SPACES AND EXCHANGES SEQUENCE 1 - TERMINALES.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Paris en miniature Fort Couch Middle School Upper Saint Clair School District Maria Jula Cephus Moore.
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Connaître to know, be acquainted or familiar with. Used for People and places. Je connais Tu connais Il/elle/on connaît P.p. - connu Nous connaissons Vous.
Programme Langue vivante étrangère : ANGLAIS
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
L’heure Quelle heure est-il?.
Oops j’aime pas l’anglais
PRIÈRE ŒCUMÉNIQUE Seigneur, nous te louons pour ta volonté de nous accueillir tous dans ton unique maison malgré nos différences. Aide-nous à ouvrir.
Français II H – Leçon 1B Structures
Lheure Partie II: Midi, Minuit, et quart, et demi(e) avec lhorloge de 12 heures avec lhorloge de 12 heures.
L'Angleterre England L'Ecosse Scotland Le Pays de Galles Wales.
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE LES PRÉPOSITIONS Vocabulaire LES QUESTIONS.
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
LEÇON 67.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien l’examen d’unité 4 lundi/mardi.  Sortez vos devoirs: A3, B3, et C3.  Tout de suite: C6 (Oui ou.
Les Directions vocabulaire de conversation. To ask where some place is Où est la gare SVP? Where is the train station please?
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
Voici une liste de mots FLASH! Lis les aussi vite que tu lis ton nom 
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Discovering French Nouveau
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Core Module 1 Authentic Governance through Ethical Leadership Association des conseils scolaires des écoles publiques de l’Ontario (ACÉPO) Association.
VOICI UNE LISTE DE MOTS FLASH! LIS LES AUSSI VITE QUE TU LIS TON NOM Mots de haute fréquence pour la troisième année – un Power Point pour pratiquer et.
VOICI UNE LISTE DE MOTS FLASH! LIS LES AUSSI VITE QUE TU LIS TON NOM Mots de haute fréquence pour la sixième année – un Power Point pour pratiquer et développer.
Repositioning Family Planning in West Africa Repositionnement de la Planification Familiale en Afrique de l’Ouest Sponsored by: U.S. Agency for International.
L’éducation en France.
Trouver l’Intrus Construire des Phrases
Student Management Marks Gaston Berger University School Year Project on Mobile Application Development.
Out and About Welcome to England ! Bonjour et Bienvenue en Angleterre! For the next 5 days you will be staying at The Grosvenor Hotel, Stockbridge. Pour.
Facts about Martinique On p. 96- Mise en train; cd 4, Tr. 1-2: On p.98, Do # 2, 3 Un concours photographique ** On the same page, do some reading and collect.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Exit Interview. About Me Born and raised in Lindsay California Hispanic Family of 8 Work in fields.
Les Questions d’Information (Information questions)
En français, every NOUN has a gender. It is either MASCULINE or FEMININE. It has NOTHING to do with who uses it more, what color it is, etc. It is just.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
Les Écoles de France AMUSEZ-VOUS BIEN!!!
Savoir et Connaître le français 3.
Eiffel Tower By: Kristin Anderson.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
VOICI UNE LISTE DE MOTS FLASH! LIS LES AUSSI VITE QUE TU LIS TON NOM Mots de haute fréquence pour la Deuxième année – un Power Point pour pratiquer et.
Write your answer in French
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Présentation Mise en page type Obligatoire!. Date: Monday 8th September, 2015 ( « Monday the eighth of September 2015 » ) Lesson’s Title Always use a.
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Au Royaume-Uni Angla is 4 1 Cycl e 3 Dés le début du mois de décembre, on prépare Noël. Les fêtes durent trois jours : le 24 décembre, Christmas Eve, le.
Le net.Art GENET Afthakia Exposé de SI28 19/12/2006.
The 4th Power Places and Forms of power How reliable are our sources of information today ? The media.
SPACES AND EXCHANGES SEQUENCE 1 - TERMINALES.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.3B.2-1 Point de départ The conditional expresses what you would do or what would happen under certain circumstances.
* Continue listening to different francophone artists * For each Francophone artist : * Listen to at least 1 of their songs In French: * Give the name.
Faites-le maintenant BUT: En quelle classe es-tu?.
1 Notes de Grammaire 1 Les nombres de 30 à 60 trente trente et un trente-deux trente-trois trente-quatre trente-cinq trente-six trente-sept trente-huit.
Où habites-tu ? Lesson objectives: you need to... Be able to recognise and say the names of countries. Be able to way what country you live in. Be aware.
C’est mercredi, le 30 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Les Pronoms Objets Directs avec le Passé Composé Français II A/B M. Jackson GHS.
L’IMPÉRATIF. IMPERATIVE is another word for COMMAND. Imperatives tell people to do or not to do things. The imperative starts with the verb. This is similar.
Unité 2- Leçon C. To talk about THINGS that you like and don’t like J’adore… J’aime… Je n’aime pas… Je déteste…
The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.
ABOUT ME/ À PROPOS DE MOI
CONNAÎTRE ET SAVOIR les notes.
The united kingdom.
Tunisian islamic feats By Nourhene Derouiche Nabeul Pionner Preparatory School Mentored by : Mr Majdoub AND THE LIVED HAPPILY EVER AFER :REWRITING THE.
Travail de cloche mercredi, le seize mai
Le Conditionnel D’accord 2 Leçon 3B.1.
CR-GR-HSE-424 Working With High Pressure Water Jets
Transcription de la présentation:

SPACES AND EXCHANGES SEQUENCE 1 - TERMINALES

"IS THE UK REALLY UNITED?" Heritage Cutlure Identity Sense of Belonging

DOCS & THEMES The Birth of the United-Kingdom. Stereotypes and Prejudices in the UK. 'Queen Elizabeth II Becomes the Longest Reigning Monarch' Accents and Dialects in Britain Scottish Independence and the 2014 Referendum. The Scottish Education System Vs The English Education System (differences) British Identity - Street Interview.

1- The Birth of the UK Les nations, capitales, drapeaux. Histoire du royaume avec Queen Elizabeth I et James VI of Scotland. (1er article vu ensemble)

2- Stereotypes and Prejudices in the UK. Document: carte du Royaume-Uni avec les différents préjugès sur les régions. Savoir expliquer comment les Londoniens voient le reste du Royaume-Uni. Savoir expliquer pourquoi ces endroits ont parfois une telle réputation.

2- QUEEN ELIZABETH II C'est elle le symbol d'unité dans le Royaume-Uni. The Queen represents Britain to the rest of the world. At times of national celebration or tragedy, The Queen publicly represents the nation's mood. By means of regular visits through every part of the United Kingdom, The Queen is able to act as a focus for national unity and identity. Through her engagements and walkabouts, The Queen is able to meet people from every walk of life.

The Longest Reigning Monarch Savoir expliquer ce qu’il s’est passé et pourquoi cela est un événement. Les grandes lignes de la vidéo (devenue reine à 25 ans, a dépassé Queen Victoria, David Cameon, ce qu’il s’est passé en cette occasion dans le pays). DOCUMENT: ITV NEWS: 'GOOD MORNING BRITAIN'

Accents & Dialects in the UK Connaitre les différents accents du Royaume-Uni. (Leurs noms et dans quelles régions / parties du pays ils sont parlés) Savoir les reconnaitre.

SCOTTISH INDEPENDENCE ANDTHE 2014 REFERENDUM Savoir résumer les grandes lignes du référendum de l’an dernier (septembre 2014). Qui est Alex Salmond? Qui est Nicola Sturgeon? Savoir expliquer la divison du peuple écossais par rapport à l’indépendance.

ALEX SALMOND NICOLA STURGEON

The Scottish Education System Vs The English Education System (differences) Revoir tout le vocabulaire de la leçon. Savoir expliquer les systèmes éducatifs écossais et anglais (Level / Exams / Universities). Savoir expliquer leurs différences majeures.

Lower Secondary School Higher Secondary School SCOTLAND Nursery School Primary School Lower Secondary School Higher Secondary School HIGHERS COLLEGE Advanced-Highers UNIVERSITY

ENGLAND (AND WALES) Primary School Secondary School A-LEVELS UNIVERSITY / COLLEGE

VOCABULAIRE GRAMMAIRE Revoir tout le vocabulaire associé à chaque leçon. DEPUIS LE DEBUT. GRAMMAIRE Revoir les structures du genre "It is thought that..." / "It is said that..." Revoir le point sur les erreurs à éviter à l’écrit. (Point effectué lors de la remise des ESSAYS) (Who & Which; People & Person).