Mercredi vingt-trois septembre Quelle est ta matière préférée? la première activité: écrivez les numéros WALT: je vais parler de mes matières 1.twenty-eight.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Advertisements

Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: name (12) types of TV programs say what type of TV programs you like/dislike/prefer.
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Mon opinion du dessin animé “Ratatouille”
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
La vie scolaire en France
____________________________
Oops j’aime pas l’anglais
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
Learning intention 1. To ask and say what is in your town/village
Comment trouves-tu………?
Mes activités.
Au collège Lesson Objectives To learn the words for school subjects To understand opinions of school subjects To be able to give my opinion of subjects.
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Essential Question ● How do you express and give your opinion in French?
Quels sont tes passes temps préfèrés?
La nourriture française
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: how to talk about your timetable
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Le Tour de France -Interview. TOUR DE FRANCE – CLASSEMENTS Qui est le plus vite? CoureurÉquipeTemps 1 Astana91h 58' 48" 2 Team Saxo Bank91h 59’ 27” 3.
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Les sports Year 7.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
ROLE-PLAY 1 FOUNDATION Say what time you go to bed Je me couche à vingt-deux heures. Ask your French friend if he/she likes television Est-ce que.
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
Write your answer in French
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Opinions sur les professeurs
Welcome! SIT IN GROUPS OF FOUR. WORK WITH THE PERSON NEXT TO YOU. NO WRITING! 1.Agree! You must agree on the order of the activities, from what you would.
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: Notez les métiers coiffeur/coiffeuse EXTRA! What do you think “au chomage” means? infirmier/infirmière.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Mercredi 17 septembre Decris-toi! WALT: je vais créer un texte La première activité: trouvez l’intrus, expliquez votre idée 1.en Angleterre en France à.
mercredi seize septembre Le Futur!
Au Collège Starter Activities.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres # Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10.
Message Unexpected events incapacitated me to assume class today. I hope you will be good. (crêpes upon return to the best class and most productive as.
J’aime/ Je n’aime pas/ J’adore/ Je déteste…
Lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: faites correspondre les paires! WALT: je vais parler des emplois 1.menuisier 2.comptable 3.secrétaire.
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
Ma journée. Reflexive verbs: Verbs which need ‘me’ between the ‘je’ and the rest of the verb are called reflexive verbs. Je me lève Je me lave Je me douche.
Can you tell the time in French? Can you combine time with school Subjects in order to say what lessons you have when? What you need.
Transcription de la présentation:

mercredi vingt-trois septembre Quelle est ta matière préférée? la première activité: écrivez les numéros WALT: je vais parler de mes matières 1.twenty-eight 2.thirty-nine 3.forty-two 4.fifty-four 5.sixty-three 6.seventy-three 7.eighty-nine 8.ninety-five 1.twenty-eight 2.thirty-nine 3.forty-two 4.fifty-four 5.sixty-three 6.seventy-three 7.eighty-nine 8.ninety-five Notez votre note sur le grille de devoirs. /16 1.vingt-huit 2.trente-neuf 3.quarante-deux 4.cinquante-quatre 5.soixante-trois 6.soixante-treize 7.quatre-vingt-neuf 8.quatre-vingt-quinze 1.vingt-huit 2.trente-neuf 3.quarante-deux 4.cinquante-quatre 5.soixante-trois 6.soixante-treize 7.quatre-vingt-neuf 8.quatre-vingt-quinze

WALT: je vais parler de mes matières mercredi vingt-trois septembre Quelle est ta matière préférée? WILF 1 To ask 1+ question with good pronunciation WILF 2 to give the opinion of someone else WILF 3 to add detail with quantifiers and fancy phrases

Present New Information WILF 1: to ask 1+ question with good pronunciation Comment prononcer les mots? Qu’est-ce que …? Tu aimes …? Quelle est ….? Pourquoi? Comment prononcer les mots? Qu’est-ce que …? Tu aimes …? Quelle est ….? Pourquoi? Parle-moi de… Décris … Parle-moi de… Décris …

Construct J’aime Je n’aime pas Je préfère Je déteste J’adore WILF 2: to give the opinion of someone else Challenge 1: Convert the opinions from “je” to “il”. Challenge 2: Convert the opinions from “je” to “nous” Challenge 3: translate the phrases: in his/her opinion he/she thinks that we consider that we think that he believes that

Les Détails! 1.Mme Amblard est prof des sciences. Elle est petite et très sévère. Elle nous donne trop de devoirs. 2.Mme Recamier est prof d’anglais. Elle n’est pas très sympa. Elle parle trop vite et elle s’impatiente si on ne comprend pas. 3.M. Thomazeau est prof d’informatique. Ses cours sont toujours intéressants. 4.M. Vialliet est prof de maths. Ses cours sont ennuyeux. Il n’est pas très sympa. WILF 3: to add detail with fancy phrases and quantifiers un peu extremement assez un peu extremement assez

Quelle est ta matière préférée? Qu’est-ce que tu n’aimes pas au collège? Decris-tes profs. APPLY: Pull everything together! EXTRA! Tell me what you would like to study “au lycée” (at college) WILF 3: to add detail with fancy phrases and quantifiers WILF 2: to give the opinion of someone else WILF 1: to ask 1+ question with good pronunciation You have 5 minutes to write an answer to at least 2 questions. Remember other people and fancy phrases. You have 5 minutes to write an answer to at least 2 questions. Remember other people and fancy phrases. Practise your questions and answers with your partner. Aim to work from memory. Practise your questions and answers with your partner. Aim to work from memory.

APPLY:PERFORMANCE TIME! EXTRA! Tell me what you would like to study “au lycée” (at college) WILF 3: to add detail with fancy phrases and quantifiers WILF 2: to give the opinion of someone else WILF 1: to ask 1+ question with good pronunciation The tallest person ask the questions first. Questions: 3 points if accurate and from memory 2 points if need prompt or slightly mispronounced 1 point if read out or very English /9 The tallest person ask the questions first. Questions: 3 points if accurate and from memory 2 points if need prompt or slightly mispronounced 1 point if read out or very English /9 1 point for each different opinion with Je 2 points for opinions with “il/elle/nous” 3 points for each fancy phrase ( but only once) 3 points for each quantifier 5 points for EXTRA! 1 point for each different opinion with Je 2 points for opinions with “il/elle/nous” 3 points for each fancy phrase ( but only once) 3 points for each quantifier 5 points for EXTRA! Quelle est ta matière préférée? Qu’est-ce que tu n’aimes pas au collège? Décris tes profs. Work out your points. How can you improve?