L’outil de suivi des incidents et des demandes

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Échanger connaissances et techniques sur les routes et le transport routier 1 The PIARC Website.
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
Online Training will link to the new IIPCIC Course Training page with 2 drop down options. This new page will be available in English, French and Spanish.
All Rights Reserved © Alcatel-Lucent | OLCS Presentation June 2010 release 2.0 Mémo pour la connection au WEB ALU 1. Où est le site Alcatel-Lucent?
14/03/2011 United Nations Environment Programme World Conservation Monitoring Centre CCPAWA Knowledge management: Data portal and mapping tool Gestion.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Objectif: to say where you live
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
How many of these flags do you recognise? Work with your partner to see if you know many – write them down - some will crop up shortly!
1. Je mentends très bien avec _________. 2. Je me chamaille souvent avec ________. 3. Je me fâche avec _________. 4. Je me dit tout avec __________. 5.
Office 365: Vue d’ensemble de la solution
I can reflect on a French quote about the effects of travelling onto a young person mind and development I will read the quote, discuss with my group and.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Je peux demander a quelqu’un d’où il ou elle vient
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Let’s play battleship!.
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Essential Question ● How do you express and give your opinion in French?
Les adjectifs possessifs
Les Vêtements Nom Classe. Pour aller à une boum, je vais mettre… Catalogue/site web : ArticleCouleurTaillePrix Total Euros Total $
Warm up About your dream vacation: Write five sentences about your dream vacation. Can you imagine things you would do once you arrive there. Make sure.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
SIAD Tableaux de bord de gestion MR / YJ Tableaux de bords l Un exemple d ’interface réussi? l Digital Dashboards.
Annual Best Practices Sessions / Ateliers annuels sur les pratiques exemplaires PERFORMANCE MONITORING, REPORTING AND EVALUATION: WHAT’S THE POINT OF.
Year 7 Calendar Project WALT: Important French dates WILF: To write opinions about each month (level 3) To research important French dates (level 4) To.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Les Vêtements Nom Classe. Pour aller à une boum, je vais mettre… Catalogue/site web : ArticleCouleurTaillePrix Total Euros Total $
Annual Best Practices Sessions / Ateliers annuels sur les pratiques exemplaires PERFORMANCE MONITORING, REPORTING AND EVALUATION: WHAT’S THE POINT OF.
ÉCOLE POLYTECHNIQUE CONCOURS 2010 Workshop NSERC scholarship application 23 avril 2015 École Polytechnique.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Create a Voki for yourself that speaks French.
Unit 1 – Greetings and Salutations
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
CERN Service Management Secrétariat Page 2  « what is all about? »  Catalogue de services : les services et les fonctions  Ligne de support.
Warm up Many people go to the gym to lose weight or to stay fit; but eating a good nutrition is very helpful. Write in French the names of fruits and vegetables.
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
African Centre for Statistics United Nations Economic Commission for Africa Session : Etapes de mise en oeuvre du SCN 2008 Milestones for implementation.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Bruxelles, La Belgique Berlin, L’Allemagne Londres, L’Angleterre
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
success criteria Learning objectives
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
4 th European narcolepsy Day in Madrid « One for All, All for One » Alexandre Dumas What’s news since Bologna ? The 3rd day was the occasion: -To make.
Présentation du nouveau Site Hercules. Plan Nouvelle ergonomie Nouvelle base de données Nouvelle procédure d’inscription Nouveaux outils d’administration.
Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Comment dit-on? How do you say?  What is your favorite subject?  What do you study?  I prefer English because it is interesting.
Décidez si la phrase est logique ou pas logique:
© Oxford University Press | This resource sheet may have been changed from the original.
Journal Grade only – Introductory Journal Entry Mon week-end  Students were asked to write a paragraph detailing a minimum of 5 things they DID.
10 février 2016 Informatique et Réseaux – Domaine de responsabilités.
État des Lieux Les Questions Les Réponses en français et en anglais.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
TITLE Business PowerPoint Templates PowerPoint note pad template.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
What’s the weather like?
Transcription de la présentation:

L’outil de suivi des incidents et des demandes MANTIS L’outil de suivi des incidents et des demandes Nouveau MANTIS c’est quoi ? C’est le nouvel outil de suivi des incidents et des demandes, accessible à tous à partir du 19 juillet 2010 : MANTIS remplace helpdesk@aelia.com MANTIS remplace l’outil MAGIC du helpdesk MANTIS remplace les formulaires helpdesk MANTIS offre un suivi personnalisé des incidents en français et en anglais pour tous les pays MANTIS est un outil OPENSOURCE Comment ça marche ? Je crée mon compte sur http://mantis J’utilise mon nom Utilisateur AELIA (ex: jleroux) Je crée mon ticket en sélectionnant le thème/sous-thème Je suis l’évolution de mon ticket MANTIS via http://mantis Je « clôture » MON ticket MANTIS lorsqu’il est « résolu » et quand il est opérationnel Je peux approfondir ma connaissance de MANTIS en allant sur AELIAPEDIA, espace MANTIS Quel thème choisir ? Des listes de thèmes et de sous-thèmes spécialement créées pour AELIA permettent d’orienter efficacement le traitement des Tickets (Incidents ou Demande) vers les groupes supports correspondants : IT Support: poste de travail, messagerie, imprimantes, blackberry, …. IT Applications: SAP logistique, SAP finance, Douanes, BW, Winshop Master Data: Prix, fiche article, fiche fournisseur Pre-order: site web de vente en ligne pour la Pologne Partners IT : traçabilité des fournisseurs IT dans la gestion des incidents Promotions (Winshop) RH applications: ZADIG, badgeuse Services généraux Travaux boutiques: ouvertures, fermetures, travaux boutiques Training IT Infrastructure: réseau, sécurité MANTIS ça apporte quoi ? ACCES SIMPLIFIE Accès depuis AELIAPEDIA Accès web immédiat avec http://mantis Accès depuis mon BLACKBERRY SUIVI COMPLET Un suivi de A à Z des étapes du traitement Des informations associées à chaque étape PILOTAGE PERFORMANT Des tableaux de bord permanents Des indicateurs accessibles à tous

The bug and demands tracking tool MANTIS The bug and demands tracking tool NEW What is MANTIS ? It is the new bug and demands tracking tool accessible to all as of July 19th ,2010 : MANTIS replaces helpdesk@aelia.com MANTIS replaces helpdesk tool MAGIC MANTIS replaces helpdesk templates MANTIS offers a personalized view on tickets in French and English for all countries MANTIS is an OPENSOURCE tool How does MANTIS work? I created my account on http://mantis  I use my AELIA user name (ex: jleroux)  I create my ticket by selecting the theme / sub-theme  I'm changing my ticket via http://mantis I "close" my Mantis ticket when it is "resolved" and when it is operational I can deepen my knowledge on Mantis by going to AELIAPEDIA , on Mantis page What theme should I select ? Lists of themes and sub-themes specially created for AELIA can effectively guide the treatment of your tickets (Incidents / Application) to the appropriate media groups:  IT Support: desktop, email, printers, blackberries, ....  IT Applications: SAP logistics, SAP Finance, Customs, BW, Winshop  Master Data: Price, sheet paper, sheet supplier  Pre-order: website selling online for Poland  IT Partners: traceability of IT providers in the management of incidents  Promotions (Winshop)  HR applications: ZADIG, badge readers  General Services  Work shops: openings, closings, work shops, IT Training  Infrastructure: network What will MANTIS improve ? SIMPLIFIED ACCESS Access from AELIAPEDIA Immediate web access from http://mantis Access from my BLACKBERRY COMPLETE WORKFLOW A follow up from A to Z of all the steps Information associated with each step EFFICIENT REPORTING Permanents dashboards Indicators available to all