Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
En Ville.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
What is the time Mr. Wolf?.
Les repas.
Je mappelle Sabrina et jai quatorze ans. Jhabite à Paris dans un appartement. Normalement pour le petit déjeuner, je mange des cérèales et du pain grillé
Je voudrais ….
Ma Routine au passé.
BDI- CH6.1 Bon appétit!.
NOURRITURE.
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Success Criteria Français Learning objectives
Au petit-déjeuner, je mange
Le petit déjeuner.
To talk about Breakfast foods and drinks, to give opinions and to understand the use of du/de la/des. Le petit déjeuner.
La nourriture et les repas
Reliez les mots le fromage le poulet le poisson le pain le beurre
La confiture Les pommes de terre Le lait Les oeufs Le fromage La viande Les épinards Le poulet La pizza Le poisson Le pain Le.
Qu’est-ce que.
Au petit déjeuner, je mange …
Que manges-tu? To be able to talk about what you eat at different times of the day.
Salut ! What numbers are hidden in the lines ? Troischatcinqchienseptserpentneufsour isunoiseauelephantdeuxquatretortue Troischatcinqchienseptserpentneufsour.
En France on déjeune à midi.
Food and Drink. un croissant un sandwich un steak.
La nourriture.
Le petit-déjeuner américain :
Le Petit Déjeuner Exercises.
Écoutons Dans la famille de Frédérique, chacun mange quelque chose de différent au petit-déjeuner. Chosis l’image qui correspond à ce que chaque personne.
Objectives You will learn some more food vocabulary. You will be able to listen to the words. You will be able to see the words and match them to the.
Healthy Lifestyle – Les Repas
Lesson 3 Warm up. Lesson 3 Warm up Put the sentences in order from a to f. Tu reponds une tartine? ___ Oui, j’aimerais boire un jus d’orange. __ Non,
1. le miel = honey 2. ___ beurre = _______ 3. ___ sucre =_________ 4. ___ pain =__________ 5. ____ pains au chocolat=_________ 6. ____ croissants=____________.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
Write down the name of the drinks available on the menu 5 minutes
Stage 10 – Petit Dejeuner. Before setting out to watch Le Tour some breakfast is required...
Lesson objectives: Literacy To learn the vocabulary on what we eat for breakfast. To use the past tense to say (I ate, I drunk etc.) Numeracy No numeracy.
Quelles photos correspondent au texte? Je prends le petit déjeuner vers 7h00. Je mange un croissant et un yaourt et je bois du chocolat chaud et du jus.
Qu’est-ce que tu manges et qu’est-ce que tu bois
La Nourriture.
OBJECTIF T To be able to say what you have for breakfast To be able to use adverbs of time.
I can …talk about drinks and food in French! I will memorize vocabulary linked to eating and drinking.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork:. Hand in any packets you still have. Get out notes.
Opinions J’aime Je n’aime pas J’adore Je déteste Je préfère
Indefinite and Partitive articles un, une, des vs du, de la, de l’, des.
Warm up List two food items you can buy each of the following stores: la boulangerie, la pâtisserie, la boucherie, la charcuterie, la crémerie, and la.
OBJECTIF T To be able to recognise negatives o be able to use negatives when talking about food.
1st Things 1st Traduisez en français: 1. I’m hungry and thirsty. 2. How about going to the café? 3. Good idea! Let’s go!
QU’EST-CE QU’ON MANGE AU PETIT-DÉJEUNER ?
Qui Veut Être Millionaire? £1 Million £500,000 £250,000 £125,000 £64,000 £32,000 16,000 £8,000 £4,000 £2,000 £1,000.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Le petit déjeuner Objectifs: -I will name the food I eat for breakfast -I will carry out a survey to know what people eat for breakfast.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?
Savoir Vivre Homework task Due Wednesday 10 th Feb 2016 Mme Williams.
Les repas = Meals Resources: EN 1 page 80 Objectives:  Understand written and spoken information about meals and mealtimes, and about the favourite dish.
Boire worksheet Je ________ la limonade. Il _________ le café. Tu ________ le chocolat chaud. Vous ________ l’eau. Elle _________ le lait. Nous _________.
Au petit-dejeuner Vocabulary French One Chapter 6.
Boire & Manger. Je mange des céréales. Est-ce que tu manges des œufs? Ma sœur mange du yaourt. Nous mangeons des croissants. Est-ce que vous mangez du.
Vocabulary French One Chapter 6
Je déjeune.
En France, au petit déjeuner, on mange… En Angleterre,
MANGER ET BOIRE.
Je déjeune.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
JANUARY 14 REVIEWING ORDERING FOOD.
Quelle est la date aujourd’hui?
Transcription de la présentation:

Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast

Today we are learning how to say what we have for breakfast By the end of the lesson you will be able to recognise at least 8 items of breakfast food and drink!

Au petit déjeuner For breakfast

je mange I eat

un croissant

du pain grillé

du pain

des céréales

de la confiture

du pain au chocolat

des fruits

Je mange (which item is missing?)

Je mange

Au petit déjeuner For breakfast

Je bois I drink

du chocolat chaud

du thé

du jus d’orange

du lait

du café

de l’eau