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C’est mercredi, le 9 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.

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1 C’est mercredi, le 9 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange opinions. NS 1.2 Students understand & interpret written & spoken language on variety of topics NS 2.1 Students demonstrate an understanding of the relationship between the practices and perspectives of the culture studied. NS 4.1 Students demonstrate understanding of the nature of language through comparison of the language studied and their own. Les Activités: Corrigez l’intérrogation sur le temps Passez l’examen du chapitre préliminaire Révisez les 5 accents Commencez le vocabulaire de Ch. 1 “Un ami et une amie” Devoirs – (HW): Commencez (begin) la liste de vocabulaire Ch. 1

2 + Les 5 Accents Français The 5 French Accent Marks

3 + The 5 French Accents are: 1. Accent Aigu (é) 2. Accent Grave (è) 3. Accent Circonflexe (ê) 4. “C” cédille (ç) 5. Tréma (ë)

4 + Accent Aigue (é) Most popular of the French accents Makes the “AY” sound (“play”) Only found on the letter “e” Slants from top right to bottom left (é) Examples – “bébé”, “décembre”, “février”

5 + Accent Grave (à) Second most popular Used on the vowels “a, e and u” Defines the meaning between words that sound the same (“à” = at / “a” = has) or (“ou” = or/ “où” – where) Gives the letter “e” a short sound as in “let” Slants from top left to bottom right Examples – “mère”, “problème”, “crème”, “à”, “où”

6 + Accent Circonflexe (ê) Found over the vowels “a, e, i, o, u”. Lengthens the vowel sound Looks like a teepee tent Examples – “tête”, “hôtel”, “dîner”

7 + “C” cédille –ça va? Found only under the letter “c” before the vowels “a, o, u” Gives “c”an “s” sound Changes a hard “c” to a soft “c” sound Written as the bottom/hook half of the number “5” Examples – “français”, “ça va?”, “leçon”

8 + Le Tréma - Haïti Makes sure that each vowel has its own pronunciation Found over the letter “e, i, and u” Two parallel dots Least popular accent Examples – “Noël”, “Hawaï”

9 Une amie et un ami Chapitre 1

10 Les Verbes Être – to be (1 st ½ of verb) Je suis … On est …Elle est … Il est … Tu es …

11 Les Noms Masculins Un garçon Un ami Un élève Un collège Un frère

12 Les Noms Feminins Une amie Une fille Une écoleUne élève Une soeur

13 Les Adjectifs petit(e) grand(e) brun(e) blond(e)amusant(e) patient(e)

14 Les Adjectifs intelligent(e)intéressant(e) américain(e) sympa(thique) égoiste français(e)

15 Les Adjectifs dynamique secondaireEnthousiaste Populaire sociable timide Énergique

16 Les Intérrogatifs Question Words De quelle nationalité?Comment est ….? D’où? Qui? C’est qui?

17 Les Adverbes Aussi voilà vraimentTrèsAssez


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