Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau IVOA Inerop meeting 09/20/2006 Moscow.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L‘école maternelle On y va de 3 ans jusqu’à 5 ans.
Advertisements

Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 1 BRAIN.
Archives institutionnelles de lUniversité Hassan II Casablanca Monastir 14 MAI 2012.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 1 Scientific.
OBJECTIFS Réviser lheure Apprendre 8 types de films Réviser le futur Parler des films au futur.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 1 France.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 1 Regulation.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 23/01/2014©
À quelle heure il se lève?
and a justification for level 4
Cliquez pour modifier le style du titre du masque Cliquez pour modifier les styles du texte du masque –Deuxième niveau Troisième niveau –Quatrième niveau.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 1 Cliquez.
L’Heure Telling Time.
Ma famille.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
______________________ Quelle heure est-il?
Telling Time in French Foreign Language House LLC Images by Clipart.com Copyright 2011.
Objectives Revise the numbers Say and ask for the time in French Tell what part of the day it is Ecrivez la date Aujourd’hui c’est _________, le _____.
Slide 1 of 39 Waterside Village Fête ses 20 ans.
Secury-Vest The HIGHER high visibility vest !. ● Cliquez pour éditer le format du plan de texte – Second niveau de plan ● Troisième niveau de plan – Quatrième.
IB Language B French and German
Laboratoire des outils informatiques pour la conception et la production en mécanique (LICP) ÉCOLE POLYTECHNIQUE FÉDÉRALE DE LAUSANNE 1 Petri nets for.
1 Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque –Deuxième niveau Troisième niveau –Quatrième niveau »Cinquième niveau.
Cliquez pour modifier le style du titre du masque Cliquez pour modifier les styles du texte du masque –Deuxième niveau Troisième niveau –Quatrième niveau.
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
WALT: Telling the time in French using an analogue clock Quelle heure est-il? WILF: To say the time by itself (level 2) To say a full sentence to say the.
C’est combien ? Les euros
Forming questions in French
Indirect Object Pronouns Presentation, Part 2 You should now know the direct object pronouns from the first presentation: Me-me Te-you Le-him, it La—her,
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
A Expressions de quantité p. 188 In the sentences on the right, the expression of quantity beaucoup (much, many, a lot) is used to introduce nouns. Tu.
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Facts about Martinique On p. 96- Mise en train; cd 4, Tr. 1-2: On p.98, Do # 2, 3 Un concours photographique ** On the same page, do some reading and collect.
WALT: how to talk about your timetable
Warm up * Fromage, salade, entrée, fruits, and plat principal. Write courses in proper order and add an appropriate food item for each.
Articles Objectives: to be able to tell the difference between “the” and “a”
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier le style des sous-titres du masque How does it feel to work with the purpose of saving lives everyday.
Warm up Use reflexive and reciprocal verbs to write few facts about your life. Example: Ce matin, je me suis réveillé (reflexive) à 6 heures; puis je me.
Cliquez pour modifier le style du titre du masque Cliquez pour modifier les styles du texte du masque –Deuxième niveau Troisième niveau –Quatrième niveau.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Ca lc ulm en tal Multiplier ou diviser des nombres décimaux par 10, 100, 1000,...
Warm Up le 5 mars Écrivez tout ce que tu sais pour la grammaire française Par exemple: DR MRS VANDERTRAMP utilise être L’Academie Française.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Les aventures de Clément l’Aplati à Paris
Français 12/16/13 Ouvrez vos livres á la page 94. Faites # 1. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e) – important. C’est un homme important.
3 La négation des articles indéfinies Using « Un, une et des » in a negative sentence Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2.
Quel temps fait-il?.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
Setting Europe in motion : Favoriser l’intégration Un projet de développement scolaire soutenu par L’Union Européenne Action Comenius 1.3 – 3 eme année.
Nous habitons Objective: To be able to give and understand information about where people live. Play the powerpoint – copy down the phrases in French &
 Persuasive Essay Unité 1- Les valeurs sociales et les traditions Le Télétravail.
QUELLE HEURE EST-IL? (What time is it?) Pages Nicole Fecteau, Timothy Edwards Middle School, December 2015.
Negative sentences Questions
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Le Passif...getting to know the Passive Voice in French!
Les verbes en –er au présent The basic form of a verb is called the infinitive (l’infinitif)
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
What’s the weather like?
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Transcription de la présentation:

Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau IVOA Inerop meeting 09/20/2006 Moscow F.Bonnarel (CDS) 1 Char schema and STC F.Bonnarel And characterization subgroup

Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau IVOA Inerop meeting 09/20/2006 Moscow F.Bonnarel (CDS) 2 Char and STC While do we need both, one may say: –: why do we need char, STC does everything –Why does char reuse STC, its too complex Same feature may have different semantics, play different role: – a position is some realisation of a Space and Time coordinate of STC, – while it is one of several properties for an Observation (its center, or its corners, etc …) –Eg, Char reuses several times CoordArea with different meanings: Bounds or Support

Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau IVOA Inerop meeting 09/20/2006 Moscow F.Bonnarel (CDS) 3 Reuse of char by STC: lower level « elements »

Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau IVOA Inerop meeting 09/20/2006 Moscow F.Bonnarel (CDS) 4 Reuse of char by STC: lower level « elements »

Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau IVOA Inerop meeting 09/20/2006 Moscow F.Bonnarel (CDS) 5 Reuse of char by STC: lower level « elements »

Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau IVOA Inerop meeting 09/20/2006 Moscow F.Bonnarel (CDS) 6 Reuse of char by STC: lower level « elements »

Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau IVOA Inerop meeting 09/20/2006 Moscow F.Bonnarel (CDS) 7 Char and STC Changing the coordsystem for a property eg, Bounds or support: –move to the tangential plan A property first schema exists

Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau IVOA Inerop meeting 09/20/2006 Moscow F.Bonnarel (CDS) 8 Char and STC

Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau IVOA Inerop meeting 09/20/2006 Moscow F.Bonnarel (CDS) 9 Char and STC

Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau IVOA Inerop meeting 09/20/2006 Moscow F.Bonnarel (CDS) 10 Implementations Characterisation service for the Aladin server (science case: VOEvent matching in collaboration with AstroGrid) Characterising the Vizier catalogs in the Registry query tool (SED constructions) Characterising the HST observations to look for asteroids using SkyBot (A.Micol,D Forna)

Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau IVOA Inerop meeting 09/20/2006 Moscow F.Bonnarel (CDS) 11

Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau IVOA Inerop meeting 09/20/2006 Moscow F.Bonnarel (CDS) 12

Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau IVOA Inerop meeting 09/20/2006 Moscow F.Bonnarel (CDS) 13

Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau IVOA Inerop meeting 09/20/2006 Moscow F.Bonnarel (CDS) 14