© Oxford University Press 2014 | This resource sheet may have been changed from the original.http://www.oxfordsecondary.co.uk/acknowledgements.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
A quand la rentrée des e-classes?
Advertisements

Échanger connaissances et techniques sur les routes et le transport routier 1 The PIARC Website.
TELEFÓNICA I+D May 2008 Le futur de lInternet Systeme, Technologie, Données, Services... Communauté Xavier Amatriain L2000.
Les Medias À la télévision, au cinéma,. À la télévision 1.La météo 2.Les informations 3.Une série 4.Un feuilleton 5.Un jeu télévisé 6.Un documentaire.
Je ne vais pas voyager cet été.
14/03/2011 United Nations Environment Programme World Conservation Monitoring Centre CCPAWA Knowledge management: Data portal and mapping tool Gestion.
Starting up an experience-based training process Commencer un processus de formation basé sur lexpérience ABVV - FGTB Belgium – Belgique.
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Mardi 22 avril 2008 Il fait assez chaud Objectifs: to identify key vocabulary (level 1) to revise –ER verbs and link them to school subjects (levels 3-4)
Core Module 10 Advocacy: Engaging the Public Association des conseils scolaires des écoles publiques de l’Ontario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
© Copyright Showeet.com S OCIAL M EDIA T HINKING.
Le Passé Composé How to express actions that took place in the past.
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
Bienvenue à ma maison Welcome to my « crib »
Français II Le projet – Le voyage en France.   You are writing a travel/photo journal in order to keep track of your great trip to the cities of France.
Travail en suspens Lessons remaining: Tuesday 9 th April Thursday 11 th April Monday 15 th April** Wednesday 17 th April Friday 19 th April Tuesday 23.
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Echanger son poste? Travailler au bout du monde? Un échange de documentalistes entre la Documentation de l’Institut Eurécom, Sophia Antipolis, France et.
Ressources Electroniques d’Oxford University Press.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
- M.A. (linguistique appliquée) - DipTESL - d’origine néo- zélandaise « Créer un site Internet en cours de langue orale : pourquoi se donner tant de peine.
Les Vêtements Nom Classe. Pour aller à une boum, je vais mettre… Catalogue/site web : ArticleCouleurTaillePrix Total Euros Total $
Les Mots Interrogatifs
Les Vêtements Nom Classe. Pour aller à une boum, je vais mettre… Catalogue/site web : ArticleCouleurTaillePrix Total Euros Total $
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
WALT: how to talk about your timetable
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Your team’s name. Préselection file You have just downloaded the preselection file: it’s the first step for you to win the challenge! In this file, you.
C’est lundi, le 16 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
la classe de français le 11 mai, 2015
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Quel temps fait-il?.
Mardi 9 Juin Puis-je lire un texte au futur (L5) et réviser famille et description (L4)?
Orientation 2006 by Pierrette Guimond Asssistant Director Graduate Programs School of Nursing.
Essential Questions How do you tell time in French? What are the school subjects in French? What are the universities in Quebec like?
Les médias Les nouvelles technologies
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
EDHEC OPEN INNOVATION 2016 #OpenInno 2016 [Bus. Case title – Company] Company LOGO.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
Les numéros à 1000 LEARNING TO COUNT TO Do you know from 1-20? The basis for counting to 1000 is knowing the numbers from 1-20 unneufdix-sept deuxdixdix-huit.
Français I – Révision de famille, vêtements, verbes –ER Petit examen demain le 9 octobre.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Mercredi le dix-sept mars Aim: To prepare our folio piece.
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to explain which subjects you have to study and which subjects you can choose to study. Mes études: les.
mercredi seize septembre Le Futur!
Internet Le Réseau des Réseaux Découverte & utilisation.
 Persuasive Essay Unité 1- Les valeurs sociales et les traditions Le Télétravail.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
THIS IS With Host... Your Nice stemsOù vas-tu?Name that tense What completes it? Fill in the blank Suggestions.
The 4th Power Places and Forms of power How reliable are our sources of information today ? The media.
L’outil de suivi des incidents et des demandes
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
Français I – Révision de famille, vêtements, verbes –ER Petit examen demain le 9 octobre.
Echauffement: mardi, le vingt-quatre janvier, deux mille douze Translate the following sentences into French: 1. We go to the store.  Nous allons au magasin.
Les endroits I can talk about places.
TITLE Business PowerPoint Templates PowerPoint note pad template.
DESSINER ET GRIFFONNER LES LIGNES ET LES FORMES. Useful Verbs Utiliser – to use Créer – to create Représenter – to represent Donner – to give Démontrer.
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
Learn the following structures fr un test next Monday
Transcription de la présentation:

© Oxford University Press | This resource sheet may have been changed from the original. Aim: To prepare a multi-media presentation about the role of the internet now and in the future. Les médias – Les nouvelles technologies 3B: Le rôle d’Internet (4) 1

© Oxford University Press | This resource sheet may have been changed from the original. Prenez le rôle de Monsieur Logiciel (ou Guillaume Le Portail) et préparez une présentation multimédia intitulée: « Le rôle d’Internet aujourd’hui et demain » Use all available texts and exercises to identify the main points of your presentation. 2

© Oxford University Press | This resource sheet may have been changed from the original. 1 Start your presentation by challenging the audience: Messieurs-dames… Vous vous servez suffisamment d’Internet? L’internet n’est pas du tout uniquement pour les « geeks » (comme moi!). Vous voulez communiquer? Ne cherchez plus loin que l’internet. Vous avez envie de faire des recherches? Profitez des bibliothèques virtuelles du Web. Vous devez vous renseigner? Posez une question « virtuelle » – vous recevrez une réponse réelle. 3

© Oxford University Press | This resource sheet may have been changed from the original. 2 The text, L’informatique mais pas uniquement pour les « geeks », gives you ready-made information on the practical uses of the internet: communication, research, information, s, blogs and forums. your presentation could contain (PowerPoint) screens with data / statistics, to add weight to your arguments, for example: 4

© Oxford University Press | This resource sheet may have been changed from the original. [screen 1] Quel est le premier usage d’Internet? La communication. [screen 2] 93% recherchent des informations [screen 3] 82% envoient et reçoivent des mails [screen 4] 32% fréquentent des forums de discussion [screen 5] 8% utilisent leur ordinateur pour téléphoner [screen 6] Plus de 11,3 millions d’internautes utilisent une messagerie instantanée. [screen 7] Des milliers de blogs se créent chaque jour. 5

© Oxford University Press | This resource sheet may have been changed from the original. 3Include punchy facts about leisure, finance and administration, training and e-learning: le loisir: 1/3 internautes téléchargent… … de la musique … des logiciels … des films jeux interactifs: de plus en plus d’internautes qui jouent en ligne services d’administration électronique: 1 accès aux…2 opportunités nouvelles… … comptes bancaires … de formation … impôts … d’apprentissage en ligne … factures 6

© Oxford University Press | This resource sheet may have been changed from the original. 4 Consider inserting in each sub-section actual examples of… … downloaded files, images, extracts of music, films and games, as well as website pages promoting banks, financial institutions, universities, training opportunities, e-learning sites, commercial sites such as eBay, etc. You could also eventually upload your presentation to the school’s website. 7

© Oxford University Press | This resource sheet may have been changed from the original. 5 What about the future? Express your opinion on the predictions contained in the text, backed up with examples where possible. Internet remplacera les études dans les écoles traditionnelles? Absolument / Rien de plus sûr! Considérez le travail en ligne de tous les étudiants (+ example from Open University / Université du Troisième Age)… 8

© Oxford University Press | This resource sheet may have been changed from the original. Les usages du réseau vont se multiplier? Sans aucun doute. La téléphonie, toutes les formes de communication, le commerce, l’éducation, le tout se multipliera. Qui en profitera le plus (de l’amélioration de l’interface homme – machine)? Ce sera les jeunes, les personnes les plus instruites, les « geeks »... et, bien sûr, vous aussi! 9