mercredi vingt-trois septembre Quelle est ta matière préférée? la première activité: écrivez les numéros WALT: je vais parler de mes matières 1.twenty-eight 2.thirty-nine 3.forty-two 4.fifty-four 5.sixty-three 6.seventy-three 7.eighty-nine 8.ninety-five 1.twenty-eight 2.thirty-nine 3.forty-two 4.fifty-four 5.sixty-three 6.seventy-three 7.eighty-nine 8.ninety-five Notez votre note sur le grille de devoirs. /16 1.vingt-huit 2.trente-neuf 3.quarante-deux 4.cinquante-quatre 5.soixante-trois 6.soixante-treize 7.quatre-vingt-neuf 8.quatre-vingt-quinze 1.vingt-huit 2.trente-neuf 3.quarante-deux 4.cinquante-quatre 5.soixante-trois 6.soixante-treize 7.quatre-vingt-neuf 8.quatre-vingt-quinze
WALT: je vais parler de mes matières mercredi vingt-trois septembre Quelle est ta matière préférée? WILF 1 To ask 1+ question with good pronunciation WILF 2 to give the opinion of someone else WILF 3 to add detail with quantifiers and fancy phrases
Present New Information WILF 1: to ask 1+ question with good pronunciation Comment prononcer les mots? Qu’est-ce que …? Tu aimes …? Quelle est ….? Pourquoi? Comment prononcer les mots? Qu’est-ce que …? Tu aimes …? Quelle est ….? Pourquoi? Parle-moi de… Décris … Parle-moi de… Décris …
Construct J’aime Je n’aime pas Je préfère Je déteste J’adore WILF 2: to give the opinion of someone else Challenge 1: Convert the opinions from “je” to “il”. Challenge 2: Convert the opinions from “je” to “nous” Challenge 3: translate the phrases: in his/her opinion he/she thinks that we consider that we think that he believes that
Les Détails! 1.Mme Amblard est prof des sciences. Elle est petite et très sévère. Elle nous donne trop de devoirs. 2.Mme Recamier est prof d’anglais. Elle n’est pas très sympa. Elle parle trop vite et elle s’impatiente si on ne comprend pas. 3.M. Thomazeau est prof d’informatique. Ses cours sont toujours intéressants. 4.M. Vialliet est prof de maths. Ses cours sont ennuyeux. Il n’est pas très sympa. WILF 3: to add detail with fancy phrases and quantifiers un peu extremement assez un peu extremement assez
Quelle est ta matière préférée? Qu’est-ce que tu n’aimes pas au collège? Decris-tes profs. APPLY: Pull everything together! EXTRA! Tell me what you would like to study “au lycée” (at college) WILF 3: to add detail with fancy phrases and quantifiers WILF 2: to give the opinion of someone else WILF 1: to ask 1+ question with good pronunciation You have 5 minutes to write an answer to at least 2 questions. Remember other people and fancy phrases. You have 5 minutes to write an answer to at least 2 questions. Remember other people and fancy phrases. Practise your questions and answers with your partner. Aim to work from memory. Practise your questions and answers with your partner. Aim to work from memory.
APPLY:PERFORMANCE TIME! EXTRA! Tell me what you would like to study “au lycée” (at college) WILF 3: to add detail with fancy phrases and quantifiers WILF 2: to give the opinion of someone else WILF 1: to ask 1+ question with good pronunciation The tallest person ask the questions first. Questions: 3 points if accurate and from memory 2 points if need prompt or slightly mispronounced 1 point if read out or very English /9 The tallest person ask the questions first. Questions: 3 points if accurate and from memory 2 points if need prompt or slightly mispronounced 1 point if read out or very English /9 1 point for each different opinion with Je 2 points for opinions with “il/elle/nous” 3 points for each fancy phrase ( but only once) 3 points for each quantifier 5 points for EXTRA! 1 point for each different opinion with Je 2 points for opinions with “il/elle/nous” 3 points for each fancy phrase ( but only once) 3 points for each quantifier 5 points for EXTRA! Quelle est ta matière préférée? Qu’est-ce que tu n’aimes pas au collège? Décris tes profs. Work out your points. How can you improve?