français AP & IIIA Mardi, le 17 novembre

AP 1.I held 2.Tu tenais 3.Elle tiendrais 4.We are holding 5.You all will hold 6.Hold on! III Journal – write down what your family serves for Thanksgiving. What ingredients will you need to buy to make these things?

AP 1.Tell Mlle Skinner in French what you discussed yesterday par rapport aux attaques à Paris. 2.do pg oralement 3.Question activity (hand-out) 4.cahier 6 à 9 III review vocab with powerpoint Ex. 9 et 10 pg. 181 Party chatter

Cahier ex. 4

Cahier ex. 5

Cahier ex. 6

The French Paradox

If time….. Write out the steps for one of these recipes – using commands and vocab from the chapter : versez, coupez, râpez, remuez…… Qu’est-ce que tu fais pour préparer: La sauce tomates Les hamburgers Une salade Un sandwich à la salade de poulet An example follows that they saw yesterday.

Commands

Versez de l’huile d’olive dans une poêle

Coupez un oignon en morceau. Ajoutez les oignons dans la poêle. Remuez et faites cuire les oignons pendant 5 minutes

Ajoutez une gousse d’ail, haché. Faites cuire pendant une minute

Diminuez le feu (au feu doux) et ajoutez: 2 tomates, coupé en morceaux 1 aubergine, coupé en morceaux 1 poivron rouge, coupé en morceaux Une livre de courgettes, coupé en rondelles

Assaissonez avec du laurier, du sel et du poivre

Mettez le couvercle et faites cuire pendant une heure - servez

Les pâtes au fromage…

La sauce tomates…

cahier