Et Dr. Bushra Sadiq 1. LESSON 11 1. Recap of lesson 10 2. Lesson 11 2.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
LE PASSÉ COMPOSÉ 1 (The Perfect Tense) GET IT PERFECT FOR LEVEL 5.
Advertisements

Le verbe “avoir” “to have” and “to own”.
Describing and characterizing people
Qu’est-ce que tu as fait hier?
Les questions. Est-ce que … Est-ce que vous allez à la bibliothèque ? Are you going to the library ? Réponse : Oui, je vais à la bibliothèque. Non, je.
LES SPORTS et LES PASSETEMPS/ LOISIRS.
LES SPORTS et LES PASSETEMPS/ LOISIRS.
Nous allons... Réviser le nouveau vocabulaire pour parler du temps libre et des loisirs Utiliser dix nouveaux verbes.
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Les expressions avec faire
Jadore la natation. (jaime beaucoup la natation.)
New Idiomatic Expressions:
Leisure Time Activities Chapitre 5 Asking or telling what you like or dislike--Review Tu aimes ______________? Tu aimes __________ ou ___________? Jaime.
LA POSITION DES ADVERBES.
Talking about sports, games, instruments, and activities
The Objective of the Lesson To learn to say what I like to do/I dont like to do.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Les Loisirs leisure activities Intro Parlez Écrivez Home.
Mes activités.
Et Dr. Bushra Sadiq 1.
Unité 2 A Français 1.
Et Dr. Bushra Sadiq 1.
Et Dr. Bushra Sadiq 1. LESSON Recap of lesson Lesson 15 2.
Et Dr. Bushra Sadiq 1.
Les Adverbes. What are they? Adverbs describe verbs, adjectives, and other adverbs. They tell how, how much, where, why, or when. Exemple: beaucoup, bien,
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Les loisirs J’adore faire du skate!.
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Qu’est-ce que tu as fait le weekend dernier?
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Allez viens Chapitre 1. Première Etape Hello Bonjour.
Qu’est-ce que tu aimes faire?
Qu’est-ce que tu aimes?.
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Module 3 Révisions Use the slides to go over some of the points seen in class. For best work use the ‘slide show’ mode in ‘View’. Remember you can use.
Unité 1 Leçon 1C.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Et Dr. Bushra Sadiq 1.
IML - French Short Course Leçon 4. Au restaurant Vous désirez ? Qu’est-ce que vous désirez? Un café créme, s’il vous plaît. Je voudrais un thé. Un vin.
Chapitre 2: Vive l’école
Chapitre 1, Faisons Connaissance
Chapitre 1, Faisons Connaissance
Français 1 Le verbe faire
JE is I TU is YOU IL HE ELLE is SHE ON means ONE NOUS is WE and VOUS can mean YOU ALL ILS is THEY (ELLES is THEY!) and VOUS can also mean YOU FORMAL JE.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
onze douze treize quatorze.
Quand j’ai du temps libre….
Qu’est-ce que tu aimes ?.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
Qu’est-ce que tu aimes faire ? Un Conte de Fées. AIMER = to like j’nous tuvous il / elleils / elles aime aimes aime aimons aimez aiment.
LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres # Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10.
«Mi amor» Vanessa Paradis. Le journal d’échauffement le 2 décembre 0 Le but: I can talk about common classroom objects. 0 Do you like to cook? 0.
LES NOMBRES 0-30 FRANCAIS I Chpt 1. LES NOMBRES Zéro Un Deux Trois Quatre cinq Six Sept Huit Neuf dix.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?
Qu’est-ce que tu aimes faire? What do you like to do? J’aime manger. J’aime + verb.
LE PASSÉ COMPOSÉ 1 This is aimed ay Year 8, to introduce the Perfect tense, first with AVOIR verbs.
Module 1.
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
Numbers. 0 zéro 1 un 2 deux 3 trois 4 quatre 5 cinq 6 six 7 sept 8 huit 9 neuf 30 trente 40 quarante 50 cinquante 60 soixante 10 dix 11 onze 12 douze.
To revise some activities we do To learn some new activities To say what we like to do depending on the weather.
Joyeux anniversaire! (Happy Birthday!). Quick review of les animaux Animal game.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
Les Pronoms Objets Directs avec le Passé Composé Français II A/B M. Jackson GHS.
Et Dr. Bushra Sadiq 1. LESSON Recap of lesson Lesson 14 2.
Can you tell the time in French? Can you combine time with school Subjects in order to say what lessons you have when? What you need.
Transcription de la présentation:

et Dr. Bushra Sadiq 1

LESSON Recap of lesson Lesson 11 2

Mon père C’est mon père. Il s’appelle Adil Malik. Il est pakistanais. Il est avocat. Il a cinquante ans. Il est grand et mince. Il est très intelligent et sociable. Il aime lire des livres. Il adore la musique classique. J’aime mon père.

Vocabulaire : describing adjectives (singular) beau belle grand grande petit petite intelligent intelligente gentil gentille bavarde mince sociable

Grammaire : verb “Avoir” J’ai Tu as Il a Elle a Nous avons Vous avez Ils ont Elles ont

ASK QUESTIONS WITH “AVOIR” Vous avez l’heure ? le temps ? un stylo ? un crayon ? une pièce d’identité ?

LES CHIFFRES vingt 21 vingt et un 22 vingt-deux 23 vingt-trois 24 vingt-quatre 25 vingt-cinq 26 vingt-six 27 vingt-sept 28 vingt-huit 29 vingt-neuf 30 trente 40 quarante 50 cinquante 60 soixante

DEVOIR Why do the French people celebrate their national day on 14 July? 14 July is known in France as the Fête Nationale. The French Revolution began on 14 July 1789, with the storming of the Bastille, a royal fortress (prison) in the centre of Paris. However, the day itself commemorates not so much the storming of the Bastille, but rather the Festival of National Unity that was held on the same day one year later (1790) to mark the introductions of democratic reforms to the French government. 8

LESSON Talk about one’s likes & dislikes/leisure activities 2. Vocabulaire : hobbies, leisure activities & sports 3. Grammaire : verb “Aimer” 4. Ask questions 5. Talk about weather 6. Devoir

Quel sont vos loisirs ?

Qu’est-ce que vous faites quand vous avez le temps libre ?

J’aime voyager

J’aime écouter la musique

J’aime regarder la télé

J’aime lire des livres / la lecture

J’aime Faire la cuisine

J’aime Faire du jardinage

J’aime Faire du vélo

J’aime Surfer sur Internet

J’aime l les sports le badminton le basketball le cricket le hockey le football le ping pong le rugby le tennis

J’aime la natation

J’aime l’équitation

J’aime la pizza

J’aime la glace

GRAMMAIRE : AIMER J’aime Tu aimes Il / elle aime Nous aimons Vous aimez Ils / elles aiment

POSER DES QUESTIONS Vous aimez le cricket ? Vous aimez le foot ? Vous aimez la pizza ? Vous aimez la lecture ? Vous aimez la natation ?

POSER DES QUESTIONS Vous aimez surfer sur Internet ? Vous aimez faire la cuisine ? Vous aimez voyager ? Vous aimez lire des livres ?

QUEL TEMPS FAIT-IL ?

Il fait beau.

Il fait froid.

Il fait chaud.

Il pleut.

DEVOIR What is the most popular sport in France ? 33

Merci beaucoup Au revoir et A la prochaine 34