Approche philosophique Philosophical approach ATELIERS de la RADIOPROTECTION Remise en cause Call into question OPINION Jugement fondé Well-founded judgement.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Sujet d’éthique: Les amis comme patients
Advertisements

Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Les expressions de quantité
Poser des questions Asking questions.
Réserver une table au restaurant
The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: name (12) types of TV programs say what type of TV programs you like/dislike/prefer.
Lundi 21 juin Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions To be able to give constructive feedback.
7 Mettre Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.2 Les quesitons essentielles: What does « mettre » mean? What type of verb is it? What are some.
Une famille nombreuse : Aminata 1.Famille 2.Choquant 3.Enfants 4.Marié 5.Crois 6.Soeurs 7. Ensemble 8. Repas 9. Monogamie 10. Capitale 11. Disputais 12.
‘Les Verbes au Présent’
Les Verbes au Présent (The Present Tense) What is the Present Tense ? In English and in French the present tense is used to talk about things which are.
Le comparatif des adjectifs Comparing people and things.
FR2 Leçons Les quantités.
A. Le subjonctif: formation irrégulière p. 86
Les pronoms rélatifs Its the glue that holds sentences together…which makes it all possible!
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Les Sports/Les Loisirs. SPORT JOUER À etc JOUER À/AU/À L/À LA/AUX Jouer au base-ball Jouer au basketball Jouer au football Jouer au golf JOUER DU/DE LA/DE.
Mardi 26 avril 2011 Today we are going to use pronouns that function as indirect pronouns. We are going to learn how to make the distinction between direct.
Le petit déjeuner.
Mini-dialogues Bon Voyage – Leçons Préliminaires.
The Partitive SUCCESS SERIES FRENCH. The partitive It is the expression of quantity Part of vs. the whole item Review contractions with DE.
2 Tu et Vous: Two ways to say « you » La norme: Comparisons 4.1 –Understanding the nature of language through making comparisons Les questions essentielles:
Unité 2: Quest-ce que tu aimes faire? Objectives– we will be able to: Discuss what we like/dont like and what we prefer Refer to ourselves and others using.
Français 3 Chapitre 1 Grammaire 1. To conjugate –er, -ir and –re verbs in the present tense (to say that something is happening or happens), drop the.
Youth Involvement - revitalising the Scout Method Participation des jeunes - revitaliser la méthode scoute.
Français 2, 25 Fevrier 2013 Ouvrez vos livres à la page 130. Voiez le video d Mis En Train. What do you call four bull fighters in quick sand? Être sur.
LE SUBJONCTIF. Pour commencer: put these verbs in the present tense 1. Nettoyer (ils) 2. Finir (ils) 3. sortir (ils) 4. Faire (ils) 5. Etre (ils) 6. Avoir.
Les Objectifs: To be able to discuss the consequences of low standards of personal hygiene and medical care All: will be able to explain the reasons for.
On achète des souvenirs JE VOUDRAIS Un tee-shirt.
La pratique factuelle Années 90 un concept médical visant à optimiser les décisions cliniques face aux soins des patients Aujourdhui un concept évolutif,
With the Angry Family When, when, when? - Days of the Week.
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
Direct Object Pronouns Les pronoms compléments dobjects directs (COD)
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
Food and Drink. un croissant un sandwich un steak.
Click on the speaker icon to listen. Then click arrow Listening Exercises For MOTIFS Module 2 for the audio CD in your textbook Exit.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Commands. How do we use commands in english? Brainstorm a few.
Negatives. How do you make something negative? Ne... Pas around the verb. – (ne pas sandwich)
Parlez!. Write 5 good information questions for the topics you are given: A. La routine quotidienne et des activités à la maison (révision F) B. les loisirs.
La prononciation française
C’est combien?.
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Chapter 1 Mots 1 brun brune amusant amusante.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC LA VIE A DEUX PLEINE DE TENDRESSE mérite que l ’on se rapproche du ciel pour atteindre LE BONHEUR Life.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Qui and que can both be translated as ‘that’ or ‘which’ or ‘who’. They are called relative pronouns because the relate back to a noun which has been mentioned.
Montréal 27 octobre Résultats du sondage Survey results.
Sujet Objet Les pronoms interrogatifs et relatifs
Popular Mobilization Creating a mass movement to take action and put pressure on decision makers for social change Créer une masse critique d’acteurs.
Pour commencer: put these verbs in the present tense 1. Nettoyer (ils) 2. Finir (ils) 3. sortir (ils) 4. Faire (ils) 5. Etre (ils) 6. Avoir (ils) 7. Aller.
Forming questions in French
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Part 1 (prior to matching ‘Pour être - Il faut’ cards)
Français 12/16/13 Ouvrez vos livres á la page 94. Faites # 1. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e) – important. C’est un homme important.
Le système scolaire Learning Objective: Can I write about the school uniform? Learning outcomes: By the end we will Know how to describe a uniform (colours,opinions)
A. Le concept du subjonctif: temps et modes p. 270
Les adverbes de quantité
Le subjonctif Emploi et formation. Emploi When to use it?
À l’avenir – In the future Objectif: to be able to discuss what you will do in the future to keep healthy.
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
Persuasif. 12.5% of test (1/8) You will read a source, interpret a graphic and listen to an audio source. YOU MUST REFERENCE ALL 3 SOURCES IN YOUR ESSAY!!!!!
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
L'amour ne demande pas pourquoi Défilement automatique
Transcription de la présentation:

Approche philosophique Philosophical approach ATELIERS de la RADIOPROTECTION Remise en cause Call into question OPINION Jugement fondé Well-founded judgement Quest-ce que la philosophie ? What is philosophy ?

1er parcours : le statut de la peur 1st path : the status of fear Monsieur CARRÉ… Madame TROUILLE … Monsieur SOCRATE …a peur …is afraid … na pas peur …is not afraid Fonction de la peur : Function of fear : Maintien de la vigilance Maintain vigilance Hans Jonas Le Principe responsabilité The Imperative of responsibility Monsieur MIGNO… …rationalise et veut bannir la peur …rationalizes and wishes to eliminate fear Trop de peur Too much fear Pas assez de peur Not enough fear TEMPS ECRAN DISTANCE

2e parcours : qui doit décider ? 2nd path : who should decide ? Docteur PRO … Monsieur SOUFRAN … Monsieur SOCRATE … « Je veux décider » … « I should decide » …« plutôt les médecins» …« it should be the doctors» -Bonne décision ? -Good decision ? patient Père FIDÈS … … « Dieu décide» … « God should decide » famille family Médecin traitant Doctors Autres médecins Other doctors Comité déthique Committee of ethics Prêtre Priest Éthique décisionnelle

Approche philosophique ATELIERS de la RADIOPROTECTION Conclusion La philosophie cherche à éclairer les enjeux et la compréhension des problèmes The aim of Philosophy is to shed light on the issues and how to understand associated problems