SPACES AND EXCHANGES SEQUENCE 1 - TERMINALES.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Advertisements

Connaître to know, be acquainted or familiar with. Used for People and places. Je connais Tu connais Il/elle/on connaît P.p. - connu Nous connaissons Vous.
Programme Langue vivante étrangère : ANGLAIS
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
À pied de Miami à Ushuaia avec Kitty Déroulement manuel et automatique.
L’heure Quelle heure est-il?.
Rapports Canado-Américains Amis par choix ou nécessité?
PRIÈRE ŒCUMÉNIQUE Seigneur, nous te louons pour ta volonté de nous accueillir tous dans ton unique maison malgré nos différences. Aide-nous à ouvrir.
Lheure Partie II: Midi, Minuit, et quart, et demi(e) avec lhorloge de 12 heures avec lhorloge de 12 heures.
L'Angleterre England L'Ecosse Scotland Le Pays de Galles Wales.
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE LES PRÉPOSITIONS Vocabulaire LES QUESTIONS.
1 Savoir et Connaître La norme: Communication 1.2 Comparisons 4.1 La question essentielle: - What are the two French verbs which mean « to know »? - What.
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
Les verbes en -er. –er 5000 –er verbs !!!  They are called REGULAR verbs because about 5000 verbs have the same endings.  It’s a good idea to learn.
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
I can tell time in French!
Discovering French Nouveau
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Sister Dalton Fireside Make the most of your BYU experience!
Trouver l’Intrus Construire des Phrases
Edson Brito April, 10, 2011 French IP.  Legacy is anything handed down from the past, as from an ancestor or predecessor.
French II Chapter 5 Review. Relative Pronouns: qui means “who” for people means “which” “that” for places and things replaces a noun or phrase which is.
Out and About Welcome to England ! Bonjour et Bienvenue en Angleterre! For the next 5 days you will be staying at The Grosvenor Hotel, Stockbridge. Pour.
Jeudi 6 novembre Français II Citations : Trouvez la citation du 29 septembre Finir les lectures P 278 OR 10 et 11 CA P82 Revoir les adjectifs possessifs.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Exit Interview. About Me Born and raised in Lindsay California Hispanic Family of 8 Work in fields.
Les Questions d’Information (Information questions)
En français, every NOUN has a gender. It is either MASCULINE or FEMININE. It has NOTHING to do with who uses it more, what color it is, etc. It is just.
Warm up Often friends and family members have to celebrate birthdays, anniversaries, graduations and many others special moments in their life. What gifts.
Welcome everyone.
Gabriel Perez 4/9/2012 Legacy within the context of my family.
Savoir et Connaître le français 3.
Eiffel Tower By: Kristin Anderson.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
VOICI UNE LISTE DE MOTS FLASH! LIS LES AUSSI VITE QUE TU LIS TON NOM Mots de haute fréquence pour la Deuxième année – un Power Point pour pratiquer et.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Français II H Leçon 3A - Structures Prepositions with the infinitive Reciprocal reflexives.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Draw an anti-hero portrait Decide on who you are going to present Make an Internet search to find out more about her story / life, qualities, strong points.
Au Royaume-Uni Angla is 4 1 Cycl e 3 Dés le début du mois de décembre, on prépare Noël. Les fêtes durent trois jours : le 24 décembre, Christmas Eve, le.
Question essentielle: Quelles sont les salutations françaises? Objectif: Je peux saluer (greet) quelqu’un. Programme: Révision du devoir Révisions: alphabet.
Le net.Art GENET Afthakia Exposé de SI28 19/12/2006.
Section 1 Part A (Video in book)
The 4th Power Places and Forms of power How reliable are our sources of information today ? The media.
SPACES AND EXCHANGES SEQUENCE 1 - TERMINALES.
Le verbe Venir Les normes: – Communications 1.2: Understanding the written and spoken language – Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
La Croatie célèbre son entrée dans l’UE, Zagreb, 30 juin 2013 Introduction Cerner : Définir : Problématiser : Annoncer le plan :
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.3B.2-1 Point de départ The conditional expresses what you would do or what would happen under certain circumstances.
* Continue listening to different francophone artists * For each Francophone artist : * Listen to at least 1 of their songs In French: * Give the name.
Français 16 fevrier 2016 Cinq minutes preparer á l’orale 4-1. What do you get when you cross a dyslexic agnostic with an insomniac? Jamais – never. Elle.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
1 Notes de Grammaire 1 Les nombres de 30 à 60 trente trente et un trente-deux trente-trois trente-quatre trente-cinq trente-six trente-sept trente-huit.
Qu’est-ce que vs. Quel Français 2. Mots de vocabulaire  Qu’est-ce que tu fais comme sport?  Qu’est-ce que tu aimes comme musique?  Quel est ton sport.
Où habites-tu ? Lesson objectives: you need to... Be able to recognise and say the names of countries. Be able to way what country you live in. Be aware.
C’est mercredi, le 30 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Les Pronoms Objets Directs avec le Passé Composé Français II A/B M. Jackson GHS.
L’IMPÉRATIF. IMPERATIVE is another word for COMMAND. Imperatives tell people to do or not to do things. The imperative starts with the verb. This is similar.
The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.
ABOUT ME/ À PROPOS DE MOI
CONNAÎTRE ET SAVOIR les notes.
The united kingdom.
Mercredi 31 Octobre Français I
Tunisian islamic feats By Nourhene Derouiche Nabeul Pionner Preparatory School Mentored by : Mr Majdoub AND THE LIVED HAPPILY EVER AFER :REWRITING THE.
Le conditionnel « Would ».
Transcription de la présentation:

SPACES AND EXCHANGES SEQUENCE 1 - TERMINALES

"IS THE UK REALLY UNITED?" Heritage Cutlure Identity Sense of Belonging

DOCS & THEMES 1- The Birth of the United-Kingdom. 2- Stereotypes and Prejudices in the UK. 3- 'Queen Elizabeth II Becomes the Longest Reigning Monarch' 4- Accents and Dialects in Britain 5- Scottish Independence and the 2014 Referendum. 6- The Six Nation Tournament: "United in Rivalry". 7- British Identity - Street Interview.

1- The Birth of the UK Les nations, capitales, drapeaux. Histoire du royaume avec Queen Elizabeth I et James VI of Scotland. (1er article vu ensemble)

2- Stereotypes and Prejudices in the UK. Document: carte du Royaume-Uni avec les différents préjugès sur les régions. Savoir expliquer comment les Londoniens voient le reste du Royaume-Uni. Savoir expliquer pourquoi ces endroits ont parfois une telle réputation.

2- QUEEN ELIZABETH II C'est elle le symbol d'unité dans le Royaume-Uni. The Queen represents Britain to the rest of the world. At times of national celebration or tragedy, The Queen publicly represents the nation's mood. By means of regular visits through every part of the United Kingdom, The Queen is able to act as a focus for national unity and identity. Through her engagements and walkabouts, The Queen is able to meet people from every walk of life.

The Longest Reigning Monarch Savoir expliquer ce qu’il s’est passé et pourquoi cela est un événement. Les grandes lignes de la vidéo (devenue reine à 25 ans, a dépassé Queen Victoria, David Cameon, ce qu’il s’est passé en cette occasion dans le pays). DOCUMENT: ITV NEWS: 'GOOD MORNING BRITAIN'

Accents & Dialects in the UK Connaitre les différents accents du Royaume-Uni. (Leurs noms et dans quelles régions / parties du pays ils sont parlés) Savoir les reconnaitre.

SCOTTISH INDEPENDENCE ANDTHE 2014 REFERENDUM Savoir résumer les grandes lignes du référendum de l’an dernier (septembre 2014). Qui est Alex Salmond? Qui est Nicola Sturgeon? Savoir expliquer la divison du peuple écossais par rapport à l’indépendance.

THE SIX NATION TOURNAMENT: "UNITED IN RIVALRY" Savoir expliquer l'union des différentes nations britanniques (Scotland, Wales, Northern-Ireland) contre les Anglais. (En particulier dans le Sport). Savoir définir et expliquer cette idée de "Best Ennemies Forever".

VOCABULAIRE GRAMMAIRE Revoir tout le vocabulaire associé à chaque leçon. DEPUIS LE DEBUT. GRAMMAIRE Revoir les structures du genre "It is thought that..." / "It is said that..." Revoir le point sur les erreurs à éviter à l’écrit. (Point effectué lors de la remise des ESSAYS) (Who & Which; People & Person).