objectifs: Décrire le caractère des membres de sa famille en détail

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Advertisements

Nous allons…….. apprendre par cœur les mots qui décrivent le caractère
Adjectives in French.
Limparfait 1) Which tenses should you know so far? 2) What do you use the imperfect tense for? 3) How to form the imperfect tense?
Describing and characterizing people
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Une Amie Un Ami Français I.
____________________________
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Comment sont tes parents?
Ils sont comment? Ashley est timide mais il n’est pas stupide.
1.Il est petit mais gros et il est très bavard! 2.Il est petit et timide. Il a les cheveux blonds et courts. 3.Elle est de taille moyenne et elle a les.
What gender is this word?
Les adjectifs et leur position
Je me presente Je suis…. allemande espagnole irlandaise française italienne écossaise anglaise americaine.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Bienvenue à ma maison Welcome to my « crib »
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Le Comparatif et le Superlatif
Les Adjectifs le français 1.
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
Family Tree Project. Your tree The tree can be your own family, a celebrity family, a cartoon family, a made-up family. The objective is for you to use.
Greetings, formal and informal
Adjectives Objectives: To explain what adjectives are and to practise their use. 1.Position 2.Agreement 3.Comparatives - superlatives.
Les activités et les préférences Français I Quarter 2
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
Reliez les questions et les réponses
WALT: how to talk about your timetable
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
NOUNS A noun is a word which names a thing or a person. Listen and read the extract and try to identify the nouns you hear. Dans ma famille il y a 4 personnes,
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
La mémoire(1): Comment bien travailler
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
Adjective agreement the wizard way
Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
notre arbre généologique Cherchez les membres de ta famille! Click on a member of the family. Read the description. You will use these descriptions as.
Bonjour! C’est l’automne
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
notre arbre généologique
THE IRREGULAR VERB ÊTRE. ÊTRE ou NE PAS ÊTRE? Ça, c’est la quéstion!
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Table des matières: Salut! Comment ça s’écrit? Qu’est-ce que c’est?
ADJECTIVE AGREEMENT. What is an adjective?  A word that modifies a noun.  A descriptive adjective is a word that describes a noun.
Write your answer in French
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
©NicoleRichelle ÊTRE describe Je suis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
DAY 21. Translate the following sentences: 1.Marie is funny and creative. 2.John is strong and nice. 3.Marc and John are timid but generous.
LES ARTICLES le français 1. Discussion Read the statements below and then discuss the questions. J’ai une amie française. Elle s’appelle Anne. J’ai un.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
Les Adjectifs. What is an adjective? An adjective is a word that modifies a noun by describing it in some way: Shape Color Size Nationality.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
Dans ma Salle de classe
Transcription de la présentation:

objectifs: Décrire le caractère des membres de sa famille en détail Mardi vingt (20) septembre Voici ma famille starter Please copy the date, objectives and title and complete starter below. Can you spot the mistakes in the 3 sentences below? Copy them in your exercise books without mistakes. Elle est marrant. J’ai sympa et intéressant Ils sont très intelligent. Outcomes: Writing a simple paragraph using adjectives and adverbs. Include a variety of connectives. Vary the use of pronouns.

Look at the 3 paragraphs below. Which is best, and which is worse Look at the 3 paragraphs below. Which is best, and which is worse? Can you think of ways of making this better? Ma mére s’appelle Monique. Elle est sympa. Elle est tête-en-l’air. Mon père s’appelle Michel, il est travailleur. Il est réservé. Ils sont gentils. Mon petit frère est assez paresseux en général, il ne veut jamais aider à la maison. Quelquefois, il est vraiment agaçant parce qu’il est obsédé par les jeux vidéos! Ma soeur est assez gentille et souvent calme. Elle a un bébé qui a 5 mois, il s’appelle Ilian, il est totalement adorable et vraiment mignon. J’adore mon neveu.

What do you know about adjectives in French? What is an adjective? It’s a describing word (a small chair). What do you know about adjectives in French? They are placed after the noun (un chat noir) They agree with the noun in number (singular or plural) and in gender (feminine or masculine) Une chaise noire Des chats noirs Des chaises noires

-euse + e -ille -ive paresseux sérieux talentueux travailleur dissipé bavard intelligent têtu marrant dynamique sévère timide égoïste tête-en-l’air sympa gentil sportif -euse un petit peu un peu assez plutôt quelquefois très souvent vraiment complètement totalement extrèmement + e leave as it is -ille 00:10 -ive Hide

objectifs: Décrire le caractère des membres de sa famille en détail Vendredi vingt-trois (23) septembre Voici ma famille starter Spot the odd one out in each series  bonjour / salut / au revoir / bonsoir une banane / une orange / un kiwi / une carotte gentille / amusant / idiot / intelligent Outcomes: Writing a simple paragraph using adjectives and adverbs. Include a variety of connectives. Vary the use of pronouns.

grammar Paragraphs sentences sentences sentences words words words words words words words

Hands up, how many words can you translate??? feminine un petit peu   paresseux un peu sérieux assez talentueux plutôt travailleur quelquefois dissipé très bavard souvent intelligent vraiment têtu complètement marrant totalement dynamique extrèmement sévère timide égoïste tête-en-l’air sympa gentil sportif Hands up, how many words can you translate???

feminine paresseux    lazy sérieux  serious talentueux  talented travailleur  hard-working dissipé  unfocused bavard  chatty intelligent  clever têtu  stubborn marrant  funny dynamique  dynamic sévère  strict timide  shy égoïste  selfish tête-en-l’air  forgetful sympa  nice gentil  kind sportif  sporty feminine paresseux    lazy sérieux  serious talentueux  talented travailleur  hard-working dissipé  unfocused bavard  chatty intelligent  clever têtu  stubborn marrant  funny dynamique  dynamic sévère  strict timide  shy égoïste  selfish tête-en-l’air  forgetful sympa  nice gentil  kind sportif  sporty feminine paresseux    lazy sérieux  serious talentueux  talented travailleur  hard-working dissipé  unfocused bavard  chatty intelligent  clever têtu  stubborn marrant  funny dynamique  dynamic sévère  strict timide  shy égoïste  selfish tête-en-l’air  forgetful sympa  nice gentil  kind sportif  sporty un petit peu  a little bit un peu  a bit assez  quite plutôt  rather quelquefois  sometimes très  very souvent  often vraiment  really complètement  completely totalement  totally extrèmement  extremely un petit peu  a little bit un peu  a bit assez  quite plutôt  rather quelquefois  sometimes très  very souvent  often vraiment  really complètement  completely totalement  totally extrèmement  extremely un petit peu  a little bit un peu  a bit assez  quite plutôt  rather quelquefois  sometimes très  very souvent  often vraiment  really complètement  completely totalement  totally extrèmement  extremely

paresseux  lazy sérieux  serious talentueux  talented travailleur  hard-working dissipé  unfocused bavard  chatty intelligent  clever têtu  stubborn marrant  funny dynamique  dynamic sévère  strict timide  shy égoïste  selfish tête-en-l’air  forgetful sympa  nice gentil  kind sportif  sporty un petit peu  a little bit un peu  a bit assez  quite plutôt  rather quelquefois  sometimes très  very souvent  often vraiment  really complètement  completely totalement  totally extrèmement  extremely

Vocab test /10 Name:…………………………………………… translate into English: paresseux  …………………………….. travailleur  …………………………….. sévère  …………………………….. tête-en-l’air  …………………………….. translate into French: shy  …………………………….. funny  …………………………….. kind  …………………………….. Chatty/talkative  …………………………….. He is really intelligent  ………………………………………………….. translate into English: paresseux  …………………………….. travailleur  …………………………….. sévère  …………………………….. tête-en-l’air  …………………………….. translate into French: shy  …………………………….. funny  …………………………….. kind  …………………………….. Chatty/talkative  …………………………….. He is really intelligent  …………………………………………………..

Practice run – let’s do it together…

elle a les cheveux…. et les yeux… Should must Can you add physical description? elle a les cheveux…. et les yeux… Exercice d’écriture (extended writing) could Déja fini?! page 8, exercice 1. Read the 3 paragraphs. Draw the grid as shown and complete with correct information IN ENGLISH. Imagine what the person on the picture is like and describe them (in French!). Use your toolkits to improve the diversity of language Remember!!! Make sure you pick the appropriate adjective, Masculine or Feminine

Learn the meaning of the adjectives and adverbs. Devoirs Learn the meaning of the adjectives and adverbs. Due Friday 7th October

Silence

This is a good level of noise Everyone is able to work well Well done. Keep it up!

The noise level is rising Stop the penalties… ACT NOW TO RETURN TO GREEN Time will be added at the next level

Act Now! The noise level is too high It is stopping us from learning TIME IS BEING ADDED TO THE LESSON Act Now!