Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
En Ville.
Advertisements

Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: name (12) types of TV programs say what type of TV programs you like/dislike/prefer.
Les groupes des aliments
NOURRITURE.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
French 1 – Term The verb JOUER.
Au petit-déjeuner, je mange
Le petit déjeuner.
To talk about Breakfast foods and drinks, to give opinions and to understand the use of du/de la/des. Le petit déjeuner.
Connect 1.Demain je vais manger….
OBJECTIF To be able to express opinions about food T To be able to understand other peoples opinions of different foods.
La confiture Les pommes de terre Le lait Les oeufs Le fromage La viande Les épinards Le poulet La pizza Le poisson Le pain Le.
Au petit déjeuner, je mange …
Jadore la natation. (jaime beaucoup la natation.)
Pour commencer: Match these traditional meals to their country.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Qu’est-ce que tu fais? What do you do?. Qu’est-ce que tu fais? What do you do?
Manges-tu sainement?.
Objective: to prepare for a speaking exam
Que manges-tu? To be able to talk about what you eat at different times of the day.
Salut ! What numbers are hidden in the lines ? Troischatcinqchienseptserpentneufsour isunoiseauelephantdeuxquatretortue Troischatcinqchienseptserpentneufsour.
Bonne cuisine bonne mine!
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Bonjour, tout le monde! Moi, j’ai faim et soif!
1412 Ch. 8 Compétence 2 DE D. LE, LA, LES or L Jaime le chocolat. Je naime pas les oignons Jadore la glace! Je détèste leau minérale Je préfère le jus.
L’usage des Articles Du, De la, Des Le La Les L’ Un Une DE L’ DE D’
Écoutons Dans la famille de Frédérique, chacun mange quelque chose de différent au petit-déjeuner. Chosis l’image qui correspond à ce que chaque personne.
Objectives You will learn some more food vocabulary. You will be able to listen to the words. You will be able to see the words and match them to the.
Healthy Lifestyle – Les Repas
Saying “some” in different ways
Lesson 3 Warm up. Lesson 3 Warm up Put the sentences in order from a to f. Tu reponds une tartine? ___ Oui, j’aimerais boire un jus d’orange. __ Non,
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
1. le miel = honey 2. ___ beurre = _______ 3. ___ sucre =_________ 4. ___ pain =__________ 5. ____ pains au chocolat=_________ 6. ____ croissants=____________.
La nourriture française
X Souviens- toi! J’aime J e aime = ______________ J’aime + infinitive
Write down the name of the drinks available on the menu 5 minutes
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Lesson objectives: Literacy To learn the vocabulary on what we eat for breakfast. To use the past tense to say (I ate, I drunk etc.) Numeracy No numeracy.
Quelles photos correspondent au texte? Je prends le petit déjeuner vers 7h00. Je mange un croissant et un yaourt et je bois du chocolat chaud et du jus.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Qu’est-ce que tu manges et qu’est-ce que tu bois
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
Today I am learning to express my opinions about my school uniform and to justify my opinion By the end of the lesson I will be able to I do/don’t like.
OBJECTIF T To be able to say what you have for breakfast To be able to use adverbs of time.
I can …talk about drinks and food in French! I will memorize vocabulary linked to eating and drinking.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork:. Hand in any packets you still have. Get out notes.
Révision: faites des phrases à l’oral Je mange Je prends Je bois Avez-vous..? Il y a C’est Ce sont When to use du, de la, de l’, des or just de and when.
Opinions J’aime Je n’aime pas J’adore Je déteste Je préfère
When we are expressing our likes, dislikes and preferences, we use the Definite Article.
OBJECTIF Qu ’ est-ce qu ’ on va faire aujourd ’ hui? You will be able to say what sports you like and don ’ t like You will learn how to ask the question.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Le petit déjeuner Objectifs: -I will name the food I eat for breakfast -I will carry out a survey to know what people eat for breakfast.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Bienvenue le 25 avril (38) LES OBJECTIFSLE CRITERON DU SUCCÈS -La nourriture française --IR verbs -Je peux parler de la nourriture À FAIRE MAINTENANT Complete.
Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?
Les Boissons Learning to talk about some drinks in French.
Je déjeune.
En France, au petit déjeuner, on mange… En Angleterre,
By the end of today’s lesson you will be able to:
MANGER ET BOIRE.
Je déjeune.
How do you say I like and I don’t like in French???
Transcription de la présentation:

Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food mardi deux mars in French

Can you remember how to ask “Do you like…….?”

Tu aimes… les croissants les fruits le pain les céréales la confiture le pain grillé le pain au chocolat le jus d’orange le chocolat chaud l’eau le lait le café le thé ?

Oui! les croissants les fruits le pain les céréales la confiture le pain grillé le pain au chocolat J’adore J’aime beaucoup J’aime J’aime assez/ le jus d’orange le chocolat chaud l’eau le lait le café le thé Write sentences to say what you like for breakfast

Non ! les croissants les fruits le pain les céréales la confiture le pain grillé le pain au chocolat Je n’aime pas Je déteste Je ne peux pas supporter le jus d’orange le chocolat chaud l’eau le lait le café le thé Write sentences to say what you don’t like for breakfast

Oui! J’aime J’aime beaucoup J’aime J’aime assez Non! Je n’aime pas Je déteste Je ne peux pas supporter

Write the sentences J’aime les croissants Example

Answers 1.J’aime beaucoup le pain grillé. 2.Je n’aime pas les fruits. 3.Je ne peux pas supporter les croissants. 4.J’adore le café. 5.Je déteste les céréales.